KimNK Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Eg ha ein XP2100 som ligge på ca 50 grader idle her i sommarvarmen.. Ha tenkt å skaffe meg vannkjøling, men e heilt! n00b på området. Det eg lurte på var om noken hadde gidda å tatt seg bryet med å sette sammen et vannkjølingssett med ALT eg trenge (slangar, niplar osv) med CPU og GPU (GF4) blokk.. alt for ca 2000,- slik at eg berre kan bestille og vere sikker på at eg ikkje får noke som ikkje passa isammen :-? På forhånd, takk for hjelpen Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kjøp WaterChill, f.eks. (www.3dfxcool.no) Jeg hadde aldri sett et vannkjølingssett før, men hadde ingen problemer med å sette opp dette, til og med VGA-blokk klarte jeg å installere. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Ja, eg hadde tekt på det, men eg kunne tenkt meg ein større radiator, og pumpe og vanntank som er adskilt. Lenke til kommentar
simes Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Den ene pakka på netconnection.no koster vel ca 2000 og den har alt for kjøling av cpu. Den leveres i 12mm hele pakka. Det er ikke noe problem å sette sammen selv heller på f.eks microplex. Bare sjekk størrelsen hele tiden, men microplex selger vel nesten bare 10mm (3/8"), så det er ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Dei størrelsane eg ha problem me å forstå.. Noken som gidde å forklare dette te meg? Har prøvd å sette sammen et på MP: AC Vannblokk, CPU, "cuplex" -Socket A AC Vanntank, "aquatube", Sølv Festebrakett LED-kit, UV AC Vannblokk, GPU (GeForce4), "twinplex" AC Radiator, "airplex EVO 240" Radiatorgrill Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe Passa detta sammen..? Ka slags slanga osv. trenge eg te detta oppsette? mvh. n00bie Lenke til kommentar
simes Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Dei størrelsane eg ha problem me å forstå.. Noken som gidde å forklare dette te meg? Har prøvd å sette sammen et på MP: AC Vannblokk, CPU, "cuplex" -Socket A AC Vanntank, "aquatube", Sølv Festebrakett LED-kit, UV AC Vannblokk, GPU (GeForce4), "twinplex" AC Radiator, "airplex EVO 240" Radiatorgrill Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe Passa detta sammen..? Ka slags slanga osv. trenge eg te detta oppsette? mvh. n00bie Akkurat det samme oppsettet har jeg tenkt på, bare til pentium4 og radeon 9700.. Alle disse blir vel sendt med 3/8" nipler så da trenger du en 3/8" slange.. Kjøp den nye typen "swiftech slange" eller hva dem kalte den.. Den skal visst være bra og billig. Du trenger også nipler til pumpen om jeg ikke tar helt feil, men de har lagt opp skjema over hva som passer til hva, så det skulle ikke være noe problem. Du kan jo eventuelt bare sende mail til dem og spørre og. De svarer rimelig fort. Eller gå på www.supportforum.info (som drives av microplex?) og spørre der. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Så etter det eg sjønna ska eg berre kjøpe 3/8 nipla te pumpa? Lenke til kommentar
simes Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Så etter det eg sjønna ska eg berre kjøpe 3/8 nipla te pumpa? Ja, husk å sjekke dimensjonene riktig da. Jeg skal spørre microplex da jeg drar innom for å kjøpe min vannkjøling. Du kunne jo sendt mail som jeg sa. Husk slangeklemmer også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå