Randzor Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hallo, jeg har da tenkte og lage meg en god gaming data til en pris av rundt 7 tusen kroner, jeg trenger omtrent alt unntatt karbinett. Jeg vil bruke maks 7500kroner på datan, så jeg trenger hjelp av folk til og finne gode deler som jeg kan kjøre de fleste spill på full grafikk uten lag. Jeg har lengta lenge etter en ordentlig gameing data, så jeg håper noen vil hjelpe meg og bygge en skikkelig gaming data til maks 7500kroner, Jeg forlanger at den kjører de fleste spill værtfall på full grafikk uten lags osv. at pcen ikke jobber seg ihjel. Jeg trenger en ordentlig data til gaming! Takk til hjelpa til dere som hjelper =D=D Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er redd det ikke lar seg gjøre. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Er redd det ikke lar seg gjøre. I all verden...? TS: Det mangler litt informasjon her. Har du noe fra før, skjerm f.eks.? Skal lisens til Windows inkluderes i prisen? Har du PC fra før? Hvilke komponenter består isåfall den av, og kan noe av dette benyttes videre? Fra sticky "LES FØR DU POSTER: Retningslinjer for kjøp/salg": Informasjon i tråden Fordi mange spørsmål i denne kategorien ofte er svært lite utfyllende bes alle som ønsker svar på hva de bør kjøpe om å legge med følgende informasjon i innleggene sine: * Hva skal maskinen brukes til? * Prisantydning * Skal maskinen overklokkes * Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? * Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc * Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Hvis de "datakyndige" i på forumet får denne informasjonen er det langt lettere å gi gode svar på hva du bør velge som vil gi deg en bedre PC tilpasset dine behov. Jeg lager ingen handleliste til deg før du presiserer disse tingene. Det skjer altfor ofte at folk glemmer å legge til at skjerm, høyttalere, mus, tastatur og windows skal inkluderes i budsjettet, og da blir det fort 3000+ mindre å bruke på maskinvare. Om det er punkter du ikke har preferanser på (eksempelvis AMD/Intel), gi beskjed om dette også. Endret 9. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) nettop pga de pungtene du nevner... å kjøre de fleste spill på FULL grafikk, altså full oppløsning AA/AF alt sammen aktivert, da tror jeg, at om du skal ha med alt annet enn kabinett. At det ikke lar seg gjøre. Endret 9. desember 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har da alt av kabler osv som trengs til datan, har karbinett og windows 7 64bit cd liggene hjemme, trenger resten som jeg spør dere om hjelp til. og har da en Acer skjerm hjemme 24 tommer, full HD skjerm Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Hva skal maskinen brukes til? Den skal brukes mest til WoW,Counter strike source,cs 1.6, Call of duty black ops blant anna. * Prisantydning Vil helst bare bruke 7000kroner, maks 7500 * Skal maskinen overklokkes Jaa,kanskje etter hvert. vet ikke så mye om overklokkes * Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? samme, bare det er bra har ikke så veldig peiling på data .. så lenge det funker til de spillene jeg skal spille og de nyeste spill osv på grei grafikk. * Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Har skjerm,tastatur,mus og karbinett, så trenger alt anna untatt det. * Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har da surra litt med ting jeg ikke trenger og trenger, så da skriver jeg bare alt her så du får med deg alt igjen Jeg skal bygge en data til 7000-7500kroner maks, Jeg har 1 litt eldre gaming data hjemme som jeg ikke vet stats på, det passer værtfall ddr2 ram brikker i den, så jeg trenger vell det meste nytt, menne jeg vil bruke karbinette, så har jeg windows 7 cd hjemme 64 bit. Har tastatur,mus,høytalere,skjerm,osv. Jeg trenger ting til selve datamaskinen lissom, det jeg har da funnet uta hva jeg trenger er da nytt : Hovedkort,strømforsyning,ram,skjermkort,prossessor og en ny hardisk, for jeg har jo karbinett, og dvs kabler ogsånn til hardisken hjemme, menne er det noe mere jeg trenger til datan da? siden jeg har jo karbinett hjemme som jeg skal bruke, så da fant jeg uta at jeg bare trenger det som jeg sa litt lengre oppe i teksten, menne stemmer det ? *Hva skal maskinen brukes til? Den skal brukes mest til WoW,Counter strike source,cs 1.6, Call of duty black ops blant anna. * Prisantydning Vil helst bare bruke 7000kroner, maks 7500 * Skal maskinen overklokkes Jaa,kanskje etter hvert. vet ikke så mye om overklokkes * Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? samme, bare det er bra har ikke så veldig peiling på data .. så lenge det funker til de spillene jeg skal spille og de nyeste spill osv på grei grafikk. Jeg har jo helst lyst til at pcen skal klare og kjøre de fleste spillene på full grafikk uten lag, menne deg holder vis jeg kan kjøre de på helt grei og fin grafikk uten lag. Håper dere kan hjelpe meg med detta Mvh hilsen Per-Ivar. Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har da sett på nytt karbinett også da, menne jeg vil helst ikke ha nytt karbinett, menne hvordan er detta her til gaming? https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) nettop pga de pungtene du nevner... å kjøre de fleste spill på FULL grafikk, altså full oppløsning AA/AF alt sammen aktivert, da tror jeg, at om du skal ha med alt annet enn kabinett. At det ikke lar seg gjøre. Poeng. Er dog ikke sikkert trådstarter bryr seg med full AA/AF, selv om han skriver "full grafikk". Du få glatt en maskin til 7500 som takler Black Ops i 1920*1080 med 4xAA og 0xAF (eksempelvis) - upåklagelig grafikk, og neppe merbart dårligere enn "maks". Jeg har da sett på nytt karbinett også da, menne jeg vil helst ikke ha nytt karbinett, menne hvordan er detta her til gaming? https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx Linken din er feil, du kan ikke dele lister hos Dustin. Er du interessert i å dele får du ta screenshot eller poste link til hver komponent. Uansett: kabinett er ikke alfa og omega hva angår spillytelse. Det er greit å velge kabinett utifra hvilke ønsker du har rundt støydemping vs. god luftflyt for lave temperaturer, men så lenge formfaktoren er ATX passer nær sagt hvilket som helst hovedkort som ikke hører til en ferdigmaskin (særlig Dell). I så måte hadde det vært greit å vite hvilket kabinett du har fra før for å være på den sikre siden, men trolig vil det fungere greit. Tar også utgangspunkt i at du kan gjenbruke DVD-stasjon e.l. dersom du har behov for det (antar du har det også), dette koster dog ikke mer enn 200 kr nytt om nødvendig. Satte opp en liste til deg. Denne inneholder en av de nyeste sekskjerneprosessorene fra AMD, 1 TB harddisk, 4 GB RAM, modulær PSU på 750W, HD 6870 og et hovedkort med dobbel x16-støtte for Crossfire. I "klartekst": - Prosessoren er kraftig og fremtidsrettet, uten å være ufornufitg høyt priset - 1 TB harddisk sørger for god lagringskapasitet. SSD ville gitt deg et mer "snappy" system, men har ingen innvirkning på spillytelsen, samt at det koster endel ekstra, altså ville det ha krevd kutt andre steder. - 4 GB RAM holder til spill i dag, så lenge du ikke har behov for å ha minnekrevende programvare åpent samtidig. Mao: lukker du nettleser osv. før du spiller, klarer du deg en god stund med 4GB. Du har også plass til to ekstra brikker, slik at du kan legge til mer RAM når behovet melder seg. - Strømforsyningen har avtagbare kabler for enkel montering og god luftflyt i kabinettet - Skjermkortet er ikke rått, men det takler alle spill i dag så godt som du har behov for - Når kravet til spillytelse øker, er hovedkort og strømforsyning dimensjonert for at du kan legge til et ekstra skjermkort av samme type, og få mest mulig effekt ut av oppgraderingen. Altså en enkel oppgradering, og skjermkortet vil trolig også ha gått endel ned i pris innen den tid. Alle nødvendige kabler samt CPU-kjøler er inkludert. Endret 10. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) nvm. Endret 10. desember 2010 av Kaffesau Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Åja, trodde dere kunne se handlelista mi fra dustinhome.no, menne da skal jeg ta og linke delene Karbinett : http://www.dustinhome.no/pd_5010463092.aspx? Strømforsyning : http://www.dustinhome.no/pd_5010132220.aspx? Skjermkort : http://www.dustinhome.no/pd_5010382755.aspx? Prossesor : http://www.dustinhome.no/pd_5010366889.aspx? Ram: http://www.dustinhome.no/pd_5010197229.aspx? Hovedkort : http://www.dustinhome.no/pd_5010443184.aspx? Hardisk : http://www.dustinhome.no/pd_5010329452.aspx? det er de delene jeg har funnet, passer alle delene med hverandre? Vil de funkgere fint for spilling? jeg vil at det ikke skal kjøres på maks utelse lissom, menne jeg vil at det skal kjøres på bedre en lavest grafikken, rundt nesten full grafikk elle midddels sånn at det ser ganske bra ut som full grafikk uten lags osv Lenke til kommentar
Randzor Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg vil helst at delene bestilles fra en side og ikke mange, for det blir så mye frak osv osv Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Rammen du har satt opp der er trekanals (3x2GB). Du må ha 2-kanals, enten 2x2GB, 2x4GB eller noe i den duren. Ikke kast bort penger på det kabinettet. Kjøp heller et Fractal Design Define R3 til 700kr. Meget bra, stille, stilrent og romslig kabinett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Rammen du har satt opp der er trekanals (3x2GB). Du må ha 2-kanals, enten 2x2GB, 2x4GB eller noe i den duren. Ikke kast bort penger på det kabinettet. Kjøp heller et Fractal Design Define R3 til 700kr. Meget bra, stille, stilrent og romslig kabinett. Han har allerede kabinettet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Han har allerede kabinettet. Men han har jo selv ført opp kabinett blant delene han hadde tenkt å handle. Forøvrig trenger du ikke å bestille delene fra ørten forskjellige butikker selv om jeg har satt opp liste i Prisguide. Prisguide viser deg billigste butikk for hver enkelt komponent, men blar du nedover viser den også hvor det er billigst å handle alt samlet. 6928 fra netshop i skrivende stund. Listen min mangler i tillegg kabinett, men om vi gjør visse endringer klarer vi å få dette med innenfor budsjettet. Satte opp ny liste utelukkende hos Dustin (siden noe av dette ikke fantes i Prisguide): HK: ASUS M4A89TD PRO/USB3 1431,- PSU: CORSAIR TX 750W 849,- HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 449,- CPU: AMD PHENOM II X6 1055T 1489,- Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK 681,- GPU: SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB 1899,- RAM: KINGSTON DDR3 HYPERX BLU XMP 4GB 1600MHZ CL9 463,- Totalt 7260,56 og alt er på lager. Har du studentepostadresse får du gratis frakt fra Dustin ved ordre over 2000 kr. Endret 10. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Han har allerede kabinettet. Men han har jo selv ført opp kabinett blant delene han hadde tenkt å handle. Og sier noe annet, ikke du og jeg som skal bli enige uansett. Tror det er best TS blir enig med seg selv først ! Forsåvidt så har srbz satt opp et veldig bra oppsett :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå