syuk Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Lurer altså på om det finnes noen måte å omgå denne koden, eller resette den? Det dreier seg altså om den koden som opprinnelig er 12345, men var "smart" nok til å endre denne. De på Expert mener det ikke finnes andre valg enn å levere den inn til dem. Med backup og software-oppdatering kom denne operasjonen på over 1000,- Har litt viktig jobbdata inne på denne, så er kjempeflott hvis noen har snedige triks på lur her. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 http://www.nokialockcode.com/calculate.php Les det som står der, og skriv inn koden du får. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Takker og bukker :-) Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Ingen problem. Software update = freeware btw. Bare lureri, de tar 1000 kr for å bruke 20 sekunder på å laste ned en oppdatering som er gratis. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 @Bruker87: Det er stor forskjell mellom den SW oppgraderingen et verksted tar, og den SW oppgraderingen du har mulighet for å laste ned i din egen stue (eller gutterom). Dessuten trur jeg ikke du helt er klar over alle kostnadene som foreligger i forbindelse med innsendelse av en telefon. Det tar mye mer tid enn 20 sekunder å handtere servicen. Frakt fram og tilbake koster også. Når produsent da ikke betaler verksted for utført arbeid så må nok bruker betale. Lese ut eller nullstille en glemt låsekode er ikke en garanti/reklamasjonssak. Jeg har jobbet som tekniker i 9 år, så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) @Bruker87: Det er stor forskjell mellom den SW oppgraderingen et verksted tar, og den SW oppgraderingen du har mulighet for å laste ned i din egen stue (eller gutterom). Dessuten trur jeg ikke du helt er klar over alle kostnadene som foreligger i forbindelse med innsendelse av en telefon. Det tar mye mer tid enn 20 sekunder å handtere servicen. Frakt fram og tilbake koster også. Når produsent da ikke betaler verksted for utført arbeid så må nok bruker betale. Lese ut eller nullstille en glemt låsekode er ikke en garanti/reklamasjonssak. Jeg har jobbet som tekniker i 9 år, så jeg vet hva jeg snakker om. Feil. Det koster ikke 1000 kr å sende inn en telefon, og de trenger ikke å sende de noen plass heller, de har programvaren i butikkene som selger telefoner. Og ja, det tar under ett minutt å starte en oppdatering. Bryr ikke meg om hvor mange år du har jobbet i ett verksted, jeg har gjort det mange ganger selv, kanskje du bare var elendig i jobben din Jeg kjenner flere som jobber i mobilverksted som er enig i det bare er rip-off, dette er en jobb de gjør i butikken på minuttet om de ikke bare vil ha lommeboka di. Finnes ikke en eneste kilobyte i ett verksted som ikke finnes på nettet gratis. Du kan låse opp, laste ned, fjerne og legge til absolutt alt du vil om du bare kan å bruke google.com Før jeg lastet ned sånt selv så brukte jeg bare å stikke innom Elkjøp der en kompis jobber. Han gjorde alt det verksted gjør med telefoner, bare han gjør det gratis for de han kjenner. Edit: Btw, syntes du den hjelpen han trengte var verdt over 1000 kr? Tok meg under 10 sekund å finne på google hvordan man fikset problemet. Er ikke noe vanskeligere å finne total software til enhver telefon. Endret 12. desember 2010 av Bruker87 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Med mindre han har en ganske gammel Nokia (DCT3 eller 4), så virker vel ikke Master code-løsningen som blir foreslått her? Når det kommer til de ulike måtene å oppdatere SW på, så har vel verkstedene muligheten til å formatere lagringsenheten på telefonen helt før de legger inn ny SW, noe som kan løse en del problemer som den "vanlige" SW-oppdateringen ikke kan. -KJ Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 testet ut Master Code på en nokia 6120 classic som jeg endret låskode på, det funket ikke. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 @Bruker87: Fikk du ikke med deg hva jeg sa om at det er stor forskjell mellom SW som ola bruker har tilgang på og den som verkstedene har tilgang på. Ja jeg vet at det finnes noen uorginale SW-løsninger på nett som kan lese ut sikkerhetskoder. Men om du googler litt rundt (siden du liker å gjøre det) så finner du nok også nok av tilfeller der folk har gått på en smell med å bruke slike uorginale SW-løsninger. Det er ikke alle hobbyprogrammer-wannabes der ute som helt vet hva de holder på med. Og jo det finnes nok av kb på et verksted som ikke det er tilgang på for nettbrukere rett og slett fordi produsentene ofte bruker hardware-lock (USB-dongel eller annet utstyr). Du kan bare argumentere så mye du vil om kostnad. Men husk at tid koster. Håndtering og frakt er ikke billig. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 @Bruker87: Fikk du ikke med deg hva jeg sa om at det er stor forskjell mellom SW som ola bruker har tilgang på og den som verkstedene har tilgang på. Ja jeg vet at det finnes noen uorginale SW-løsninger på nett som kan lese ut sikkerhetskoder. Men om du googler litt rundt (siden du liker å gjøre det) så finner du nok også nok av tilfeller der folk har gått på en smell med å bruke slike uorginale SW-løsninger. Det er ikke alle hobbyprogrammer-wannabes der ute som helt vet hva de holder på med. Og jo det finnes nok av kb på et verksted som ikke det er tilgang på for nettbrukere rett og slett fordi produsentene ofte bruker hardware-lock (USB-dongel eller annet utstyr). Du kan bare argumentere så mye du vil om kostnad. Men husk at tid koster. Håndtering og frakt er ikke billig. Om du tror det finnes en kb på en telefon eller pc som 0 personer i verden klarer å få ut så er du ganske naiv. Dette er så simpelt at man kan gjøre det med en standard unlocker (som man også kan få tak i lett gratis). Og igjen, nei, det koster ikke over 1000 kr for å sende en telefon + ta en så liten service på det. Om du syntes det er ok å lure penger ut av folk så får det så være. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Over 1000 kr synes faktisk jeg også var litt drøyt. Men backup + sw oppgradering + frakt + håndteringsgebyr av butikk så kommer du nok opp i 800-1000 kr alt etter hvilket verksted som blir brukt og hvor mye håndteringsgebyr butikken tar. Det er ikke svindel. Men det er hva det faktisk koster. Jeg har selv gjort 100vis av denne typen service. Det er IKKE gjort på 5 minutter om det er det du trur. Lenke til kommentar
luralin Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Du kan få den sikkerheten passordet fra tjenesteleverandøren til kostnadsfritt. Hvis Kontraktsperioden er fullført, kan du be din mobiloperatør for å låse opp koden. Men, gjør de det svært vanskelig for deg å få koden. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er ikke operatørlåsekode vi snakker om, men telefonlåskode. En kode noen liker å ha på telefonene sine slik at ikke hvem som helst kan putte inn sitt simkort i din telefon og bruke den. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Som noen skrev her over, så funker ikke mastercode på nyere tlf. Jeg "takket og bukket" FØR jeg testet om det funka. Jeg leverte den inn til Expert, som skulle sende den videre, det merkelige var at jeg kunne hente den etter 2 dager allerede, så lite trolig at de har sendt den til et sentral-servicepunkt noe sted. Regningen var ikke helt som forespeilet, men allikevel 800,- sure kroner for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå