KitKatFu Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Heisann! Jeg arvet en 1997mod. Subaru Justy 1.3l GL etter min mor i sommer og kjørte den til Trondheim i November. Var innom Snapdrive for en oljesjekk og fikk vite at motoren min er så slitt at jeg bør bytte den ut snarest. Har hele tiden visst at den ikke har vært tip-top, men ikke at det har vært så alvorlig. Forrige søndag bestemte en sylinder seg for å ta kvelden så nå går den kun på 3 sylindere.. den har derfor blitt midlertidig parkert i garasjen til jeg kan finne ut hva jeg skal gjøre med den. Her er problemet: Om jeg skal skaffe ny motor, hvilken motor kan jeg kjøpe? Hva passer? Vil en motor fra en 2004mod. Justy passe, eller er den for stor? Jeg har ikke peiling på bil så jeg trenger hjelp :/ Alle innspill mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Siden du kan lite om bil, skal du da ha et verksted til å skifte motor? Det er nok ikke verdt det. Da ville jeg heller satset på en annen bil. Du får kjøpt motorer på høggern. En nyere motor blir vanskelig siden den har et helt annet ledningsnett så da må du bytte ut alt. Lenke til kommentar
KitKatFu Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Siden du kan lite om bil, skal du da ha et verksted til å skifte motor? Det er nok ikke verdt det. Da ville jeg heller satset på en annen bil. Du får kjøpt motorer på høggern. En nyere motor blir vanskelig siden den har et helt annet ledningsnett så da må du bytte ut alt. Ah! Nei, den skal ikke fikses på verksted. Den skal fikses privat. Var noe slikt jeg trodde når det kom til en nyere motor.. Takk for svar Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville hørt på gryterett, vis du skal ha nyere så må du nok bytte ledningsnett som han nevner. Men jeg tror det billigeste og det beste er og kjøpe en helt ny bil, eller kanskje finne en samme motor på huggern? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå