Gå til innhold

Blir dette en god kasse?

Anbefalte innlegg

Les enmefeltet

Skjerm

1x E772P Midnight Grey - 17", 16.0" Viewable, .27mm, horiz. 30-70kHz., vert. 50-160Hz

DVD spiller

1x MSI DVD-spiller IDE 16x/48x (D16) Sort Retail

Tastatur og mus

1x Chieftec Tastatur m/mus Sort Trådløst. Komplett sett tastatur og mus, PS/2

Kabinett

1x Lepont SF-201B, aluminium - Leveres uten strømforsyning

Strømforsyning

1x Lepont strømforsyning, 420W, ATX12V/P4

Prosessor

1x Intel Pentium 4 - 2.6Ghz Socket PGA478 - PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte

Hovedkort

1x Abit IC7-G Socket478/800Mhz P4 Hovedkort - 875P,S-ATA,RAID,Audio, ATX,DDR,FW,GLAN

Harddisk

1x Maxtor 120GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD - 7200RPM, 9ms, 8MB cache, UDMA133

Skjermkort

1x Sapphire Radeon9700AtlantisPROUltimateED - 8X AGP,128MBDDR,Dual VGA,Dual DVI,TV-Out

Diskettstasjon

1x Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB SORT

Minne

2x Kingston 512MB PC3200 DDR Hyper X - 400MHz CL2 DIMM

Operativsystem

1x Microsoft OEM Windows XP Professional, SP1 - 1 bruker, Norsk

Høyttalere

Creative Inspire 6.1 6700

TOTALT: 18200,-

Edit: Endret litt på deler o.l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift til AMD! AMD XP2800, BARTON og ASUS A7N8X DELUXE (lydkortet her er nesten like bra som Audigy2, så det kan du også kutte ut.)

Da sparer du: 500kr på cpu`en, (boxed Xp2800, men! jeg vil anbefale xp2500, den klokkes til xp3000 med boxed vifte og uten noen justering av vcore!)da sparer du 1300kr på cpu.

Hk:Du sparer ca 650 kr på ett socket a kort, Asus A7N8XDELUXE.

Lydkort: Her sparer du ca 700-800 på å kutte ut lydkortet.

Da sitter igjen med en max besparelse på ca:2700kr, og du sitter igjen med en pc som yter bedre!

Lenke til kommentar
Skift til AMD! AMD XP2800, BARTON og ASUS A7N8X DELUXE (lydkortet her er nesten like bra som Audigy2, så det kan du også kutte ut.)

Da sparer du: 500kr på cpu`en, (boxed Xp2800, men! jeg vil anbefale xp2500, den klokkes til xp3000 med boxed vifte og uten noen justering av vcore!)da sparer du 1300kr på cpu.

Hk:Du sparer ca 650 kr på ett socket a kort, Asus A7N8XDELUXE.

Lydkort: Her sparer du ca 700-800 på å kutte ut lydkortet.

Da sitter igjen med en max besparelse på ca:2700kr, og du sitter igjen med en pc som yter bedre!

Beklager å måtte si det men alle tester viser at 2,6 8oomhz prosessor er raskere enn en xp 2500, ja sogar p4 2,4 800mhz slår xp 2500 i flere tester.

Når det gjelder lydkortet kan han selvfølgelig kutte dette ut på det systemet han har valgt da det kortet har et meget godt lydkort.

Feks her:http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=5

Lenke til kommentar

Jo forresten MINNET, til det kortet bør du ha to minnebrikker da det kjører dual.

Må jeg ha to minnebrikker?

Edit: Nå har jeg spart litt penger på lyd- og nettverkskort så da får jeg 2x512mb RAM :-D

Lenke til kommentar

Må jeg ha to minnebrikker?

JA! Seff må du ha to minnebrikker. Det er et møst i P4 800MHz QPB oppsett

Edit: Nå har jeg spart litt penger på lyd- og nettverkskort så da får jeg 2x512mb RAM :-D
Den rammen du har valgt er jo najs da. Hvor handler du? PS data? da ville jeg heller valgt Geil Golden Dragon eller hva den heter
Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det men alle tester viser at 2,6 8oomhz prosessor er raskere enn en xp 2500, ja sogar p4 2,4 800mhz slår xp 2500 i flere tester.

Når det gjelder lydkortet kan han selvfølgelig kutte dette ut på det systemet han har valgt da det kortet har et meget godt lydkort.

Feks her:http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=5

Greit nok, de 800mhz'ene yter bedre, men å linke dit du har linket er bare teit. Hvis jeg f.eks skal linke til http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=6 så betyr AMD er MYYYEE bedre??

Ellers syns jeg det var en merkelig test hvis du sammenligner f.eks denne:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-04.html

Med UT2k3 fps mot Anandtechs UT2k3 resultater. Forskjellige tester, men de gir ca samme skalering. Er det virkelig hk som utgjør en SÅ stor forskjell????

Lenke til kommentar

Offtopic:

Xvani: Du glemte

i starten av meldingen din.

Det er kanskje ikke så veldig stor forskjell, men jeg har hatt dårlige erfaringer med AMD og velger derfor Intel denne gangen, selv om AMD kanskje er bedre enn Intel med det rette hk'et.

Jeg sier ikke dette for å starte opp en Intel vs. AMD diskusjon, men for at mitt prossessorvalg er endelig (bortsett fra hvis prisen på en Intel Pentium 3.2 Ghz får samme prisen som en 2.6 :-D )

Lenke til kommentar

Greit nok' date=' de 800mhz'ene yter bedre, men å linke dit du har linket er bare teit. Hvis jeg f.eks skal linke til http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1834&p=6 så betyr AMD er MYYYEE bedre??

Ellers syns jeg det var en merkelig test hvis du sammenligner f.eks denne:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-04.html

Med UT2k3 fps mot Anandtechs UT2k3 resultater. Forskjellige tester, men de gir ca samme skalering. Er det virkelig hk som utgjør en SÅ stor forskjell????

Vel jeg tok nå en tilfeldig side av den testen,men det gjorde ikke du. Hvist du studerer hele testen vil du se at den er delt opp i 11 deler av disse kommer Intel best ut i 10 og amd best ut i 1 del , det er en viss forskjell.

Dessuten er det egentlig bare tull å begynne med en sånn diskusjon her for alle som er litt oppegående vet at intel med sine 800mhz prosessorer kjører skjorta av amd for tiden. Hva som kommer senere er en annen sak,men nå forholder jeg meg til tingenes tillstand som de er i dag.

Den andre testen du linker til har ingen relevans i det jeg sier for vist du ser på den så bruker de en P4 3,06 533mhz på et gammelt PE kort altså der er ikke 800 mhz med i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...