KoKo_ Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hei! Jeg har fått tilslaget på bil, hverken jeg eller han har kjøpt/solgt bil privat. En hyggelig kar, både han og jeg er litt paranoid i forhold til at ingen blir lurt (selv om tonen er god mellom oss). Jeg har innvilget lån, vi var innom trafikksentralen og fikk omregistrert bilen på meg og jeg har fått midlertidig vognkort. Og kjøpskontrakt er underskrevet. Har gitt vognkort og kjøpskontrakt til banken min, og hatt en veldig god dialog med min bankrådgiver (selger har også snakket med henne). Hun garanterer overfor selger at alt er i orden. Det tar noen dager å få lånet klart til utbetaling pga at bilen vil bli pant for lånet (papirer må sendes inn sammen med kontrakt og vognkort). Selger ønsker å se pengene på konto før overrekkelse av bil. Er dette vanlig, føler at jeg sitter på all risiko i forhold til OM det er ugler i mosen. Bør det ikke holde med en garanti fra banken, og underskrevet lånepapir og kontrakt? Endret 9. desember 2010 av KoKo_ Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Det er jo et alternativ ja. Men bør en muntlig garanti fra en bankrådgiver i tillegg til underskrevne lånepapirer og kjøpskontrakt være nok til at det er 100% sikkert at selger får pengene sine? Eller har selger god grunn til å avvente penger på konto? (Skjønner jo at han er redd for å bli lurt, men synes jeg og banken har gjort en god innsats for å berolige han) Vil gjerne ha bilen før helga, skal på en langtur, og det hadde vært fint å ha nybilen klar! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja, det bør holde i lange baner. Han har jo tom. vært og snakket med rådgiveren din i banken, men om han ikke er vandt med å selge/kjøpe bil privat så kanskje han heller vil være på den sikre siden. Jeg ser uansett ikke problemet, bilen er jo omregistrert i ditt navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå