Gå til innhold

Hvem kan levere nett til meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Har nå fiber fra LOS, men skal flytte og trenger bredbånd der jeg bor.

Dette er ikke mulig å levere på ADSL. Hvem andre kan levere tror dere?

Er åpen for kabeltv, fiber, adsl, altså alt som kan levere nett utenom mobilt bredbånd.

Hør med naboer hva de bruker..enkelt og greit:-)

Lenke til kommentar

Telenor leverer altså ikke ADSL-linje dit ?

Ring kommunen om de har noen oversikt ellers blir det som nevnt mobilt bredbånd.

Edit: Telenor: NB! Vi kan dessverre ikke garantere at vi kan levere bredbånd der du bor. Tekniske forhold i linjenettet medfører at vi manuelt må sjekke tilgjengelighet etter bestilling.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Takk for gode, men kjipe svar for min del hehe. misforstå meg rett :)

Hva er ICE egentlig? Er det mobilt bredbånd? Har mobilt bredbånd fra telenor, men de struper jo hastigheten ned etter 5GB.

Skal jeg ha mobilt bredbånd er jeg fullstendig avhengig av fri bruk uten struping hvertfall.

Agder breiband kan levere rett borti gaten her men der jeg bor var akkurat litt for langt. Jeg foreslo for dem å betale noen høvdinger selv for oppkobling da jeg er veldig avhengig av raskt og godt nett.

Har 30/30mbps fiber i dag, så blir en kjip nedgang om jeg må ha mobilt bredbånd med 3mbps lissom :(

Lenke til kommentar

Takk for gode, men kjipe svar for min del hehe. misforstå meg rett :)

Hva er ICE egentlig? Er det mobilt bredbånd? Har mobilt bredbånd fra telenor, men de struper jo hastigheten ned etter 5GB.

ICE net dekker 91% av norske husstander, 80% av alle hytter,og 75% av landområdet.

Hvis du kjenner noen rett bort i gata der Agder leverer bredbånd kan du kanskje få sette opp en trådløs router, eventuelt med retningsantenne for å øke rekkevidden.

Endret av reiras
Lenke til kommentar

ICE net dekker 91% av norske husstander, 80% av alle hytter,og 75% av landområdet.

Ville ikke satset på ICE i dette området. Bor du i rimelig nærhet av Birkåsen står det både Telenor og NetCom-antenne med UMTS-dekning. Ikke superraskt det heller, men..brukbart.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Er lissom ikke så mye naboer i umiddelbar nærhet :) litt på landet dette:)

Får opp følgende ved søk på Gnr. 58, Bnr. 8 i Venesla kommune.

Ellers er ICE eller mobiltbredbånd et alternativ.

Har tidligere brukt ICE...er skrus hastigheten ned etter ett vist antall GB brukt.Opplasting/nedlasting og kan da svært så tregt i bruk.Men nå driver jeg som fotograf og bruker nettet mye,så gikk over til ringnett og har 1.8GB i sekundet...uansett..bredbånd altså.Men kan anbefale ice om du bare bruker det til surfing..facebook osv.Da er det ypperlig,Men til jobb..ja da blir det lange dager og sene netter:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...