Gå til innhold

Hvorfor er denne PC`en så dyr?

manna420

Anbefalte innlegg

Refererer til følgende artikkel på dinside:

http://www.dinside.no/857774/hp-envy-14-beats

Enkelt og greit spørsmål jeg har. Hvorfor er den så dyr tross spec?

Jeg har PC med følgende spec:

Acer 5740G

15.6 HD LED LCD

i5 processor 430M

4GB ddr3

640GB hdd

Radeon hd 5650 1GB

6 cellers batteri Li-ion

DVD super multi DL drive

Det eneste jeg ser PC`en i artikkelen har som ikke min PC har er følgende:

bluetooth, i7 prcessor og ekstra batteri, og en stilig headsett

Skal du virkelig punge ut med 10000 kroner ekstra bare for de 3 tingene?

eller er det jeg som overser noe og lager full narr av meg selv ?

Endret av manna420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor den er så dyr, blir jo rimelig godt oppsummert i konklusjonen i den artikkelen? Selvsagt kan du finne bærbare som gir deg tilsvarende hardware ytelse for mindre penger, men det burde vel fremgå ganske klart at Envy'en er av en litt annen kaliber når det gjelder design og byggekvalitet enn de "vanlige" HP'er, Acer'e og andre maskiner i den typiske "budsjettklassen". At du så kansje mener at den ikke er verdt merprisen, se det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Hvorfor den er så dyr, blir jo rimelig godt oppsummert i konklusjonen i den artikkelen? Selvsagt kan du finne bærbare som gir deg tilsvarende hardware ytelse for mindre penger, men det burde vel fremgå ganske klart at Envy'en er av en litt annen kaliber når det gjelder design og byggekvalitet enn de "vanlige" HP'er, Acer'e og andre maskiner i den typiske "budsjettklassen". At du så kansje mener at den ikke er verdt merprisen, se det er en annen sak.

Med andre ord så er den for de som har penger i hue og ræv. Ren spesifikasjonsmessig kan den ikke forsvare de 10 000 kronene du betaler ekstra, og ikke kan "byggekvaliteten" forsvare det heller.

Lenke til kommentar

Med andre ord så er den for de som har penger i hue og ræv. Ren spesifikasjonsmessig kan den ikke forsvare de 10 000 kronene du betaler ekstra, og ikke kan "byggekvaliteten" forsvare det heller.

Neivel, da vet vi det - det er helt ok det, skjønner du - alle har lov til å ha sin egen mening om saken :)

Men jeg er jo litt nysgjerrig på hvor du finner en maskin med tilsvarende hardware og software, hodetelefoner og det hele, til 6.490,-? (hvis vi tar utgangspunkt i "listeprisen" på 16.490,-, og trekker fra 10k)

Bare for ordens skyld - jeg synes også at Envy 14 er i dyreste laget, all den tid man kan få tilnærmet samme kvalitet med en Dell XPS L501 f.eks, til nesten halve prisen. Men da uten Photoshop/Premiere Elements, riktignok. Men at noen produsenter tilbyr maskiner som har noe mer enn typisk budsjettklasse kvalitet, synes jeg bare er av det gode. Jeg er temmelig lei av de typiske lavprismaskinene (HP, Acer, PB, MSI osv.) der hengsler går istykker, tastaturet løsner, lokket flexer, og alt føles som billig plastikk - osv. osv. Disse maskinene ser helt utslitte ut etter et halvt års bruk. Og sånn sett tror jeg Envy'ene kan fylle en nisje - men som sagt, for dyr. Foreløbig.

Edit: Jaha, da ser jeg at Envy 14 med Core i7 og HD5650 er kommet ned på 9000,- Da snakker vi. Prisjakt.no - HP Envy 14

Da slipper man til og med sånn hiphopheadset. ;) Og jeg finner ingen tilsvarende maskiner som er mye billigere, selv ikke i plastikklassen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...