Gå til innhold

Vurderer å ha 3 anti-virus programmer installert, anbefalt?

Anbefalte innlegg

Hei, har drevet med masse tull på nettet..nedlastninger..osv og det kommer jeg kanskje til å forsette med, har oppdaga masse virus. Har hatt to anti-virus..Avast Internet Security, og AVG INTERNET SECURITY, kanskje jeg skal skaffe en til? anbefalt?

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare valgt ett virus programm...Er bare tull å ha fler, de jobber mot hverandre å mener at den ene og det andre er ett virus. Du burde holde deg til avg free, vis du ikke vil betale for noe. Det er veldig bra har hatt det på alle pc'ene mine så langt å aldri opplevd noen virus. Bortsett fra en trojaner men den ble oppdaget fort.

Vet ikke om avg er det beste, men tror det er ihvertfall en av de. Å vil gjerne anbefale det:)

Lenke til kommentar

Du skal ha et som har sanntidsskanning. AVG, Avira, MSE, eller Avast er fine greier der etter min mening. Bare en!

Deretter kan du ha stort sett hva du vil av "On-demand", altså, scanner bare når du ber den om å gjøre det. Her finner i Malwarebytes', og SuperAntiSpyware som er fine programmer. Enda en gang, etter min mening.

Problemet som oppstår med flere sanntidsskannende antiviruser er at programmene begynner å kjefte på hverandre, og dermed kan malware komme seg igjennom. Ikke for å nevne systemressursene som blir dratt ned i gjørmen.

Edit: Leif.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Her er vi enige, Lednar. 1 sanntidsscannende antivirusprogram, + de du nevnte som on demand scannere. Jeg bruker i tillegg de passive filtrene som er innebygget og blir oppdatert i SpyBot Search and Destroy, og Spywareblaster ... disse bruker jo ikke ressurser av maskinvaren, og ligger ikke i konflikt med noe. + Firefox med NoScript-tillegget.

Men alt dette vil jo ikke være noen stor sikkerhet, dersom trådstarter fortsetter med usunne nettvaner. Laster man ned alt, eller klikker på enhver lenke ukritisk, så vil man få trøbbel uansett.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Forslag:

Scan exe filene du vil sjekke med www.virustotal.com <--- Multi antivirus scanner online, gratis for alle :)

Alternativt så kan du kjøre exe filene dine i et isolert miljø med en såkalt virtuell PC, til dette kan du f.eks. bruke VM Ware workstation.

Endret av BLAHSTAR
Lenke til kommentar

Hvis du skal "leke med ilden" dvs bevisst kjøre infiserte programmer så foreslår jeg følgende:

• Kjører det på et virtuelt OS. VirtualBox er et gratis program for å kjøre virtuelle OS på.
  • Kjører det i en sandboks, dvs et lukket miljø. Sandboxie er programmet til dette formålet. Det som er greit med sandboks-løsninga er at etter det infiserte programmet er kjørt, så kan du gå inn i sandboksen og se på skadeverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...