Bjorkizz Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hei! Hadde noen spill liggende på laptopen, men så ville jeg rydde litt plass og flyttet derfor disse over til en ekstern harddisk. Tenkte at jeg ville få mer plass ved å slette disse (var mapper og rar-arkiv), og deretter tømme papirkurven, men jeg fikk ingenting. Analyserte med defraggler og fant litt fragmenterte filer, men kan dette ha noe med det å gjøre? Irriterende å ikke få mer plass når jeg har slette det jeg ikke ville ha. Trenger noen tips, takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er fordi filer opptar mer diskplass enn kun selve innholdet. Særlig når det er snakk om mange filer. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Gjelder det for en, la oss si 4-5 GB .iso også? Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Det du kan gjøre er å deaktivere indeksering for aktuell partisjon, la den kjøre prosessen for dette. restarte pc'n... Så sjekke igjen... Er det fremdeles det samme, må du slå av shadow copy... så restarte... Og nb, du er nødt til å velge "bruk" og så "ok" før du avslutter hvert vindu du er i... Indeksering og shadow copy er to funksjoner so da kan gjøre at selv om man sletter fila, så får man ikke frigjordt plassen... men de enda kjører. Da må de slåes av.. mvh Endret 11. desember 2010 av tweakMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå