Gå til innhold

Hjelp! jeg er spillegal :S

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Jeg spiller for mye jeg får røde øyner og blir slapp på skolen og gjør ikke annet en og sitte på pc i 1 år og klarer ikke og rive meg løs fra pc

Så fra i morgen legger jeg bort pc og driver ut med venner i noen uker for og få tilbake det gamle livet :new_woot: jeg er ung men tiden går fort og vil gjerne at jeg var 12 år igjen :!: så jeg kan ikke kaste bort resten av livet på pc og gaming :no:

har dere noen forslag for at jeg skal klare og dra meg vekk fra pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) bruke ren viljestyrke, og sette faste "game" tider. fks 3 dager i uken du kan spille. og til et gitt klokkeslett.

2) kaste pcen i dass

3) gi bort pcen.

4) nedgradere den så den ikke fungerer på dine yndlingsspill.

5) få noen til å kutte sikringa og kjefte på deg hvis du ikke følger punkt 1.

6) knekk håndleddene dine

7) spill hello kitty online, og relater pc til noe jævlig kjipt noe på den måten.

8) Bli upopulær hvis du fks spiller nettspill, slik at du ikke tør å spille lenger (krever litt planlegging)

9) bli hekta på tv\film, er ihvertfall lettere å løsrive seg fra.

Prøv til du finner et punkt som fungerer.

Endret av darket
Lenke til kommentar

Helt ærlig: Tror ikke du klarer å slutte av ren viljestyrke. Det er litt som med røyking. Jeg trengte en kontrakt med store pengesummer i form av veddemål før jeg klarte å slutte.

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å selge datamaskinen din. Selg den, nesten uansett pris. For pengene du mottar kan du kjøpe en datamaskin som er god nok til alt annet enn å spille. For eksempel en typisk 13- tommer med HD 4500. Man sier at tiden leger alle sår. I dette tilfellet tipper jeg at du opplever at ønsket om å spille går vekk ganske fort, og det kommer ikke tilbake like fort.

Når du har en datamaskin stående er det veldig lett å "bare spille en time". Plutselig har det gått 4-5 timer, og morgendagen er ødelagt uansett, så da kan du liksegodt spille litt til.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=608791

Lenke til kommentar

Øh.. Jeg vil ikke si at jeg var spillegal, men jeg spilte omtrent to timer om dagen for noen måneder siden. Nå har jeg ikke spilt et videospill på omtrent 5-6 måneder, og jeg føler ingen trang til det heller. Jeg klarer meg mye bedre uten.

Det kommer sikkert til å gå fint, du kommer til et punkt der PC blir dritkjedelig.

Lenke til kommentar

Vel det som stoppet meg fra gaming verden var mest økonomien. Når jeg begynte å bli interessert i andre ting som mote, drikking, røyking, festivaler osv. osv. så hadde jeg rett og slett ikke råd til å drive med begge tingene samtidig. Jeg spiller ennå litt så klart, plukker mest opp billig tilbud fra steam i blant og det er stort sett det. Jeg hadde veldig lyst til å kjøpe meg Black Ops f.eks. men valgte i stede å bruke penger på noe annet.

Som noen andre har sagt så er det veldig vanskelig å bare stoppe med viljestyrken du må gjerne ta noen tiltak som gjør det "umulig" for deg å spille. Etterhvert forsvinner spilleverdenen gradvis ut av hverdagen og du slutter å tenke mye på det. Jeg husker at når jeg var i sånn 9-16års alderen tenkte jeg at jeg alllllldri kom til å vokse ifra spill. Nå har det skjedd i stor grad, jeg spiller bare litt når jeg føler for det og that's it. Nå er jeg ikke "immune" da og kan så klart bli trollbundet om jeg støtter på et veldig godt spill.

Prøv å finn noen andre hobbier som tilfredsstiller ditt digitale behove, se litt på serier og filmer kanskje? Det er gjerne mer avslappende og man får noe å snakke om i almenheten som er mer sosialt akseptert enn video spill.

Alt i alt så er det jo virkelig ikke noe galt i å ha spilling som hobby, men som alt annet her i verden så må man gjøre det med måte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...