Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Røde streker/prikker på skjermen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike feil er mest typisk for et defekt skjermkort (desverre). Det er verdt å prøve en annen driver for å være sikker (eller hvis du har muligheten - å sette den inn i en annen maskin for å bli enda mer sikker).

Overklokking kan også vel og merke føre til slikt, og varme (som hvis viften på kortet har stoppet eller lignende).

Men veldig sansynlig en fysisk defekt på kortet altå, i min erfaring.

Husk at du har 5 års reklamsjonrett på slike varer (så lenge de er kjøpt i norge). Test dog så grundig som du kan før du evt. leverer den til reklamasjon.

-Stigma

Lenke til kommentar

"maskinen crasha" sier meg ingenting (siden det er et ikke-teknisk folkelig uttrykk osm egentlig bare betyr at maskinen sluttet å fungere)... du må definere bedre der som vi skal kunne bruke dette til å informere oss om hva som kan være galt.

I forhold til drivere så vil jeg annebfale at du prøver ihvertfall 2 forskjellige versjoner:

De offisielle Nvidia driverene fra nvidia.com

og

de aller nyeste beta driverene som er tilgjengelig (disse kan du finne på f.eks. guru3d.com)

Hvis begge disse viser samme problem så styrker det mistanken om at skjermkortet kan være defekt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...