Gå til innhold

Damelandslag vs. herrelandslag, handball

gutt9339

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg og en venninde hadde en liten diskusjon her om dagen. Hun mener at landslaget for damer nesten er på samme nivå som herrelandslaget. Dette mener jeg er noe tøv! Fra mitt synspunkt er menn bedre fysisk tillegnet handball. Dette er fordi menn generelt er hutrigere, har en langt tøffere kroppsbygning og kondinajson. Hvorfor skal kvinner da vere på lik linje som mennene? Etter all logikk, skulle ikke kvinnene kunne måle seg.

Jeg la ut tråden for å se hvem som er enige med meg, så jeg håper på tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om kvinnene er bedre i sin klasse internasjonalt, så er det ikke slik at de hadde slått mennene om de hadde møtt hverandre. Mennene er sterkere, raskere og langt tøffere. Når det er sagt så synes jeg det er kjekkere å følge med på kvinnene, for de er tross alt best i sin klasse.

Lenke til kommentar

Menn har historisk sett vore det dominante kjønn og har eit større konkurranseinstinkt enn kvinner. Undersøkelser viser at menn blir meir lidenskapleg opptatt av interesser, hobbyer og liknande, mens kvinner generelt er meir opptatt av personer og det følelsesmessige. Difor vil menn jobbe hardare og meir intenst med ein interesse eller idrett enn kvinner. Når ein stor andel fleire mannfolk prøver vil sjansen for at ei kvinne klarer å oppnå det samme være langt mindre.

Dei beste av dei beste mannfolkene vil være eit resultat av ei større gruppe enn dei beste kvinnene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor er det sånn egentlig? Selv i sporter som curling og sjakk så er jo menn generelt bedre. Rare greier egentlig!

I curling så burde det ikke være så stor forskjell. er det det? hvordan? i sjakk så teller nok psyken inn og menn har vel på generell basis en bedre psyke enn kvinner. dog, de beste langrennsløperne eller ihvertfall en eller to av de, gjør det jo ganske bra på f.eks 3000 eller lengre målt opp mot menn og motbakkeløp. til og med i sin egen idrett så klarer f.eks Johaug å gjøre det sterkt målt opp mot gutta. hun var 2 sekunder bak Filbrich opp bakken, 16 sek bak Magnificat, 18 bak Harvey, og foran Einarsson.

dog, snakker vi håndball så we det fra før av ganske lett for vanlige herremålvakter å skade hånden/armen på ett skudd. tenk hvis damer skulle ta i mot skudd fra herrer...ellers ville det nok bli for hardt fysisk for utespillere i dueller mot menn både i forsøk på å takle og blokke...de er så fysisk overlegne kvinner at det ikke kan sammenlignes.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg tror at ofte i Håndball er nok gutta hakket vassere en jentene. herrehåndball har et mye bredere spekter av man man dueller. hørte mamelund på en kamp. "Nå tar vi duellene gutter!" (Blir spennende og se de duellene mot 10-20 kilo mer med muskler ute i Europa) mens damehåndball er mye mere trekk. har sett en del juggespill og krysningspill mot offansive forsvar i herre håndball, men damene gjør mye mer forskjellig. (er i hvertfall mitt inntykk).

Til slutt handler håndball mye om styrke og fysikk, og der er nok gutta litt forran. (klart man kan ha en ikke fult så sterk men sykt rask kantspiller som er god i kontra. men skjelden man vinner en kamp med kun det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...