LMarie Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei Jeg er lite rutinert i java så spør dere. Leter etter et countdown script som ikke påvirkes av at siden blir refresh'et. Har dere noen tips om hvor jeg kan finne noe dokumentasjon om dette på nett? Finner masse om enkle countdown script men har søkt og søkt men finner ikke noen om hvordan man unngår at timeren starter på nytt når siden relodes :S På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 http://www.javascriptkit.com/script/cutindex1b.shtml Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det du må gjøre er å sette en cookie med tidspunktet den skal telle ned til, og så lese inn den ved hver reload. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Slik jeg ser det har du tre alternativ: 1. Bruk den lokale klokken Fordel: Kjapt og gæli, ingen cookie eller serverside bruk Bakdel: Klientens klokke styrer alt, tidssoner spiller inn. Anbefalt: Når du ha en tilstrekkelig løsning som ikke avhenger av noe. 2. Starttid levert av server ved hver refresh Fordel: Countdown blir korrekt så lenge serveren din er det Bakdel: Trenger serversidescript og hosting som støtter dette Anbefalt: Når du skal ha en pålitelig timer. 3. Cookie satt med klokkeslett fra server Fordel: Ingen utover #2 Bakdel: Det fra #2 + Klient kan slette/endre cookie for å påvirke counter. Anbefalt: Om du vil lære deg hvordan cookies fungerer. Merk at så lenge du bruker javascript kan klienten endre input, så counteren vil ikke blir "sikker" med JS. Endret 14. desember 2010 av cbastus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå