Gå til innhold

Uncharted 3: Drake’s Deception avslørt!


Issun

Anbefalte innlegg

..enig i at det ble litt drøyt, spesielt på høyere vanskelighetsgrad. UC1 hadde litt mer.. snike seg rundt, gjøre forskjellige ting, og så skyte seg gjennom et godt scriptet brett. UC2 endte veldig brått opp i "gå fra A til B, skyt folk. Gå tilbake til B, mens du skyter flere folk". Så: boss som tåler 500 kuler i pappen, osv.

 

Tog-sekvensen var utrolig bra, da men (bortsett fra helikopteret).

 

Men det er sikkert ikke veldig lett å finne en god balanse her. Så det med online-modusen. Veldig mye forskjellig som spiller inn, akkurat som i SP. Hvis du er "flink" til å finne ut av spill-mekanikken, så spaserer du gjennom brettet ganske lett. Hodeskudd, sterkere våpen, granater, nærkamp, osv. Men hvis du går pent og rolig gjennom brettet får du trøbbel på alt annet enn "kjempelett" eller hva det var. Det problemet hadde du ikke i UC1, fordi fiendene ikke tåler så forferdelig mye mer, men bare blir flinkere til å skyte og forflytte seg rundt.

 

På online-delen endte de opp med å halvere hitpointsene til slutt. Fungerte egentlig veldig bra om det var lite lag. Selv om du ikke ble belønnet om du siktet, osv.. Men i et "normalt" spill ble det plutselig veldig mye camping, og stort sett bare kills om en overrasket fienden. Før tweakingen, men med samme lag, ble det mye lettere å hoppe rundt og unngå kuleregnet, osv.

 

I begge tilfellene er det vel egentlig lag som var problemet. Begge variantene fungerte godt, selv om mindre hitpoints betyr færre assists, og mindre strategi og plassering. Men ingen av dem fungerte som forventet med "normal" lag.. For mye meta.

 

Forhåpentligvis sørger de for å gjøre noe med det.. At de tar bort den endeløse "kanin-hoppingen", og at de dropper den evige "balansere spillet etter praktiske resultater med lag" greia.. For UC2 online fungerte skikkelig bra da det kom ut. Sjeldent bra, egentlig..

 

Håper inderlig at de dropper å splitte spillerne med dlc-kart også. Flere avatarer, modeller, våpen, og slikt som dlc går jo fint. Men å kutte nettsamfunnet i to for hver nytt brett er ikke noe særlig, hvis en vil holde på spillerne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat rundet UC1 for "hundrede" gang i går, samt at jeg rundet UC2 for "hundrede" gang i forrige uke :p Alle har selvfølgelig forskjellige synspunkter, men det du sier nipsen, med "gå fra A til B og skyt folk", det synes jeg det var myyyyyyye mer av i UC1, i går kom jeg til et punkt, hvor jeg tenkte "Vær så snill, ikke rop "He's there!" igjen...." :p UC2 synes jeg er mye mer variert, selvfølgelig mye skyting der også, men på langt nær ikke så intetsigende som i UC1, men dette er jo personlige preferanser, bare syntes det var så veldig langt fra min oppfatning :p

 

EDIT:

 

En annen ting, jeg leste litt poster lenger opp, ang miniguns osv i UC2 og at det var urealistisk, er det realistisk at en kar i tskjorte og tørkle på hodet overlever 1 magasin fra en AK-47, med mindre du skyter han i hodet? som i UC1? hmm :p

Endret av andypandy
Lenke til kommentar

Det som gjorde at eg ble litt sån "meh" utover Uncharted 2, var rett og slett at fiendene er helt elendige og generiske i alt de gjør og sier. Med så mye skyting som det er i dette spillet, bør det vere god variasjon syns eg. Og når skytingen er til dels kjedelig + at man blir så oppgitt over fiendene så forsvinner mye av morroa i dette spillet for min del.

Lenke til kommentar

Det som gjorde at eg ble litt sån "meh" utover Uncharted 2, var rett og slett at fiendene er helt elendige og generiske i alt de gjør og sier. Med så mye skyting som det er i dette spillet, bør det vere god variasjon syns eg. Og når skytingen er til dels kjedelig + at man blir så oppgitt over fiendene så forsvinner mye av morroa i dette spillet for min del.

 

Ja skytinga ble kjedelig i UC2, i UC1 var det faktisk noe vasnklig å treffe folk, mens i UC2, er det ikke noe rekyl, også har du tracers på våpene, noe som gjør at kuler ser ut som laser stråler, det ødlegger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Med nærmere fem millioner solgte eksemplarer og flertallet av 2009s «årets spill»-nominasjoner satte «Uncharted 2» en støkk i spillbransjen. Forgjengeren var for all del et kapabelt spill, men det var først etter litt trening at serien fant rytmen som en heseblesende, filmatisk opplevelse. Derfor ser «Uncharted 3: Drake's Deception» ut til å bli en av årets største spillutgivelser.

 

Ifølge IGN kan vi prøve spillet allerede i sommer. En flerspillerbeta skal nemlig være på vei. Denne prøveversjonen vil i første omgang være tilgjengelig for PlayStation Plus-medlemmer og «inFamous 2»-eiere, som kan spille fra 28. juni av. Andre PlayStation 3-eiere må vente til 4. juli. Moroa opphører for begge den 13. juli.

 

 

 

Denne betaen vil foregå over to brett, en flystripe og et fransk herskapshus. Begge vil utfordre deg i høyden, og inneholder dynamiske hendelser som forandrer spillets gang. Her kan man boltre seg i hele ni ulike moduser, inkludert typiske «deathmatch»-variasjoner, målbaserte utfordringer og tre uannonserte samarbeidsmoduser.

 

Modusene vil variere i størrelse. Noen er fem-mot-fem, andre to-mot-to. Det blir en rekke våpen, fra rakettkastere til AK-47-gevær, og spillet skal forandre seg med ulike tidsbegrensede bonuser. Det tapende laget kan for eksempel få anledning til å se hvor alle motstanderne er. Ulempen med dette er at det vinnende laget får dobbelt så mange poeng for å drepe dem.

 

Les også: Slik blir «Uncharted 3: Drake's Deception»

 

«Uncharted 3: Drake's Deception» utgis 1. november, eksklusivt til PlayStation 3.

Endret av LunaticFanaticHD
Lenke til kommentar

Syns det er irriterende hvor mye de viser av flerspillerdelen uten å fortelle særlig mer fra kampanje-delen. Greit nok, vi fikk se noen heftige trailere på E3, blant annet den på båten, men mer essensielt informasjon om historien og karakterer, samt steder og annen informasjon som kan være viktig, har blitt holdt tett til deres bryst fremdeles. Tror dette kan bli et av årets beste spill, så er spent!

Lenke til kommentar

Syns det er irriterende hvor mye de viser av flerspillerdelen uten å fortelle særlig mer fra kampanje-delen. Greit nok, vi fikk se noen heftige trailere på E3, blant annet den på båten, men mer essensielt informasjon om historien og karakterer, samt steder og annen informasjon som kan være viktig, har blitt holdt tett til deres bryst fremdeles. Tror dette kan bli et av årets beste spill, så er spent!

Irriterende at de ikke avslører plottet et halvt år før spillet lanseres? Det er jo ikke irriterende i det hele tatt, faktisk helt perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket ut 3D traileren som er på storen. Av 3D som har kommet ut av TVen min så må jeg nesten si at det tar kaka. Nå har jeg ikke sett Avatar på den (bare på kino), men vil nesten si at det jeg så av Uncharted var bedre. De så rett og slett griselekkert ut i 3D. Ingen ghosting (som mange 3D spill sliter med).

 

Negativt var at ikke mye gameplay, stort sett bare cut scenes som var i 3D. Vil tro at 3Den i selve spillet vil også ligge på et veldig høyt nivå.

Lenke til kommentar

Mener ikke at de skal avsløre noe som helst av betydning, men er veldig spent å vite variasjonen av omgivelser og karakteren før spillet kommer. Vi får jo snart MP-betaen, så da får vi jo egentlig et innblikk i mange av karakterene og omgivelsene uansett.

 

Kan godt hende at jeg er den eneste som ønsker dette, men jeg liker å ha en liten forståelse av hva spillet dreier seg rundt før jeg får det, også oppleve resten i selve spillet.

 

Og forresten, skal bli morsomt med Split-screen i spillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...