Robban0 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, da kommer det et nytt spørsmål fra en som ikke kan så mye:P Har lest litt rundt og funnet ut at det kan være en fordel og oppdatere biosen på min laptop (aser aspire 7720z), dette skal være en grei sak og gjøre i windows, men hvordan gjør jeg det i ubuntu 10.10 ? Har lastet ned siste versjon av bios men er usikker på hvordan jeg går videre. hjelp! Lenke til kommentar
JAH Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) FreeDos kan muligens brukes. Det jeg ser for meg er å bruke unetbootin for å lage en bootbar minnepenn med FreeDos på. Formatter minnepenn i FAT32. Unetbootin ligger i pakkebrønn Velg FreeDos fra meny ved distro. Kopier bios filene til minnepenn, og start maskin på nytt. Start så FreeDos som "live cd only" Hos meg lå minnepenn på c: i FreeDos Det står sikkert i instruksjonene hvilken fil som skal startes for å oppgradere bios (.bat eller .exe) Endret 11. desember 2010 av janaha Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Klag gjerne til produsent, det er svært enkelt for dem å legge ut bios-oppgraderinger for linux. I mellomtiden har finner du veiledning her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:%28K%29Ubuntu_server_howto#Hvordan_flasher_jeg_Bios.3F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå