Thewiz Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Tenkte å lage en liten tråd om BMW's 3-serie. Har hørt mye dritt om disse bilene, spesielt E36 (produsert fra 1991-1998). Vil gjerne høre erfaringer fra dere som selv har hatt BMW's 3-serie, gjerne fra tidsperioden da E36 ble produsert. Selv har jeg hatt en BMW 316 Coupe, kjøpte den med en ganske synlig bulk foran (grillramma og grillen var trykt inn) og skulle fikse denne opp selv. Starta med at jeg fiksa grillen, men så kom problemene ramlende inn døra. Radiatoren lakk, panserfestet var ødelagt og jeg endte med å bruke 5-6000 for å få den iorden. De elektriske rutene var det 90% sjanse for at det aldri gikk opp igjen hvis jeg tok ned vinduet. Vil gjerne høre deres erfaringer med 3-serie, og nå kommer jo BMW med facelift til 2011 modellen, gjerne diskuter dette også Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Jeg kan jo slenge meg på her, siden jeg har min tredje BMW nå. 2 av mine BMWer har vært 3-serier. Hendholdsvis E36 320i og E30 325ixa. E36en var en 91-mod som hadde gådd 130k da jeg kjøpte den. En av de to akkutte feilene som kom på bilen var at begge bærebruene fremme måtte skiftes ved rundt 140k. Da hadde det ikke vært noen form for senking på bilen. Senere ved rundt 150-160k røyk toppakingen (tilsynelatende uten grunn). Var ikke noe hokkus pokkus å skifte da det er kjede på disse motorne (2 liter og oppover). Det siste som skjedde i mitt eie var at bremseskjoldene forran (på begge sider) slo sprekker slik at de ble "åpne" å skranglet som fan. Dette skjedde ved rundt 170-180k. Tilsynelatende uten grunn dette også. Alt i alt er E36 det karroseriet jeg liker best av alle 3-seriene. Den er behagelig å kjøre kontra japanske biler i samme årsmodell. Men jeg ville aldri gådd for noe annet enn rekkesekseren, da denne har en sykt deilig motorlyd. Dette var min første BMW, og senere etter å eid en Toyota gikk jeg tilbake til BMW og vil aldri ha noe annet Min nylig innkjøpte E30 325ixa er en digg bil. Helt rå på vintern med 4x4. Topp utstyr osv. Hvor mange Biler fra 80-tallet har AC?? Har bare eid den en uke, men må skifte spenningsregulatoren nå. Men klart, det er en gammel bil fra 89 så hvis den ikke har vært skiftet før så skal den få den Min E34 520i skal jeg ikke diskutere her, men den har jo tross alt samme motor som en 320i EDIT: Ryggelysbryteren i girkassa gikk også på ett tidspunkt på E36en. Husker ikke når. Endret 13. desember 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 E36 er jo kebab-BMW nr 1, og er vel den jeg liker minst i 3-serien! E30 er jo mye råere,for ikke å snakke om E21! Synd denne begynner å bli veldig skjelden og gammel Hvorfor kan noen like E36 over E46? Alt er jo mye bedre. Husk også at E36 kan ta omtrent all skyld for det dårlige ryktet BMW har i disse dager (ungdomsulykker, "pakkisbil" osv) Når det gjelder min neste bil, blir det nok en E90 blir jo også spennende å følge med på neste 3-serie som kommer i 2012 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Hvordan kan noen mislike E36? E36 har ett karrosseri som det ser ut som er degisnet på 2000-tallet.... i 1991! Den er jo langt forran konkurrentene når det gjelder form på bilen. Men hva vet vel jeg.. jeg velger ikke bil etter hvilke folk som ellers kjører den. Satt på spissen, jeg så en homo kjøre rundt i en BMW E34 525i 12v, på tide å bytte Kjeksmestern? Endret 14. desember 2010 av xibriz 1 Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kjører selv en E90 316i. Litt liten motor, men den gjør alikevel jobben, selv i disse dager. Deilig og stivt karosseri og den sitter veldig godt på veien, men det er jo ett av varemerkene til BMW. Personlig synes jeg BMW ser best ut i E90/91, de gamle E36 og E46 har jeg ikke så mye sansen for, estetisk sett. