Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg har en person i livet mitt som har blitt feilbehandlet i årevis og visner vekk i senga si. Hun vet ikke hvor hun skal henvise seg for å få leger til å høre på henne pga. historie med psykisk sykdom. Anyone? Edit: Før hun søker erstatning, trenger hun medisinsk hjelp. Hun lider fortfarende men leger fortsetter å si at det er psykisk. Med tiden blir det også verre. Endret 9. desember 2010 av Narsissisten Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 http://www.pasientskadenemnda.no/ Stiftelsen Rettferd for taperne Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 tusen takk isbilen, men før erstatning må jeg finne noen som har evne til å få henne undersøkt og tatt på alvor. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Med det mener jeg kanskje et brev/telefonsamtale/email eller hva som helst til en person som er overordnet disse legene og kan få ting i bevegelse uten at hun hører at det er psykisk når det er reelle aktuelle symptomer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er ikke sikkert du blir tilfredsstilt ved første og beste kontakt, men det kan jo hende at de to institusjonene kan vise dere videre til mer konkret hjelp. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Det har du helt rett i, takk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Prøvd å ta kontakt med kommunelege og eventuelt fylkeslege? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 En annen ting dere kan gjøre er å gå på legevakten og be om henvisning til nærmeste psykiatriske poliklinikk. Denne kommer nesten garantert til å bli avvist, men hvis hun forfatter et godt klagebrev hvor hun forteller om hvordan hun har det, er sjansene der for å bli prioritert. Problemet med fastleger og henvisninger er at det skal noe til å få pasientens tilstand ned på arket på en måte som tilfredsstiller behandlingsinstitusjonene. Det er ikke alltid de har kompetanse, og uansett har de i hvert fall ikke tid: neste pasient skal inn om en halvtime. Og så var det pasientens evne til å formulere seg der og da .. Det er best å skrive selv. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Nei L4r5, jeg fomler som sagt i mørket. Hva kunne jeg ha opprettet med det? Takk for hjelp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Vel, kommunelegen og fylkeslegen har det overordnede ansvaret for tilbudet til pasienter i sine områder. Kan hende de kan gjøre slik at personen får hjelpen hun trenger. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hei Narsissisten Fylkeslegen er rette klageinstans. Fylkeslegen har tilsynsansvar med helsetjenesten og skal se til at det drives faglig forsvarlig virksomhet av helsearbeidere i ditt fylke. Du må gjerne ringe på for å diskutere ditt tilfelle før du eventuelt leverer skriftlig klage på legen. Kommunelegen har ikke et slikt ansvar, men har som oppgave å arbeide med (forebyggende) helsearbeid i kommunen. Men før du klager, så kunne du gjerne be om en "second opinion" av en annen lege. Det er ikke uvanlig, og det er bare å ringe en lege du har tiltro til og bestille time for henne. Mvh Dag Endret 9. desember 2010 av dag1234 1 Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Tusen takk Dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå