Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hallo Jeg har en Über PC som ikke klarer å kjøre Dirt 2 på GFWL, nå har noen foreslått at det kanskje vil hjelpe å deaktivere Crossfire, men et enkelt Google søk er vist ikke nok. Noen som kan forklare trinnvis eller henvise til en guide som fører til at Crossfire blir sperret? Maskinvare: ATI 5970 Intel I7 975 12 GB Ram 128 GB SSD 1,5TB HDD 24" Benq (ble nevnt pga den høye oppløsningen som kan være en faktor for spillet) Gigabyte X58A-UD7 med USB 3,0 I teorien så skal dette mer en nok for å kjøre spillet, kanskje vært å nevne at spillet er fra Steam. Reinstallasjon er ikke aktuelt ettersom det vil re sette alt av achievements. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Med 10.4a driveren er det nok å sette Catalyst Ai til disablet, da kobles CrossFire ut til og med på 5970, må gjøre det på mitt kort, men for ett gammelt 2D spill som bare blir grøt om jeg har CF påskrudd. For DiRT 2 derimot, så må du sjekke at du har siste DX11 installert, eventuellt kan du forsøke å presse spillet til å kjøre DX9 modus. Selv om du har DX11 installert, så oppdateres dette månedtlig så en nedlasting fra MS og installasjon kan være verdt å prøve, samme med DX9 og 10 også, disse oppdateres fortsatt den dag idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Kan du fortelle hvordan jeg disabler Catalyst, jeg finner den ikke inne på Catalyst controll center? Hvordan sjekker jeg hvilken Direct X versjon jeg har, jeg tror jeg har den siste versjonen? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Sjekkingen gjøres såpass enkelt som at du bare laster ned siste DX11 fra MS og legger inn, oppdaterer den så er det i boks, hvis ikke så har du allerede siste versjon. Er mulig de har plukket ut muligheten til å velge "Catalyst Ai." I Catalyst Control Center ligger denne under 3D og Ai tabben, der er det bare å huke av "Disable Catalyst Ai" så er det i boks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Der var Crossfire disablet, men kan du linke til en "god" versjon av Directx 11? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Google er svaret på den der: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en&pf=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå