Gå til innhold

Lov vedr. å belaste kredittkort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som kjenner til lov vedrørende belastning av kredittkort ved netthandel?

Vi produserer en nettbutikk som selger klær. Men siden vi ikke trykker selv, er spørsmålet: er det lov å belaste kundens kredittkort før klærne går i trykken?

Er det eventuelt noen som kjenner til hvordan man kan reservere en betaling, og så trekke den senere? Vi kommer til å bruke yahoo store for kredittkortprosessering.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen lov som sier no om dette, forbrukerrådet anbefaler at du ikke handler steder som trekker penger før varen sendes, og du kan kreve pengene tilbakeført dersom du handler ett sted som trekkker penger, og de deretter ikke leverer til angitt leveringsdato.

Det er mulig kortselskapenes betingelser (for brukerstedet) sier no om dette, men det er vel uansett ikke problematisk med mindre hvis det skulle bli en tvist.

Ellers er vel dette kanskje tilvirkningskjøp, og kunden kan da ikke uten videre gå fra avtalen etter at varene er sendt til trykk.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for så kjapt svar!

Jeg mistenkte det, og er forsåvidt enig i det du skriver. Det jeg ser for meg som en bedre løsning, er at vi først betaler trykkeriet for produksjonen, og så trekker kredittkortene først når trykkeriet bekrefter at pakken er sendt.

Spørsmålet er altså om det er mulig å reservere men ikke heve et beløp på kredittkort eller visa.

Jeg er helt grønn på de tekniske aspektene rundt dette, og setter pris på god hjelp!

Tusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...