Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjempe problemer med altiboxen! Helt fantastisk dårlig signalstyrke på nettet. Har ca. 50% signalstyrke en meter ifra boksen og i etasjen over (ca. 2 meter rett over altiboxen) 22% !! Blir oppgitt over hvor dårlig nettverket er. Har tidligere hatt kontakt med altibox, men har totalt gitt opp ! Det eneste vi har fått bedskjed om er å skru av modemet og på igjen . makan til patetiske personer som virkelig ikke har peiling på hva de driver med! Vi har hatt 2-3 personer fra altibox for å både bytte selve modemet, sjekke internett signalet alt mulig uten eneste resultat! Så dårlig service har jeg aldri vært borti !

Si gir et klart budskap til alle som ønsker altibox : Aldri kjøp driten ! det blir bare frustrasjon og banning ut av alt! Telenor, here I come!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du får dårlig signalstyrke har ikke noe med nette som blir levert til deg :)

Det er rutern din som er problemet, kjøp en ny og bruk den som router og det gamle som modem :thumbup:

~ Submit

Edit: alt kommer også ann på hva som er mellom deg og routern på den ene metern. Hvis det er 1 meter med betong o.l så er det ikke så rart ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Morsomt at du nevner at du skal ha Telenor, jeg har aldri vært borti makan til dårlige linjer(ofte ustabilt, ekstremt dårlig ping og leverer ikke farten man betaler for)!

Altibox har VELDIG gode linjer(null problemer med linjer, liten ping, og faktisk ofte mer fart enn det man betaler for), gjør som Submit sa; kjøp en ny ruter!

Lenke til kommentar

Da får du vel nesten si hva ruterne heter :) For alt det du veit så har du en ruter som er 5-6 år gammal.

Og seff veit ikke altibox folka hva som er problemet, de har ikke magiske krefter som kan svare deg på hvorfor rutern ikke funker slik du mener den skal funke :)

~ Submit

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Altibox har vel neppe noe ansvar for det trådløse nettverket folk har i huset - de leverer fiber til hovedmodemet i huset, derfra og inn er det et personlig ansvar for å få god dekning. Dersom det ikke går med trådløst i huset, får man ty til kablet nettverk - men jeg tror vel også at det her er snakk om dårlig WLAN.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har kjøpt ny ruter og det er fortsatt det samme problemet ! Har prøvd 3 forskellige rutere pluss at altibox folka ikke skjønner hvorfor det er så dårlig som det er !

Tja, da har det jo ingenting med Alitibox og gjøre i og med du har prøvd andre routere, du har vel støy i ditt område, har jobbet med slike problemer flere ganger og noen steder er WLAN bare og gi opp rett og slett.

Ett sted fikk vi ikke stabil signal på under 5m, prøvde sikkert 10 forskjellige sendere og div mottakere, ikke f.... Det var ett gammelt tømmerhus uten noen støykilder, hundrevis av meter fra nærmeste nabo, ingen sendere i området så vi greide aldri og finne ut hvorfor det ikke funket.

Lenke til kommentar

Har kjøpt ny ruter og det er fortsatt det samme problemet ! Har prøvd 3 forskellige rutere pluss at altibox folka ikke skjønner hvorfor det er så dårlig som det er !

Jeg har selv hjulpet flere kolleger med tilsvarende problemer, og er ikke spesielt imponert over hverken ruter- eller aksesspunktfunksjonene som er bygget inn i de hjemmesentralene som leveres gjennom Altibox.

Men slik er det gjerne med "alt-i-ett"-løsninger som skal passe for alle og være billigst mulig.

Gode trådløse rutere er rimelige, og det er like greit å sette ut de funksjonene til en ekstern ruter først som sist.

Aksesspunktet (Den trådløse radiodelen) i denne boksen må du få skrudd av. Dette gjøres normalt via webgrensesnittet hos Altibox.

Har du allerede kjøpt en ekstern ruter ville jeg like gjerne skrudd av hele ruterfunksjonen og bedt Altibox sette sentraelen i "bridge mode" så kan den gjøre det den er god på, nemlig levere en lag 2-aksess over fiber inn i huset ditt.

For å få den i bridge mode må du kontakte kundeservice så vidt jeg vet.

Så kan det hjelpe å "se deg om" og sjekke hva som finnes av trådløse nett rundt deg, og hvilke kanaler som brukes. Så kan du holde deg til ledige kanaler. Da må du evt. skru av automatisk kanalvalg på ruteren.

Bruker du Windows så finnes det gratisverktøy for å finne ut av dette, f.eks. inSSIDer: http://www.metageek.net/products/inssider

Har du forøvrig testet med flere PCer så du kan utelukke evt. feil på nettverkskort eller drivere på maskinen`?

Lenke til kommentar

Kan det hende du kan få bedre signaler hvis du prøver en 5gHz-wlan? kan jo hende det er mye støy i frekvensen vanlige trådløse nett blir sendt i.

Dette er bare vill gjetting, har ikke peiling på om det kan hjelpe, men det går jo ann å prøve hvis du har tilgang på en slik router...

Lenke til kommentar

Altibox har vel neppe noe ansvar for det trådløse nettverket folk har i huset - de leverer fiber til hovedmodemet i huset, derfra og inn er det et personlig ansvar for å få god dekning. Dersom det ikke går med trådløst i huset, får man ty til kablet nettverk - men jeg tror vel også at det her er snakk om dårlig WLAN.

Altibox leverer hjemmesentraler med innebygd trådløs ruter i noen områder. Denne står gjerne i et kapslet stålskap som reduserer signalet,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...