Hanemann Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Hei! Står i fare for å stryke i 2 av 3 kurs dette semesteret. Hvilke konsekvener vil det i så måte ha? Om det har noe å si, så går jeg på Universitet i Oslo, matematisk-naturvitenskapelig fakultet. Endret 10. desember 2010 av Hanemann Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Mottar du studielån og er borteboer vil du ikke få omgjort stipend tilsvarende 20 studiepoeng. Du vil også ligge 20 studiepoeng bak hos lånekassen. Kommer du opp i 60 studiepoeng på etterskudd stopper de støtten. Utover det så kommer jeg ikke på noe. Kanskje studieveileder kaller deg inn. Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Har så og si ikke jobbet i med fagene. Har kun vært på omlag halvparten av undervisningene, så har kun meg selv å takke. Men tilbake til tema. Nå er jeg fremdeles hjemmeboende, og valgte derfor ikke å ta opp studielån dette året. Jeg har der i mot planer om å søke i fremtiden. Vil dette da få konsekvenser for senere lån hos lånekassen også? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Nei, det vil det ikke. Når man sprenger den grensen så er det det man nettopp gjør, tar et semester uten lån(ufrivillig) for å så få tilbake støtten. Edit: Siden du ikke har hatt lån kan du glemme alt jeg nevnte om lånekassen. Endret 10. desember 2010 av DeadManWalking Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Nå ble jeg lettet Takk for svar. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jess, altså: hvis du havner mer enn 60 stp. på etterskudd mens du får støtte fra lånekassen vil du miste retten til støtte inntil du har hentet deg inn igjen. Jeg lurer på om du ikke også starter på "ny scratch" om du bytter studie. Litt praktisk info bare, som tidligere nevnt ikke direkte relatert til dette tilfellet da du ikke mottar støtte. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Du starter ikke fra scratch selv om du bytter studiet. Så lenge du er per definisjon en fulltidsstudent og ikke tar 30 studiepoeng i halvåret så havner du bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå