konduktans Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har en defekt Dell Latitude D820 liggende, med T2300 prosessor(socket 478). Jeg har en programmeringspc, nærmere bestemt en Fujitsu Siemens Amilo D8830, som også har P4 3.06 GHz med 478-sokkel. Vil det si at jeg kan dytte T2300'n inn i Amiloen, og så blir alt mye raskere, eller blir alt bare tull da? T2300 er jo dualcore, mens P4 er singel core, og mtp at P4 er forrige generasjon, har jeg ikke særlig håp. Hva tror dere? Hvordan blir det med BIOS-en? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sjekk begger soklene så ser du at det ikke kan gå rent fysisk. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 What? Sokkel 478 == sokkel 478! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Ta en titt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_P, inneholder også linker til de fleste Intel sockets og bør forklare litt mer. Endret 9. desember 2010 av Professor Farnsworth Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Mer spesefikt kan du lese her hvor det står om inkompatabilitet. http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_478 Men! Selv om det hadde gått, så har du fortsatt ett problem, nemelig at ikke brikkesettet støtter CPUen, og på langt nær BIOSen. Og da blir du sittende å se på en svart skjerm uansett. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg sier bare Er i det hele tatt T2300 en bra prosessor? Har ikke funnet noen hovedkort som støtter den enda, men hvis den er bra, så vil jeg gjerne gjøre det Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Graver litt videre, muligens jeg spør om det samme. Dell OptiPlex GX270. Takler den T2300? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Samme sokkel, samme problem. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Ait, da prøver jeg ikke! Men ut av nysgjerrighet, hva skjer hvis jeg hadde satt i T2300? Hadde den blitt ødelagt, ikke bootet, eller ikke kjent igjen prosessoren? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Første er om den i det hele tatt passer i sokkelen, noe jeg tviler på at den gjør. Er antakeligvis noen pinner som har en litt annen offset, i verste fall kan du grille CPU og HK om de hadde passet da spenning og jord kan være byttet om på. Men mest sannsynlig har du sittet å stirret på en svart skjerm. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kjøp en gummihammer og litt loddetinn og gi det et forsøk! Husk å filme! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Haha! Siden dere er så proffe der ute, kan ikke dere ta en titt på denne tråden og svare på hvorvidt det lønner seg å lodde kondensatorer! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1282467 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Eneste jeg kan si er at jeg hadde bygget en moderne AMD rig for HTPC bruk... Med en billig low end Athlon CPU, mye lavere strømforbruk og lavere varmeutvikling, plus mye lettere å få tak på BIOS oppgraderinger osv. Disse Dell skranglekassene kan dog egne seg godt til Linux herjing eller server av ymse slag avhengig av hvor mye du vil stole på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå