chokke Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Så.. Jeg har vært relativt flink i det siste med trening, og nå kommer jula og 'ønskelister' og annet kapitalistisk drit skal settes opp. I tillegg er det ca en time å reise med kollektivt gjennom vinterkulda for å komme meg til treningssenteret. Så jeg har sett litt rundt, og kommet frem til at en benk og et sett manualer ville jo være perfekt til å oppfylle begge kravene slik at etter de obligatoriske skiturene, så kan jeg få en treningsøkt ekstra. Jeg lurer da på, er dette noe å satse på? Virker ganske dyrt med vekter og benk. Av det jeg har sett, så kommer det fort på flere tusen. Jeg er vel på det nivået at jeg må ihvertfall ha 20 kg på hver hånd i brystpress, og for ryggen virker det som enda mer (hvordan utføre ryggøvelser med benk?) utifra hva jeg har erfart. Så, noen tips til utstyr en kan satse på hjemme, eller er dette bare tullete for en gjennomsnittlig fyr? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hva med turnringer? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg vet ikke. Jeg tenkte på noe jeg kan trene mer eller mindre samme grupper jeg trener på treningssenteret. Det vil da si diverse bryst-, mage-, rygg-, skulderregioner. Hvordan dette gjøres spiller ikke så stor rolle, men tenkte at siden jeg brukerm anualer og maskiner på senteret kunne utførelsen taes med hjem på manualer her. Ser ut som turnringer krever relativt mye høyde under taket og en litt bedre trent kropp en min, utifra hva jeg skjønte. Endret 9. desember 2010 av chokke Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Trenger nødvendigvis ikke så mye høyde under taket, da flere øvelser kan ta fra en sittende posisjon. Har selv montert de ute, men vurderer å kjøpe meg en pullup bar så jeg kan montere de inne. Er litt kaldt å trene i -14. Man kan skalere ganske bra ned på øvelser, så tror du kan komme ganske langt, selv med et dårlig utgangspunkt. Nå skal ikke jeg overtale deg til å kjøpe noen turnringer, men det er en veldig god investering til en relativt liten penge. Bare et tips Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ryggen kan du trene uten vekter. F.eks chins eller rows med en sekk med vekter/steiner i for mer belastning etterhvert. Google de to øvelsene. Skal ikke mye til.. Du har garantert noe hjemme du kan bruke til inverted rows.. F.eks et bord Jeg ville investert i skikkelige vekter med engang jeg.. har du råd, så ville jeg kanskje skaffet meg en 15-20kg vektstang med vekter opp til 100kg, benk og stativ.. Så kan du bygge på etterhvert. Er MYE du kan trene med en stang og et stativ. Markløft, benk, stående roing, biceps, militærpress, franskpress osvosv.. Til knebøy trenger du gjerne litt høyere stativ.. Det er litt kostbart da.. Men har du råd, så er det en ganske grei investering Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Hvor mye ligger 'godt nok' utstyr på da? Trenger ikke akkurat 'OL-kvalitet' som sider reklamerer med, men stang og manualer og en helt vanlig benk hadde vel vært nok? Ringer hørtes for komplisert ut . Lenke til kommentar
benfa Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hei! Trener hjemme selv, og er VELDIG fornøyd ettersom jeg slipper å gå ut i kulda, dra langt for å få det tilgjengelig og slippe å stå i kø på senteret. Hvis du i tillegg er veldig motivert og målrettet, så vil det ikke bli noe problem for deg å trene hjemme. Kan også minne deg på at å trene på ett senter hvor det koster 350 kr per måned, vil det bli 4200 på ett år. Så om du kjøper deg en benk til 5000, så har du den i mer enn ett år, den står seg nok godt i lang tid. Selv har jeg kjøpt denne benken (http://www.abilicaonline.no/salg/treningsbenk_tilbehoer/pressbenk-abilica-2035/)hvor jeg betalte 5000 for benk, stang og 80 kg vekter. Anbefaler sterkt å kjøpe med noen lette vekter slik at du kan regulere belastning på kiloen. Skal du bestille benke, så prøv å bestill igjennom en forhandler slik at du slipper å betale frakt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Hmm, det senteret jeg trener på nå, koster bare 700 i halvåret, så det er ingenting å klage på. Et lite problem er plass, og disse benkene med store holdere itl stang og whatnot, er vanskelig å plassere føler jeg. Så jeg hadde egentlig sett meg ut en helt vanlig benk slik de bruker til manualtrening på disse senterene da jeg kommer til å prioritere manualbruk for bryst og rygg, og stang (om det er rimelig pris) til noen øvelser hvor det er fordelaktig (markløft osv). Er den benken du linka passende for høye folk? Er 190, og noen øvelser er jeg for høy til, og det ser ut som [dytte rett opp med skuldrene] kan bli problematisk, eller er dette en innbildning fra min side? 3 650 koster det med stang og 40 kg (2x2kg, 2x3kg, 2x5kg, 2x10kg) i tillegg, så hvis jeg finner et sett med manualer som bruker samme vekter eller noe, så kan det gå? Er så vanskelig, skal jo bare ha noe enkelt noe . Lenke til kommentar
benfa Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Å trene skråbenk på denne benken uten spotter er veldig vanskelig, siden stangen blir liggende så langt bak hodet. Er ikke sikker på hvordan det blir for deg som er så høy, er selv 175 cm og har ikke noen problemer, tviler på at du får det, men hvem vet. Ja, det blir nok greit. jeg kjøpte den vektpakken, også kjøpte jeg 2 x 20 kg i tillegg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Tanken var primært å bruke manualer og ikke stang, annet enn til øvelser hvor det er fordelaktig med stang. Lenke til kommentar
benfa Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei, men da burde det jo gå greit. Men kan godt bytte mellom manualer og stang i perioder. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Siden det er pakke med stang, så regner jeg med at manualer ikke er for dyrt? Finnes detm anualer som bruker samme type vekter som stanga slik at jeg slipper to sett med vekter? Lenke til kommentar
benfa Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Ja, det er bare å google det http://www.abilicaonline.no/salg/manualer/abilica-powerbox-vektmanualsett/ Endret 11. desember 2010 av benfa Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Aha. Smart, smart. Men på manualer, så bruker jeg 20kg +/- på hver hånd, og da vil vel de manualene foreslått der bli litt lite? Fant ikke noe større heller. Lenke til kommentar
benfa Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Da er det ikke verre enn at du bestiller deg ekstra vektskiver. Det finner du også på den siden, er en fordel at diameteren på stang og manualene er den samme. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 XXL selger vektskiver til 20kr kg. Du får også sånn startsett med manualer der til 249,- De har ihvertfall 10kgs vektskiver som passer til disse. Tenkte å kjøpe ett par selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå