Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Pugge tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Personlig er jeg alltid nødt til å notere ting for hånd, eller å printe ting ut fra nettet, for å så markere og stille spørsmål ved ting jeg lurer på. Jeg bruker VELDIG sjeldent klipp og lim, fordi hvis du skriver noe selv, husker du det mye bedre :-) Så mitt tips er å printe ting ut og rett og slett gjøre ting for hånd! Data er et greit redskap det, men IKKE til pugging!

Aldri pugg fra data :-)

Lenke til kommentar

Heisann! Personlig er jeg alltid nødt til å notere ting for hånd, eller å printe ting ut fra nettet, for å så markere og stille spørsmål ved ting jeg lurer på. Jeg bruker VELDIG sjeldent klipp og lim, fordi hvis du skriver noe selv, husker du det mye bedre :-) Så mitt tips er å printe ting ut og rett og slett gjøre ting for hånd! Data er et greit redskap det, men IKKE til pugging!

Aldri pugg fra data :-)

Har god erfaring med to strategier:

1. Lotusskjema - tema og kommentarsetninger/stikkord

2. Tankediagram - "tegne" et kart/diagram av teksten

Lenke til kommentar

Når du skal lære, jobb aktivt med det du skal lære. Jeg tror faktisk ikke jeg overdriver når jeg påstår at jeg aldri har lest samme kapittel i en lærebok to ganger. Merk i boka (eller bruk post-it lapper om du ikke får lov til det), skriv notater, jobb med forståelse, prøv å se sammenhenger (det gjelder egentlig alt her i verden), diskuter det du har lært med andre, og sist men ikke minst - overbevis deg selv om at det du gjør er morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...