Tjorven #138 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Håper noen gidder å lese den kronglete historien min :/ Bestilte for omlag to måneder siden en Playstation 3 samt noe annet dill hos en netthandel aktør som jeg har tidligere veldig god erfaring med. Det går tre uker uten at leverandøren sender ut varene, har i denne tiden kontaktet aktøren flere ganger hvor de lover å sende pakken innen få dager og tilslutt velger jeg å avbestille varene pr kontaktsystemet til firmaet, mottar et automatisk svar som sier at beskjeden er mottatt og hører ikke noe mer på ca tre uker. Da kommer det plutselig en beskjed til meg at det er oppdaget en feil i systemet som gjorde at pakken min ikke hadde blitt sendt, og at de nå sendte den på nytt. Jeg kontakter de umiddelbart og forklarer at ordren var avbestilt, aktøren svarer med også momentant og beklager hendelsen og gir meg en rabatt kode som plaster på såret samt registrerer i systemet sitt at jeg har benyttet meg av angreretten min. Jeg får etter en tid varsel om at det har kommet en pakke til meg med verdi lik den som ordren jeg hadde plassert og avbestilt, denne har jeg valgt å ikke hente ut fra postkontoret. Nå nesten en måned etter at pakken ble avbestilt moter jeg betalingspåmindelse 1, jeg har hverken mottatt vare eller faktura samt jeg har skriftelig dokumentasjon på avbestillingen samt at denne er anerkjent av leverandør. Er jeg i denne sammenhengen påkrevd å respondere på noe slags vis på betalingspåmindelsen? (Fakturaen er selvfølgelig solgt til et fakturerings firma) Endret 9. desember 2010 av Tjorven #138 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Er det betalingspåminnelse fra butikken, eller hentevarsel fra Posten du har mottatt? Dersom det er hentevarsel så er det normalt at dette sendes når pakken ikke blir hentet. Dersom du gir beskjed til Posten om at du har benyttet deg av angreretten, og ber om at pakken sendes tilbake til avsender så ordner de dette, uten at du behøver å hente ut eller betale for pakken først. Dersom det er betalingspåminnelse fra forhandler du har mottatt så må du nesten kontakte de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå