DaXoN Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg vasket opp idag og som normalt bruker jeg kanskje litt mye oppvaskmiddle, etter jeg var ferdig var fingrene litt småvonde men ikke noe veldig, men jeg kuttet chilli senere og nå føles det ut som fingrene skal dette av, og jeg mangler noen lag med hud, ikke så jeg blør men fingrene er klart slitte er det noen som kan hjelpe jeg har prøvd alt ifra vaske de 100 ganger til melk til såpe og holde på is til snø... jeg blir gal, *kulde hjelper men ikke lenge* Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 bump please Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg får ofte vcondt etter og ha kuttet chili selv. og det hjælper ikke og vaske seg. går vekk av seg selv. hørest ut som du enten har vasket så mye at huden er blutt myk osv. eller du har en slags alergisk reaksjon Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 jeg har slitt vekk får mye hud :/ men det gjør nå alt får vondt, og har vært sånn i en time -.- Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvordan har du greid å slite vekk hud egentlig? Klart det gjør vondt. Du må nesten bare bite det i deg, så går det over, og la hendene være i fred. Begyn å bruk gummihansker når du vasker opp.. Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Du kan jo teste Aloe vera. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Høres nesten ut som en type eksem. Har det/skjer det lingnende ting med huden under føttene. Kan huden under føttene bli ganske tørr og sprekke opp og flasse av? Hvis du har samme type eksem som meg. (ikke smittsomt og blir aldri permanent borte) Parfyme gjør det bare mye verre, å vaske hender og føtter gjør det også værre. Hendene mine er ikke like ille som føttene. Men jeg har erfart at svette og fuktighetskrem hjelper. Så når føttene blir ille (hendene har faktisk blitt så ille at jeg har gjort det med dem også) så tar jeg en fuktighetskrem uten parfyme osv (jeg bruker spenol), smør inn føttene/hendene GODT. Så trer du en slik liten gjennomsiktig plastpose utenpå. Etter det pleier jeg å ta en sokk utenpå posen igjen. Det gjør at det blir varmere, noe som fører til at porene åpner seg mer. Dermed tiltrekker huden seg mer av fiktigheten fra kremen og svetten hjelper mot eksemen. Bekleger skriveleifer ol. orker ikke lese gjennom EDIT: Jeg driver med svømming, og et par timer i klor mange ganger i uka hjelper ikke på eksemen på hverken hender eller føtter, tvert imot. Saltvann hjelper også forresten. Bare at det tørker ut huden litt seinere, men den blir ikke tynnere og sprekker ikke opp. DUALEDIT: Slik ser foten og fingeren ut nå. Du kan se at huden er tørr og sprekker litt opp noen steder. Sprekt ganske ille opp ved lilletåa hverfall. EDITx3: Håper forresten dette var til hjelp Endret 9. desember 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå