ketle Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Vi lurer på å kjøpe spillkonsoll til familien til jul. Vi er en familie på fem med barn fra 3 til 9 år. Hva passer best for oss når vi ønsker oss en artig familiestund. Ingen gamere i familien enda. Men det ser jo artig ut med disse "bevegelseskontrollerne" da. Håper noen kan gi input om WII er ok eller om de nye for Xbox os PS3 er suverent bedre. mvh Asle Med barn i den alderen ville jeg definitivt valgt Wii. Mest gode spill og alle barn fortjener å vokse opp med å spille Mario. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Wii har crapy maskinvare (Dårligere enn iPhone!!!). Da kan du like så godt vente på nyere versjon av nintendo eller gi dem Nitendo 3DS. Kinect er utrolig morsomt, slipp av alt kontroller og bruk henda. Nå kommer det snart ny og forbedret presisjon på det. Move er også morsomt, men her må man ha kontroller. For ultimat opplevelse anbefales 2 stk kontroller til hver. Så det kommer an på hva man vil da. Kinect er fremtiden, Move er Wii på bedre maskinvare. Å si at barn i alderen 3-9 er Wii alder er bare bullshit. Hvorfor i helvete skal du velge en konsoll du ikke engang kan se film på? Er jo seriøst 0 poeng å investere i noe sånt noe når du har 2 maskiner som kan knuse Wii sunder og sammen på alt. Eneste som holder Nintendo flytende er de gamle stor spillene som ikke folk på 30 år kan legge fra seg. Når den nye generasjonen vokser opp vil sikkert Wii jevnes med jorda. Tenk på fremtiden når du handler konsoll. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tenker jeg fremtiden, tenker jeg neste generasjons konsoler. Måtte jeg ha tenkt på dette nå, hadde jeg enkelt og greit gått for Xbox 360 med Kinect. Kinect var ekstremt morro, noen spill var litt fuskete med tanke på bevegelsene, men uansett. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 vi har både wii og ps3, Wii var en skikkelig slager til og begynne med, men ble en døgnflue, ps3'en brukes mye mer! Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Tenker jeg fremtiden, tenker jeg neste generasjons konsoler. Måtte jeg ha tenkt på dette nå, hadde jeg enkelt og greit gått for Xbox 360 med Kinect. Kinect var ekstremt morro, noen spill var litt fuskete med tanke på bevegelsene, men uansett. Ja i starten er det fuskete. Er jo ingen kontroll som legger grunnlaget i bevegelsene. Men som jeg sier er det en nye firmware i sikte, den skal bedre reaksjonene og mulighetene man har med kinect. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Wii har crapy maskinvare (Dårligere enn iPhone!!!). Da kan du like så godt vente på nyere versjon av nintendo eller gi dem Nitendo 3DS. Kinect er utrolig morsomt, slipp av alt kontroller og bruk henda. Nå kommer det snart ny og forbedret presisjon på det. Move er også morsomt, men her må man ha kontroller. For ultimat opplevelse anbefales 2 stk kontroller til hver. Så det kommer an på hva man vil da. Kinect er fremtiden, Move er Wii på bedre maskinvare. Å si at barn i alderen 3-9 er Wii alder er bare bullshit. Hvorfor i helvete skal du velge en konsoll du ikke engang kan se film på? Er jo seriøst 0 poeng å investere i noe sånt noe når du har 2 maskiner som kan knuse Wii sunder og sammen på alt. Eneste som holder Nintendo flytende er de gamle stor spillene som ikke folk på 30 år kan legge fra seg. Når den nye generasjonen vokser opp vil sikkert Wii jevnes med jorda. Tenk på fremtiden når du handler konsoll. Haha, Wii er ikke dårligere en iPhone i maskinkraft. Samtlige spill jeg har på min iPad eller andre enheter lagger mer en Galaxy 2, Galaxy 1 og Brawl og garantert fler, og disse ser og flyter langt bedre en alle iPad, iPod og iPhone spill!! Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Wii har crapy maskinvare (Dårligere enn iPhone!!!). Da kan du like så godt vente på nyere versjon av nintendo eller gi dem Nitendo 3DS. Kinect er utrolig morsomt, slipp av alt kontroller og bruk henda. Nå kommer det snart ny og forbedret presisjon på det. Move er også morsomt, men her må man ha kontroller. For ultimat opplevelse anbefales 2 stk kontroller til hver. Så det kommer an på hva man vil da. Kinect er fremtiden, Move er Wii på bedre maskinvare. Å si at barn i alderen 3-9 er Wii alder er bare bullshit. Hvorfor i helvete skal du velge en konsoll du ikke engang kan se film på? Er jo seriøst 0 poeng å investere i noe sånt noe når du har 2 maskiner som kan knuse Wii sunder og sammen på alt. Eneste som holder Nintendo flytende er de gamle stor spillene som ikke folk på 30 år kan legge fra seg. Når den nye generasjonen vokser opp vil sikkert Wii jevnes med jorda. Tenk på fremtiden når du handler konsoll. Haha, Wii er ikke dårligere en iPhone i maskinkraft. Samtlige spill jeg har på min iPad eller andre enheter lagger mer en Galaxy 2, Galaxy 1 og Brawl og garantert fler, og disse ser og flyter langt bedre en alle iPad, iPod og iPhone spill!! http://www.gamer.no/artikler/20789/-iphone-er-kraftigere-enn-wii/ – Problemer med bilderaten vil forhåpentligvis løses etter hvert, men husk at Wii rett og slett ikke er noen kraftig konsoll. En iPhone er faktisk langt kraftigere enn en Wii. Endret 31. desember 2010 av Emils1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Fytti grisen så mange fanboys det er i tråden. Nye brukeren til Trondenils tar uansett kaka. Valget er vel tatt nå allerede, så denne tråden har vel ikke veldig relevans lengre? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Fytti grisen så mange fanboys det er i tråden. Nye brukeren til Trondenils tar uansett kaka. ..... Som er? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Les igjennom tråden. Det er mitt siste ord her. Håper trådstarter m/familie koser seg med sin nye konsoll, uansett hvilken det ble. Lenke til kommentar
aslemann Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Les igjennom tråden. Det er mitt siste ord her. Håper trådstarter m/familie koser seg med sin nye konsoll, uansett hvilken det ble. Etter litt frem og tilbake falt jeg ned på XBOX 360 med Kinect. Med forbehold om at jeg ikke har prøvd noen av de andre konsollene må jeg si meg fornøyd med valget. Grafikken er mer enn god nok for min del, spillet som fulgte med har underholdt oss siden jul og Barna håndterer den greit selv. Det eneste er at man trenger ganske stor plass for å spille to personer sammen og at kontrollsystemet innimellom føles litt lite responsivt. En fordel med 'kinect er at den også tar med bena som kontrollere slik at hopp og sprett gir uttelling. Dette gir faktisk skikkelig god trim. Og det er jo selvsagt en bonus. Takk for masse gode innspill. De var verdifulle og avgjørende for valget. (Så slik sett kan kabskje XBOX siden kåres som vinnere av denne tråden men YMMV) Asle Lenke til kommentar
aslemann Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 For spill til Xbox 360, gå til denne siden http://marketplace.xbox.com/en-US/Games/All?xr=shellnav og sorter etter eget ønske. Nøkkelspill for alle: Forza 3, Viva Pinata, Kinect Adventures, Kinectimals. Takk for gode tips! Dette skal undersøke. Har til nå prøvd Kinectimals, et bilspill og det som fulgte med i pakken. Asle Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Wii har crapy maskinvare (Dårligere enn iPhone!!!). Da kan du like så godt vente på nyere versjon av nintendo eller gi dem Nitendo 3DS. Kinect er utrolig morsomt, slipp av alt kontroller og bruk henda. Nå kommer det snart ny og forbedret presisjon på det. Move er også morsomt, men her må man ha kontroller. For ultimat opplevelse anbefales 2 stk kontroller til hver. Så det kommer an på hva man vil da. Kinect er fremtiden, Move er Wii på bedre maskinvare. Å si at barn i alderen 3-9 er Wii alder er bare bullshit. Hvorfor i helvete skal du velge en konsoll du ikke engang kan se film på? Er jo seriøst 0 poeng å investere i noe sånt noe når du har 2 maskiner som kan knuse Wii sunder og sammen på alt. Eneste som holder Nintendo flytende er de gamle stor spillene som ikke folk på 30 år kan legge fra seg. Når den nye generasjonen vokser opp vil sikkert Wii jevnes med jorda. Tenk på fremtiden når du handler konsoll. Vanlige folk bryr seg ikke om maskinvaren. "Dårlig maskinvare" er derfor en nerdeting som er et dårlig argument hvis man skal ha noe til hele familien. Man må rett og slett se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vanlige folk bryr seg ikke om maskinvaren. "Dårlig maskinvare" er derfor en nerdeting som er et dårlig argument hvis man skal ha noe til hele familien. Man må rett og slett se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. Jo, vanlige folk kan fort se at PS3 har blu-ray og velger konsoll omtrent utelukkende på bakgrunn av dette. Man trenger ikke hundrevis av tilgjenglige barnevennlige titler som Wii har. Både PS3 og xbox360 har mer enn nok barnevennlige titler til en vanlig barnefamilie. