Gå til innhold

Beste familiekonsoll


aslemann

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å kjøpe spillkonsoll til familien til jul. Vi er en familie på fem med barn fra 3 til 9 år. Hva passer best for oss når vi ønsker oss en artig familiestund. Ingen gamere i familien enda. Men det ser jo artig ut med disse "bevegelseskontrollerne" da.

 

Håper noen kan gi input om WII er ok eller om de nye for Xbox os PS3 er suverent bedre.

 

mvh

Asle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 er et veldig bra alternativ da den fungerer som en mediasenterpc og en spillkonsoll. Xbox er også veldig bra med kinect, men personelig liker jeg å noe holde i. Jeg synes egentlig Xbox 360 kontrollene er bedre å holde i da de er mye mere "fyldig"(Er litt større så den passer bedre i vanlige hender(Kanskje ikke i barnehender)), men PS3 kontrollene er ikke ille i det heletatt. Wii ville jeg bare hoppet over da playstation move overgår Wii sin bevegelseskontroll.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

360 med kinect.

 

Til en familie er nok PS3 bedre etter min mening.

 

De aller fleste er uenig med deg da kinect selger mye bedre enn ps3 og move.

Kinect er jo 10 ganger mer barnevennlig enn Move også.

 

360 har også langt flere og billigere vanlige spill også. Maskinen er billigere osv.

Lenke til kommentar

De aller fleste er uenig med deg da kinect selger mye bedre enn ps3 og move.

Kinect er jo 10 ganger mer barnevennlig enn Move også.

 

360 har også langt flere og billigere vanlige spill også. Maskinen er billigere osv.

 

For å være ærlig så stoler jeg ikke helt på den "De aller fleste" uttalelsen din før jeg ser statestikk på det.

 

 

Og som jeg nevner så er dette etter min mening. Jeg mener at Kinect er dårlig da jeg liker å ha noe å holde i. Kan jo funke for unger da de ikke har noen kontrollere å grise til med klissete fingre, men jeg går ut ifra at de er såpass gamle at de ikke griser for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De aller fleste er uenig med deg da kinect selger mye bedre enn ps3 og move.

Kinect er jo 10 ganger mer barnevennlig enn Move også.

 

360 har også langt flere og billigere vanlige spill også. Maskinen er billigere osv.

 

For å være ærlig så stoler jeg ikke helt på den "De aller fleste" uttalelsen din før jeg ser statestikk på det.

 

 

Og som jeg nevner så er dette etter min mening. Jeg mener at Kinect er dårlig da jeg liker å ha noe å holde i. Kan jo funke for unger da de ikke har noen kontrollere å grise til med klissete fingre, men jeg går ut ifra at de er såpass gamle at de ikke griser for mye.

 

Ok? Nå dreier vel ikke dette seg om hva du liker men hva en familie på fem mest sannsynlig vil like.

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

 

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

Angående statistikk så solgte 360 1.4 millioner i USA forrige måned, mye pga kinect. PS3 solgte 500K.

 

http://www.eurogamer.net/forum_thread_posts.php?thread_id=199216

Lenke til kommentar

De aller fleste er uenig med deg da kinect selger mye bedre enn ps3 og move.

 

360 har også langt flere og billigere vanlige spill også. Maskinen er billigere osv.

jeg går ut ifra at de er såpass gamle at de ikke griser for mye.

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

Gode argumenter og gode innspill. Jeg frykter at det å kjøpe en Wii fort blir litt barnslig og føles som utdatert teknologi. Kinect har jo absolutt nyhetens sjarme over seg, men blir den for upresis? Må kanskje drasse meg ut å prøve ...

 

Undene får ikke grise til teknologi med klissete fingre. Berlinerboller spises ved bordet. Takk for innspill, kjør gjerne debatt videre. Og pris er selvsagt et moment. Dessverre.

 

Asle

Lenke til kommentar

Ok? Nå dreier vel ikke dette seg om hva du liker men hva en familie på fem mest sannsynlig vil like.

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

 

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

Angående statistikk så solgte 360 1.4 millioner i USA forrige måned, mye pga kinect. PS3 solgte 500K.

 

http://www.eurogamer...hread_id=199216

 

Så du mener det blir feil for meg å si min mening om konsollene?

Jeg synes PS3 er en bedre allrounder, mens Xbox 360 er en bedre gamingmaskin.

 

Salgstall bestemmer heller ikke hva en hver synes om konsollen.

 

Gode argumenter og gode innspill. Jeg frykter at det å kjøpe en Wii fort blir litt barnslig og føles som utdatert teknologi. Kinect har jo absolutt nyhetens sjarme over seg, men blir den for upresis? Må kanskje drasse meg ut å prøve ...

 

Undene får ikke grise til teknologi med klissete fingre. Berlinerboller spises ved bordet. Takk for innspill, kjør gjerne debatt videre. Og pris er selvsagt et moment. Dessverre.

 

Asle

 

Wii ville jeg utelukket. Tror også eldste barnet vil gå rimelig lei rimelig fort.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ok? Nå dreier vel ikke dette seg om hva du liker men hva en familie på fem mest sannsynlig vil like.

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

 

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

Angående statistikk så solgte 360 1.4 millioner i USA forrige måned, mye pga kinect. PS3 solgte 500K.

 

http://www.eurogamer...hread_id=199216

 

Så du mener det blir feil for meg å si min mening om konsollene?

Jeg synes PS3 er en bedre allrounder, mens Xbox 360 er en bedre gamingmaskin.

 

Salgstall bestemmer heller ikke hva en hver synes om konsollen.

 

Gode argumenter og gode innspill. Jeg frykter at det å kjøpe en Wii fort blir litt barnslig og føles som utdatert teknologi. Kinect har jo absolutt nyhetens sjarme over seg, men blir den for upresis? Må kanskje drasse meg ut å prøve ...

 

Undene får ikke grise til teknologi med klissete fingre. Berlinerboller spises ved bordet. Takk for innspill, kjør gjerne debatt videre. Og pris er selvsagt et moment. Dessverre.

 

Asle

 

Wii ville jeg utelukket. Tror også eldste barnet vil gå rimelig lei rimelig fort.

 

Salgstall bestemmer ikke nei, men du spurte jo etter statistikk. At 360 og kinect selger 3 ganger bedre enn ps3 og move i USA viser jo at de fleste forerekker 360 og kinect.

Og USA er det soleklart viktigste markedet. Gjør man det bra der så vil man også få mest støtte fra utviklere.

 

Og i følge MS så har 360 vært den bestselgende konsollen i europa også de siste 5 månedene.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2010-12-02-xbox-360-celebrates-5th-birthday-in-uk

 

Wii er forøvrig ikke noe man burde utelukke. Den er billigere, selv om det fort blir dyrt hvis man skulle trenge 2-3 flere kontrollere, og spillutvalget er bra for barn.

Lenke til kommentar

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

 

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

http://www.eurogamer...hread_id=199216

 

En ting til. Du får en playstation 3 med move for rundt 3000 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg mener Wii er den beste familiekonsollen, Nintendo er svært dyktige til å lage spill som både unge og gamle kan ha det morro med, så du er garantert suksess hos barna om du kjøper Wii. Både X360 og Ps3 er forhholdsvis dårlige på spill til de aller minste, omtrent alle bestselgerne er rettet mot voksne spillere. PS3 er kanskje et lite hesthode forann med eksklusive titler som LittleBigPlanet, Ratchet og Eyepet. Men Kinect til X360 vet jeg mange unger synes er spennende for tiden, og her prøver jo også Microsoft å fange samme kundegruppe som kjøper wii. Problemet hittil er at spillene til Kinect er av forholdsvis lav kvalitet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener Wii er den beste familiekonsollen, Nintendo er svært dyktige til å lage spill som både unge og gamle kan ha det morro med, så du er garantert suksess hos barna om du kjøper Wii. Både X360 og Ps3 er forhholdsvis dårlige på spill til de aller minste, omtrent alle bestselgerne er rettet mot voksne spillere. PS3 er kanskje et lite hesthode forann med eksklusive titler som LittleBigPlanet, Ratchet og Eyepet. Men Kinect til X360 vet jeg mange unger synes er spennende for tiden, og her prøver jo også Microsoft å fange samme kundegruppe som kjøper wii. Problemet hittil er at spillene til Kinect er av forholdsvis lav kvalitet.

Kunne ikke sagt meg mer enig :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Hvis de skal ha PS3 og Move med la oss si 2 Move kontrollere så vil det koste dem rundt 4000kr.

 

En 360 med kinect koster 2500 eller 3000. Og da trenger man ikke ekstra kontrollere, ingen batterier eller lading av kontrollere. Bare still deg foran tven og spill.

 

http://www.eurogamer...hread_id=199216

 

En ting til. Du får en playstation 3 med move for rundt 3000 kroner.

 

Til 3200kr hos Elkjøp ja. Men da følger bare en halv Move kontroller med. Navigation kontrolleren koster 300kr. Da blir det 3500kr.

 

Og hvis man skal ha 2 Move kontrollere, og det må man jo nesten hvis man er en familie og har interesse av Move, så blir det fort over 4000kr. Faktisk 4150 etter elkjøp priser.

 

4gb 360 med koster 2500kr. 250gb med kinect koster 3000.

Da har man alt man trenger og alle kan spille. Og aldri lading av kontrollere.

Lenke til kommentar

Til 3200kr hos Elkjøp ja. Men da følger bare en halv Move kontroller med. Navigation kontrolleren koster 300kr. Da blir det 3500kr.

 

Og hvis man skal ha 2 Move kontrollere, og det må man jo nesten hvis man er en familie og har interesse av Move, så blir det fort over 4000kr. Faktisk 4150 etter elkjøp priser.

 

4gb 360 med koster 2500kr. 250gb med kinect koster 3000.

Da har man alt man trenger og alle kan spille. Og aldri lading av kontrollere.

 

Hvordan klarer du trylle 3500 om til 4150 ?

 

 

For min del ville jeg lagt i 500 kroner å gått for playstation med move over xbox 360 med Kinect. Men så er jo spørsmålet om Kinect/Move er interessant for ts.

Lenke til kommentar

Jeg mener Wii er den beste familiekonsollen, Nintendo er svært dyktige til å lage spill som både unge og gamle kan ha det morro med, så du er garantert suksess hos barna om du kjøper Wii. Både X360 og Ps3 er forhholdsvis dårlige på spill til de aller minste, omtrent alle bestselgerne er rettet mot voksne spillere. PS3 er kanskje et lite hesthode forann med eksklusive titler som LittleBigPlanet, Ratchet og Eyepet. Men Kinect til X360 vet jeg mange unger synes er spennende for tiden, og her prøver jo også Microsoft å fange samme kundegruppe som kjøper wii. Problemet hittil er at spillene til Kinect er av forholdsvis lav kvalitet.

 

Er Eyepet foran Kinectimals? Vil ikke si det. Er Ratchet særlig foran alle Crash Bandicoot spillene som finnes på 360 men ikke PS3? LBP er vel for komplisert for unger også, akkurat som Banjo på 360 er.

 

Både 360 og PS3 har forresten mange fler barnevennlige plattform spill en de fleste tror.

Kung Fu Panda, Ice Age osv. Haugevis av barnespill.

 

For ikke snakke om et mylder av barnevennlige spill på PSN og Live. Og de koster jo som regel ikke mye heller. Virker som folk alltid glemmer alle spillene på Live/PSN kontra hva Wii har.

 

XBLA har vel kanskje de beste spillene denne generasjonen og utvalget er enormt nå.

Bare i forgårs kom jo til og med et gratis spill kalt Crash Course, som vil være helt ypperlig for barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...