Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg var inne i på Japanphoto i dag. Da jeg snakket med ekspeditøren sa han at D3100 hadde like god bildekvalitet som D90.

Er det noen som kan avkrefte/bekrefte? :)

Jeg har ikke sett noen test av D3100 som sammenligner direkte med D90, men D3100 har en mye nyere senor og elektronikk. Jeg ville forvente like bra eller noe bedre bildekvalitet fra D3100.

Lenke til kommentar

Det er mulig å sammenligne bilder her.

Tok en rask titt på ISO 3200, og D3100 så faktisk ut til å være litt bedre enn D90. Men det er "close race".

Okey. Men om du skulle ha valgt et av dem, hvilket ville du gått for? Og hvorfor? :)

D90 har et bedre brukergrensesnitt. To hjul, direkteknapper og LCD skjerm på toppen er ting som vi erfarne setter stor pris på. D3100 er bedre på video.

Lenke til kommentar

Det er mulig å sammenligne bilder her.

Tok en rask titt på ISO 3200, og D3100 så faktisk ut til å være litt bedre enn D90. Men det er "close race".

Okey. Men om du skulle ha valgt et av dem, hvilket ville du gått for? Og hvorfor? :)

D90 har et bedre brukergrensesnitt. To hjul, direkteknapper og LCD skjerm på toppen er ting som vi erfarne setter stor pris på. D3100 er bedre på video.

A. Okey :) Takk skal du ha :)

Men kvaliteten på bildene og video er det noe du kan legge merke til uten å bruke hjelpemidler? :) Er de så og si like?

Lenke til kommentar

Men kvaliteten på bildene og video er det noe du kan legge merke til uten å bruke hjelpemidler? :) Er de så og si like?

Bildekvaliteten er så tett på at du må jobbe for å se forskjell. Når det gjelder video, så er det mulig du ser det. Men er du skikkelig opptatt av video, så er D3100 feil kamera.

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er så tett på at du må jobbe for å se forskjell. Når det gjelder video, så er det mulig du ser det. Men er du skikkelig opptatt av video, så er D3100 feil kamera.

Okey :) Nei, video er bare bonus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...