TheNarsissist Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei, når jeg prøver å spille forskjellige spill, er det masse streker og prikker over hele skjermen. Alt funka fint før den kræsja for noen måneder siden, men nå er den re innstalert. Er et Nvidia Gforce 7600gs med nyeste driver innstalert, hva kan være galt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Slike feil er mest typisk for et defekt skjermkort (desverre). Det er verdt å prøve en annen driver for å være sikker (eller hvis du har muligheten - å sette den inn i en annen maskin for å bli enda mer sikker). Overklokking kan også vel og merke føre til slikt, og varme (som hvis viften på kortet har stoppet eller lignende). Men veldig sansynlig en fysisk defekt på kortet altå, i min erfaring. Husk at du har 5 års reklamsjonrett på slike varer (så lenge de er kjøpt i norge). Test dog så grundig som du kan før du evt. leverer den til reklamasjon. -Stigma Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Hmm, hvor kan jeg få eldre drivere? Har ikke overklokken eller noe nei. Funket helt fint før datamaskinen kræsja, den sto i noen uker så reinnsatalerte jeg hele sullamitten. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 "maskinen crasha" sier meg ingenting (siden det er et ikke-teknisk folkelig uttrykk osm egentlig bare betyr at maskinen sluttet å fungere)... du må definere bedre der som vi skal kunne bruke dette til å informere oss om hva som kan være galt. I forhold til drivere så vil jeg annebfale at du prøver ihvertfall 2 forskjellige versjoner: De offisielle Nvidia driverene fra nvidia.com og de aller nyeste beta driverene som er tilgjengelig (disse kan du finne på f.eks. guru3d.com) Hvis begge disse viser samme problem så styrker det mistanken om at skjermkortet kan være defekt. -Stigma Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Takk for tipset, har prøvd annen driver nå, tok ut kortet å sjekka det, ingen svi merker eller noe sånt. Kan ikke si det frister å kjøpe nytt skjermkort til en 3-4 år gammel pc, har ikke råd til ny heller. That suckc Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Defekt i skjermkort vil du neppe kunne se dersom det er det som er feilen. Som sagt har du rekalamsjonsrett på 5 år. så lenge kortet ikke er eldre så har du rett på erstatning dersom det er blitt defekt (og du ikke er selvforskyllt i skaden). -Stigma Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Hei, igjen. Sitter å lurer på om jeg skal prøve å bake det, bare for morroskyld. Kan det funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå