Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

fingrene gjør veldig vondt

DaXoN

Anbefalte innlegg

Jeg vasket opp idag og som normalt bruker jeg kanskje litt mye oppvaskmiddle, etter jeg var ferdig var fingrene litt småvonde men ikke noe veldig, men jeg kuttet chilli senere og nå føles det ut som fingrene skal dette av, og jeg mangler noen lag med hud, ikke så jeg blør men fingrene er klart slitte

er det noen som kan hjelpe :( jeg har prøvd alt ifra vaske de 100 ganger til melk til såpe og holde på is til snø... jeg blir gal, *kulde hjelper men ikke lenge*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hvordan har du greid å slite vekk hud egentlig? Klart det gjør vondt. Du må nesten bare bite det i deg, så går det over, og la hendene være i fred. Begyn å bruk gummihansker når du vasker opp..

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som en type eksem. Har det/skjer det lingnende ting med huden under føttene. Kan huden under føttene bli ganske tørr og sprekke opp og flasse av?

Hvis du har samme type eksem som meg. (ikke smittsomt og blir aldri permanent borte)

Parfyme gjør det bare mye verre, å vaske hender og føtter gjør det også værre. Hendene mine er ikke like ille som føttene. Men jeg har erfart at svette og fuktighetskrem hjelper.

Så når føttene blir ille (hendene har faktisk blitt så ille at jeg har gjort det med dem også) så tar jeg en fuktighetskrem uten parfyme osv (jeg bruker spenol), smør inn føttene/hendene GODT. Så trer du en slik liten gjennomsiktig plastpose utenpå. Etter det pleier jeg å ta en sokk utenpå posen igjen. Det gjør at det blir varmere, noe som fører til at porene åpner seg mer. Dermed tiltrekker huden seg mer av fiktigheten fra kremen og svetten hjelper mot eksemen.

Bekleger skriveleifer ol. orker ikke lese gjennom

EDIT: Jeg driver med svømming, og et par timer i klor mange ganger i uka hjelper ikke på eksemen på hverken hender eller føtter, tvert imot.

Saltvann hjelper også forresten. Bare at det tørker ut huden litt seinere, men den blir ikke tynnere og sprekker ikke opp.

DUALEDIT:

Slik ser foten og fingeren ut nå. Du kan se at huden er tørr og sprekker litt opp noen steder. Sprekt ganske ille opp ved lilletåa hverfall.

post-196392-0-98531000-1291931496_thumb.jpg

post-196392-0-39854200-1291931498_thumb.jpg

EDITx3: Håper forresten dette var til hjelp

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...