Gå til innhold

Datamaskinen kobler seg fra nettverk

Pera86

Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste dagene fått et merkelig problem med datamaskinen/nettverket mitt. Etter en viss tid, kobler datamaskinen seg fra nettverket, og nettverket mitt vises ikke på listen over tilgjengelige trådløse nettverk (men jeg finner mange andre). Går hjelper ikke å deaktivere nettverkskortet for så å aktivere det igjen. Jeg finner nettverket på andre enheter (min Nokia N8), så jeg tror derfor problemet ligger i PC'en/windows.

Konfigurasjon:

Asus UL30Jt laptop.

Windows home premium 7.

Alle forslag til løsning mottas med takk.

Pera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du passord?

Hvis du har... er du sikker på at du skriver det riktig?

For jeg hadde det problemet før, og det koblet seg til, og etter en stund var ikke nettet der, så jeg måtte starte pc-en på nytt, men til slutt fikk jeg vite at jeg skrev inn feil passord:)

Lenke til kommentar

Det kan være strømsparing som slår inn. Gå inn på egenskaper for trådløskort og deaktiver sparing.

Kan også hjelpe med ny driver. Noen slike ting kan skje om PC går i dvalemodus og blir vekket igjen.

Edit: Etter å ha lest en gang til, så høres det ikke logisk ut...

Neddo er vel kanskje inne på noe. Kan det være at andre nettverk overdøver ditt eget ved PC?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Da virker det foreløpig som om problemet har løst seg (men vet enda ikke helt sikkert, da det jo skjer med ujevne mellomrom). Det jeg gjorde var å fjerne nettverket fra listen over kjente nettverk, restarte maskinen, og så koble til nettverket på nytt. Kommer tilbake dersom problemet likevel skulle vedvare.

Lenke til kommentar

Kan være problem med at der er en nabo (anna trådløs nett) sender på samme kanalen (frekvensen) som ruten din bruker.

Og der vil føre til lav hastigher til tider og at du mister ofte kontakten med det trådløse nette/bli kopla av.

Prøve og logg deg inn på ruteren og skift kanal og sjå om det hjelper,

(kan sjekke på heimesida til produsenten av ruteren so får du meir info der korleis du skal gå fram vidare for og skifte kanal.)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...