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Når det gjelder utseende på 3-serie er E46 den eneste jeg ikke liker i det heletatt. Når det er sagt så liker jeg å kunne skru på bilen selv, kan ikke ha 3-4 korker framme i der som jeg har "lov" å ta på E9x blir derfor uaktuelt så lenge jeg har helsa i behold. Men jeg hadde ikke sagt nei til en 330ix Endret 14. desember 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvordan kan noen mislike E36? E36 har ett karrosseri som det ser ut som er degisnet på 2000-tallet.... i 1991! Den er jo langt forran konkurrentene når det gjelder form på bilen. Men hva vet vel jeg.. jeg velger ikke bil etter hvilke folk som ellers kjører den. Satt på spissen, jeg så en homo kjøre rundt i en BMW E34 525i 12v, på tide å bytte Kjeksmestern? Haha! Nei E34-en funker flott enda, så den blir jeg å beholde en stund til Føler du deg personlig støtt av at jeg "disser" E36? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 E36 er jo kebab-BMW nr 1, og er vel den jeg liker minst i 3-serien! E30 er jo mye råere,for ikke å snakke om E21! Synd denne begynner å bli veldig skjelden og gammel Hvorfor kan noen like E36 over E46? Alt er jo mye bedre. Husk også at E36 kan ta omtrent all skyld for det dårlige ryktet BMW har i disse dager (ungdomsulykker, "pakkisbil" osv) Hei og takk for veldig saklig argumentasjon , tipper du har kjørt mye E36 Du har kanskje rett i at E36 har et dårlig image , men viss du virkelig er så patetisk og bryr deg om hva andre syns om bilen din så burde du ha styrt unna BMW for lenge sida ! Design er selvfølgelig en smaksak og smaken er som baken, og din smaker dritt. BMW er selve definisjonen på kjøreglede hva personbiler angår , og E36 er en veldig moderne bil for sin tid. Var ikke mange biler på begynnelsen av 90 tallet som hadde multilink bakstilling , noe som gjør kjøreegenskapene unike i denne sammenheng. Kjøreegenskapene er fantastiske , motorene er driftsikre (se bort ifra ungdommer som skamkjører kalde motorer) , og kvalitetsfølelsen man får av å kjøre en slik bil er milevis unna en trøtt Japaner fra samme tid. Tommelen opp for BMW 3 serie, kjøremaskiner i familieklassen ! Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Takk for hyggelige ord. :!: Jeg har kjørt E36 og likte det veldig godt, skal ikke nekte for det, for all del! Jeg bare påpeker noen negative sider ved den bilen, thats all. Get over it Beklager hvis jeg tråkket på tærne dine da! Endret 6. februar 2011 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nå har jeg eid min 325ix E30 i rundt 2 måneder. Til tross for at dette ikke er den mest behagelige BMWen jeg har kjørt og hvis vi ser bort fra bensinforbruket, så er dette min favoritt. Mye pga. 4x4 Jeg må innrømme at jeg ikke syntes E30 var serlig fin før jeg fikk en selv, men nå digger jeg E30 Svart bil med svart skinn, det ser ut som en direktørbil Selvfølgelig helt orginal Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Synes at E36 er relativt flotte biler, vist en har original BMW felger og moderat styling. Uheldigvis, er det langt flere dårlige rævkjørte eksemplarer enn bra, velholdte biler. Ellers så snuser jeg litt på E90 Sedan som neste bil selv. Er det forsatt den gylne regelen at minst bør har 320(i eller D) for å virkelig få en god bil? Syns det er latterlig liten forskjell på 316 og 318. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Synes at E36 er relativt flotte biler, vist en har original BMW felger og moderat styling. Uheldigvis, er det langt flere dårlige rævkjørte eksemplarer enn bra, velholdte biler. Ellers så snuser jeg litt på E90 Sedan som neste bil selv. Er det forsatt den gylne regelen at minst bør har 320(i eller D) for å virkelig få en god bil? Syns det er latterlig liten forskjell på 316 og 318. Kommer litt ann på. Hvis du skal ha bensin ville jeg absolutt valgt 6-er (pga. lyden først, så ytelsen), men skal du ha diesel er 4-er med turbo like bra. EDIT: Glemte å nevne at >= x20 er de som har 6-er på bensinsiden. Du må opp i x25 for å få 6-er på diesel. EDIT2: Så ja, du bør minst ha 2 liter Endret 8. februar 2011 av xibriz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Når er vel strengt talt ingen av motorene til BMW mindre enn 2 liter Forstår dog hva du mener. Flytter snart, så får se hvordan min daglig kjøring blir, og velge drivstoff etter det. Er redd for at det blir en del kortere turer, så foreløpig ser jeg for meg 320ia. Men får ta det når den tid kommer, må nok prøvekjøre en hel del :-) Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Aldri vært noen stor fan av BMW eller 3 serien. Men den fineste er e46 syns jeg. Jeg var borti en M3 Ac schnitzer(usikker på skrivemåte) for mange herrens år siden, den gikk meget bra og så enda bedre ut Husker jeg hadde fryktelig lyst på en slik den gangen, må vel være 8-9år sia. Synes 3- serien har gått litt i feil retning når det gjelder utseende, den nyeste e90 serien er ikke er like tøff som de foregående. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Aldri vært noen stor fan av BMW eller 3 serien. Men den fineste er e46 syns jeg. Jeg var borti en M3 Ac schnitzer(usikker på skrivemåte) for mange herrens år siden, den gikk meget bra og så enda bedre ut Husker jeg hadde fryktelig lyst på en slik den gangen, må vel være 8-9år sia. Synes 3- serien har gått litt i feil retning når det gjelder utseende, den nyeste e90 serien er ikke er like tøff som de foregående. Syns dagens 3 serie 2009-2011 ser rå ut jeg da. Spesielt med M-tech. Og coupen er utrolig fin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 E46 kan fort være lekre, men går fort for å være den kjedelige grå musen. Grå mus: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26668356 Fin: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26300594 (sota ruter så hadde vi vært der :-) ) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde en slik: (E30 M3) Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har selv falt for BMW, og spesielt E36, etter at jeg fikk prøvd en 318is. Kjørekomforten var god til tross for at den var bittelitt senket. Min neste bil er forhåpentligvis en E36 318is/320/325. Når det gjelder 3-serien og design, så er min mening at e36 er den "peneste" og e30 må jo bare være den kuleste. 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvorfor kan noen like E36 over E46? Alt er jo mye bedre. Husk også at E36 kan ta omtrent all skyld for det dårlige ryktet BMW har i disse dager (ungdomsulykker, "pakkisbil" osv) Man kan da ikke legge skylden på en bil! Et slikt rykte forteller ingenting om bilen i seg selv, snarere sier det en del om eierne. E46 er derimot ansett for å være et tilbakeskritt, siden den minner mest om en mini-5'er. Personlig hadde jeg heller gått for en E36 M3 enn E46 M3, og det er ikke pga. prisen. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Tja, jeg tør fortsatt å påstå at at E36-eiere kan ta mesteparten av "skylden" for det hvertfall. Ser veldig ofte E36 med smakløs styling (gjerne med noen feilplasserte M3-logoer), og hvor ofte ser du ikke trafikkulykker med E36 innvolvert? Synd det er sånn selvfølgelig. Enig i at E46 ikke var like særegen i forhold til 5-serien. Interiøret er jo som i E39 omtrent, bare en runde i vaskemaskinen. E36 er en karismatisk og morsom bil, og blir riktig pen med moderat styling (dvs orginal M-tech), og rett stuk. Som f.eks denne; Angående M3 er det tough choise, CSL er jo krem så det holder. Men M3GT er også vanvittig rått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå