akristina92 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Heisann! Levler en prot-warrior og da ender jeg naturligvis opp som tank i instancer. Problemet er at når jeg tanker mer enn 3-4 mobs er det ofte vanskelig å holde kontroll. Hvis jeg har meele dps som står i samme området som meg er det ofte vanskelig å se hvem som angriper hvem, spesielt med store mobs. Er ofte mobsa står inni hverandre også, som gjør det veldig vanskelig for meg å targete det jeg vil uten å gå igjennom alle mobsa på skjermen med tab eller bruke 5 minutter på å prøve å velge den jeg vil targete med musa. Et annet problem er at jeg ofte er ganske fokusert på det jeg holder på med, så om healerene/casterene i bakgrunnen får aggro av noe jeg ikke ser tar det gjerne litt tid før jeg får med meg at de trenger hjelp. Finnes det noe som kan gjøre det litt enklere for meg? Og forresten, finnes det en liste over hvilke angrep som bygger mest aggro? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 http://www.wowinterface.com/downloads/info13674-TidyPlates.html Bra addon for alle. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Som tank bør du vel også merke targets med feks skull, first kill, x second kill osv, så du får fokusert dps på ett target av gangen. Da blir det plutselig 3 ganger enklere å tanke da du kan kjøre full pupp på hovedtarget, og sende en sunder armor, eller hva enn du bruker inn på de andre i ny og ne. Eller har vi andre metoder nå i wotlk og catalysm? Sist jeg spillte var i burning crusade, druid. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Det er ikke din jobb å passe på hva dpsen slår på, de som må slå på den du slår på Enkleste er som caddy sier, merk skull som første prioritet og x som andre prioritet. så kan dere merke de andre mobsa med andre tegn hvis dere vil gjøre et organisert pull med crowd control, som er viktig i cataclysm. Endret 14. desember 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
pzeudo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Som kommentert, marker i det minste én mob med skull, har laget en makro bundet til en knapp som markerer aktiv mob med skull, så da går det kjapt. For å holde på adds så går det på thunderclap, shockwave,cleave2 + revenge1, rend + shockwave og http://www.wowhead.com/spell=84615 er også en vinner forøvrig, men kan ta litt tid å få opp, avhengig av rotasjon, men f.eks på bosser som spawner adds, er det genialt. Mest threat single target pleide å være shield slam, og ser for meg at det er likt nå, sjelden problem med single targets uansett. 1. Forutsatt at du har improved revenge (som du burde ha imo) 2. Fordel med glyph for extra target Endret 20. desember 2010 av pzeudo Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 på Trash/AoE er rotasjonen min Shockwave (får å få tid nok til å få opp rends på alt med TC) - rend - Thunderclap - Cleave, så er det bare Thunder Clap, Cleave og shockwave når de er av CD. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Som warrior tank: 1. Macro: /p Assigned target to kill is the one marked with Skull. Everyone follow that please (Noe i denne duren) 2. Ved si 4 mobs, marker hvertfall 2 med Skull og "X". (Gjerne ha en caster markert med "X") 3. Heroic Throw på X, charge og instant Rend på Skull. 4. Vent til alle mobs som skal slå på deg er i nærheten -> Thunderclap og Cleave. 5. Vent til noen mobs caster noe, eller gjør et noe avansert angrep som f.eks. Whirlwind -> Shockwave 6. Hold alltid Cleave gående. 7. Devestate når du får tid, litt her og der. Følg din egen markering av Skull, "X" og stjerne (Dette er mine, som jeg har bundet til F5-8). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå