mad2003 Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kan noe hjelpe meg med å sette opp enFTp konto som andre kan upploade til meg? Jegbruker Flash FTP! Helst den letteste måten... ppå norsk ::. Hvis jeg har postety feil så bare flytt den til RIKTIG sted.... Send meg en PM til hvor de blir flyttet! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Leter du etter et sted på nettet der folk kan uploade til deg og du downloade det igjen, eller muligheten til at andre kan uploade direkte til din maskin? Hvis det er det siste, så må du bruke en FTP-server og ikke en klient. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det heter Flash fxp, ikke flash ftp. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei, Hvis du skal lage en ordning hvor folk kan uploade til deg (sende deg filer osv.), så trenger du en FTP-server på maskinen din. Det finnes forskjellig utgaver av disse, f.eks. Bulletproof. Flash FXP blir mere som en klient som kan logge seg av og på FTP-servere og utveksle info med dem. Konklusjonen blir: Du må sette opp en server på din maskin, og på den lager du kontoer (du velger selv port, brukernavn, passord, rettigheter osv.) som andre kan få tilgang til. Lykke til, Henning Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Ja hvordan lager jeg en Server? så folk kan uploade? Lenke til kommentar
cyc Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du kan innstallere et program som heter serv-u. Det er et veldig bra ftp server program. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ja hvordan lager jeg en Server? så folk kan uploade? Jeg ville tatt meg en kikk på http://www.serv-u.com/ Du har oxo www.raidenftpd.com Men i og med at du ville sette opp en server med flashfxp, tror jeg du skal gå for serv-u :smile: O2 Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Kan dere fotelle meg nå hvordan jeg setter opp serveren og skaffer meg en FTP? altså feks Mad.broadftp.no ? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Kan dere fotelle meg nå hvordan jeg setter opp serveren og skaffer meg en FTP? altså feks Mad.broadftp.no ? Man trenger bare IP-adressen din hvis man ønsker å kople seg på en FTP-server du kjører på din maskin. I og med at IP-adresser kan være litt vanskelig å huske, så kan du gå til no-ip.com, og få en gratis DNS-adresse f.eks mad.serveftp.com. som videresender alle som logger seg på denne til din maskin og FTP-server. Jeg kjører en FTP-server på denne måten selv. Når det gjelder oppsett av serveren er det individulet for hvert FTP-serverprogram, så se i manualen som følger med programmet, evt på hjemmesiden til programmet. Men det er enkelt. Jeg brukte et kvarter på å sette opp min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå