tjoo.. Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg bruker ASPMail for å sende en mail som henter data fra et skjema. Problemet er at ASPMail sorterer om skjemaet for den sender det. Koden jeg bruker ser slik ut: <% Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer") Mailer.FromName = "Skjema" Mailer.FromAddress= "[email protected]" Mailer.RemoteHost = "epost.provider.no" Mailer.AddRecipient "Navn", "[email protected]" Mailer.Subject = "Form Submission" strMsgHeader = "Form information follows" & vbCrLf for each qryItem in Request.Form strMsgInfo = strMsgInfo & qryItem & " - " & request.Form(qryItem) & vbCrLf next strMsgFooter = vbCrLf & "End of form information" Mailer.BodyText = strMsgHeader & strMsgInfo & strMsgFooter if Mailer.SendMail then Response.Write "E-mail sendt" else Response.Write "E-mail feil" & Mailer.Response end if %> Hva kan jeg gjøre slik at dataene i skjema kommer i rett rekefølge? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Er det en måte og få f.eks HTML til å gjøre om på rekefølgen av et skjema før det blir sender det videre? Skjema->post til et ark som gjør omm rekkefølgen->post to asp-script Lenke til kommentar
reactor Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Heisann! Nei, det er nok ikke ASPMail som stokker om på rekkefølgen, men iogmed at du bruker en collection til å liste opp innholdet fra et skjema som er sendt, vil alt avhenge av hvor de forskjellige elementene i collectionen er. Jeg er ikke sikker på noen god måte å bestemme hvem som har index-nummer 1, 2, 3 osv, det jeg har pleid å gjort når jeg har brukt ASPMail (og andre mail-komponenter forøvrig) er at manuelt skriver inn hvor dataen skal befinne seg i mailen. M.a.o., ikke bruke form-collection objektet, bare skrive f.eks.: body = body & request.form("frmFornavn") & " har sent en epost til deg fra" body = body & request.form("frmEpost") ... ... Osv. osv. Det blir kanskje ikke 100% skalerbart for alle forms du måtte ønske å lage, men vil du ha noenlunde pene mailer sendt rundtomkring så er vel dette den eneste måten å gjøre det på... Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hvordan får jeg fet skrift på rekvident? Mailer.BodyText = "Rekvirent " Lenke til kommentar
reactor Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Mailer.BodyText = "<b>Detta er feit skrift</b>" Du må seff sende mailen som en HTML-mail. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Du må seff sende mailen som en HTML-mail. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Mailer.ContentType = "text/html" Sjekk forøvrig dokumentasjonen til komponenten du bruker: http://www.serverobjects.com/comp/Aspmail4.htm Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Når jeg gjør det om til html får jeg alle tingene på en linje Hvordan får jeg de på flere linjer? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Når du sender mail som HTML er også HTML-tags det du må bruke, og <BR> er HTML-taggen for linjeskift. Med andre ord så kan du kutte bort "vbCrLf" og bruke <br> isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå