Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tema - drøfte og diskutere, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med ei oppgåve. Boka heiter "Et Hundeliv" som er skrivet av Ragnar Aalbu. Eg skal diskutere og drøfte temaet.

Heile boka handlar om ei hund som står opp, pussa tenna, tar seg eit bad, eter frukost, passar på kva som skjer i nabolaget, inspisera huset, leikar med ting på loftet, prøvar klærne til folka i huset, bestiller pizza og tilslutt les ei bok før den legger seg. Dette er ei billedbok.

Temaet er jo kvardagen til en hund, men eg skjøna ikkje korleis eg skal drøfte og diksutere dette. Fekk beskjed om at eg måtte vere kritisk.

Håpar nokon har nokon idear!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg når du fortalte hva boken handlet om, var at kanskje det har en parallell med hvordan mennesker lever livet, som brukeren over sa.

Kanskje du kan dra inn elementer hvor du diskuterer selve menneskelivet er et slags hundeliv, hvor vi ofte bare følger strømmen av nødvendige livselementer uten å søke noen høyere form for livsutfoldelse eller glede? Vi mennesker er jo mer intelligente og har dypere følelser enn hunder, så egentlig burde vi jo også ha et helt annerledes liv, men er det på mange måter likt allikevel?

Lenke til kommentar

Det første som slo meg når du fortalte hva boken handlet om, var at kanskje det har en parallell med hvordan mennesker lever livet, som brukeren over sa.

Kanskje du kan dra inn elementer hvor du diskuterer selve menneskelivet er et slags hundeliv, hvor vi ofte bare følger strømmen av nødvendige livselementer uten å søke noen høyere form for livsutfoldelse eller glede? Vi mennesker er jo mer intelligente og har dypere følelser enn hunder, så egentlig burde vi jo også ha et helt annerledes liv, men er det på mange måter likt allikevel?

Samanlikna hunden med en nygjerrig barn eg. Fekk godkjent det! Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...