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vanlige folk bryr seg ikke om maskinvaren. "Dårlig maskinvare" er derfor en nerdeting som er et dårlig argument hvis man skal ha noe til hele familien. Man må rett og slett se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. Jo, vanlige folk kan fort se at PS3 har blu-ray og velger konsoll omtrent utelukkende på bakgrunn av dette. Man trenger ikke hundrevis av tilgjenglige barnevennlige titler som Wii har. Både PS3 og xbox360 har mer enn nok barnevennlige titler til en vanlig barnefamilie. Vanlige folk bryr seg nok ikke om Blu-ray. HD og alt det greiene der er det som regel en liten gruppe entusiaster som bryr seg om. Igjen, så må man se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. At en konsoll har såkalt "barnevennlige spill" betyr ikke at det er spill man ønsker å spille. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Får vel være opptil hver og enkelt hva man vektlegger et kjøp på. Problemet er at det noen ganger blir det vanskelig å få et helhetsinntrykk når personer begynner å henge seg opp i og krangle om småting som sikkert personen som spør raskt og enkelt kan ta en avgjørelse på om er viktig eller ikke selv. Trådstarter har allerede valgt en konsoll; Xbox 360, hvorfor ikke fortsette diskusjonen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1286226 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Vanlige folk bryr seg nok ikke om Blu-ray. HD og alt det greiene der er det som regel en liten gruppe entusiaster som bryr seg om. Igjen, så må man se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. At en konsoll har såkalt "barnevennlige spill" betyr ikke at det er spill man ønsker å spille. Mulig det, min påstand er at det er like nerdete å argumentere for spillutvalg som for maskinvare. Faktum er vel i grunn at folk flest gir beng i maskinvare og stort spillutvalg, så lenge maskinen fungerer og man har årlig tilgang på 3-4 spill som tilfredstiller barnas behov. Samtlige av konsollene oppfyller disse behovene med ganske klar margin. Min sønn brukte en orginal xbox fra han var 4 til 10 år og har aldri klaget eller ønsket seg ny konsoll, rett og slett fordi han var fornøyd med spillene han hadde tilgang på, samtlige av spillene var barnespill. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Vanlige folk bryr seg nok ikke om Blu-ray. HD og alt det greiene der er det som regel en liten gruppe entusiaster som bryr seg om. Igjen, så må man se på hvilken konsoll som har spillene man ønsker å spille. At en konsoll har såkalt "barnevennlige spill" betyr ikke at det er spill man ønsker å spille. Mulig det, min påstand er at det er like nerdete å argumentere for spillutvalg som for maskinvare. Faktum er vel i grunn at folk flest gir beng i maskinvare og stort spillutvalg, så lenge maskinen fungerer og man har årlig tilgang på 3-4 spill som tilfredstiller barnas behov. Samtlige av konsollene oppfyller disse behovene med ganske klar margin. Min sønn brukte en orginal xbox fra han var 4 til 10 år og har aldri klaget eller ønsket seg ny konsoll, rett og slett fordi han var fornøyd med spillene han hadde tilgang på, samtlige av spillene var barnespill. Det er slett ikke sant at folk ikke bryr seg om spillene. Wii har solgt bra på grunn av gode spill som Wii Sports og New Super Mario Bros. Wii. Når de gode spillene nå har uteblitt, har også salget av Wii falt. Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Finnes det unger som bryr seg om Blu-Ray? Unger driter i om maskinvaren på en wii er dårligere enn en iPhone. Unger vil bare ha morsomme spill, og de driter i hvilken konsoll det er på. Hvis jeg hadde hatt barn, hadde jeg kjøpt en Wii. Jeg er ikke særlig glad i Wii selv, men jeg føler at barn skal få lov til å vokse opp med Mario og Zelda. Men nå skal det sies at jeg er den personen som ville kjøpt en N64 eller PS2 bare på grunn av en serie gode eventyrspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå