Akssta Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei folkens. Kjøpte meg for et par dager siden nytt HK fra komplett, et GA-P55A-UD4P, socket 1156, til min rigg med 8 gb corsair DDR3 minne, 2 random S-ATA disker, og en i7 860 - 2.8 Ghz prosessor. Ved installering av nytt HK, byttet ut et ASUS kort med Gigabyte altså, så kommer jeg ikke engang inn i BIOS. Får brukt tastaturet til å restarte PCen ved ctrl-alt-del, men kan ikke bruke noen av knappene for å komme inn i hverken post-screen, boot selection eller BIOS. Har dratt fra hverandre alle delene, og satt det sammen igjen for å teste om det funker, men samme problemet nok en gang. Er det noen der ute som har noen gode råd, eller har opplevd noe lignende selv? Stor takk til alle som kommer med tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Har hatt det smme problemet noen ganger og måtte bruke et PS/2 tastatur første gang for å komme inn i BIOS for å enable Legacy USB (ble disablet ved CMOS reset). Det rare er at Ctrl-Alt-Del virker, du kan forsøke med en CMOS reset. Har derfor alltid et gammelt PS/2 tastatur liggende i boden. Lenke til kommentar
Akssta Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Ah, okay, har ikke et PS/2 tastatur for hånden, dessverre, men har nok et liggende et eller annet sted. Skal prøve dette ila. helgen. Takker for svar Lenke til kommentar
Akssta Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 ***Oppdatering*** Har fått tak i et PS/2 tastatur nå, og har samme problemet som det jeg hadde før, med USB tastaturet. Skal ta fra hverandre HKet igjen, og prøve å sette det sammen igjen, og ved eliminasjonsmetoden prøve å finne ut av hvor problemet ligger. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Problemstillingen er som følger : Nytt HK installert, samme specs som før, kun HK som er nytt, og av en eller annen grunn går det ikke an å gå inn i BIOS engang, PCen "fryser" før BIOS, og det går ikke an å bruke hverken PS/2 eller USB tastatur for å trykke knapper for BIOS, Post-screen eller boot rekkefølge. Har prøvd å skifte til PS/2 tastatur, og skal ta ut HK og sette det sammen igjen på nytt. Merket forresten at LED lysene som indikerer CPU bruk på HKet, virker å gå i 100%, dvs. at alle LEDene lyser opp. Mulig det er en indikasjon? Om noen har noen forslag, nøl ikke med å svare Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Prøve….. -kople fra harddiskene, gjerne dvd rom og. -montere kun et stk minne enten på DDR3-1 eller DDR3-3 -clear CMOS verdiene med å kortslutte C_MOS jumper ( kople fra strøm kabelen fra PSU, kortslutt c_mos for noe sekunder, fjerne jumper slik at det er ikke lenger noe kortsluttning før du kopler på strøm kabelen igjen) Starte opp ….. du må komme inn i bios og velge Load optimized (default values) Lenke til kommentar
Akssta Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Etter flere omganger med HK oppsett, og testing av en og en ram-brikke, HDD hver for seg og DVD rom, fant jeg ut at det var stress med IDE DVD romen min. Satte den på cable select, og vips, alt funker. Windows booter ikke dog, men den skal jeg legge inn på nytt uansett, so no biggie :=) Takker for gode tips og hjelp, ha en flott advent, alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå