fishermanjohn Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hei. Hva skjer hvis jeg setter et skjermkort i hovedkortet og strømforsyningen ikke er sterk nok? kan jeg ødelegge skjermkortet eller andre komponenter? Grunnen til at jeg spør er at jeg har et "gammelt" skjermkort som jeg vil teste i en maskin, men vet ikke om den har god nok strømforsyning. ------------------------ Et litt annet spørsmål. Hvis jeg setter i RAM brikker som ikke støttes av Hovedkortet, hva skjer da? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Kommer an på strømforsyningen det. En dårlig PSU som ikke kan levere det det som står i specs, eller blir overbelastet kan gjerne skade noe, men det er i noen tilfeller over tid. En god PSU som ikke skulle strekke til, vil bare kutte strømmen med en gang om den blir overbelastet, for å unngå å gjøre noe skade på seg selv eller annet. Om du poster merke PSU og kapasitet pluss hva slags maskinvare du skal bruke den med, så kan man fort slå fast om ting strekker til eller ikke. Lenke til kommentar
fishermanjohn Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Ok, takk for svar. Tror ikke det går.. Anyway, det andre spørsmålet mitt, "Hvis jeg setter i RAM brikker som ikke støttes av Hovedkortet, hva skjer da?" Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Om du f.eks mener å putte DDR2-minne i et hovedkort som bare tar DDR3 eller omvendt, så går ikke det. Siden de har forskjellig antall pinner etc. De vil rett og slett ikke passe i sporene. Lenke til kommentar
fishermanjohn Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Ja det vet jeg.. kanskje litt dårlig forklart. Hovedkortet støtter jo bare noen ddr2 typer ikke sant? Forskjellige hastigheter. Vet ikke hva de forskjellige heter. PC2-6400 PC2-5300 PC2-8500 Si hovedkortet bare støtter 6400 og jeg setter inn 8500, hva skjer da? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da kjører HK rammen som om den var PC2-6400 spec. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Den klokker da ned hastigheten, og skulle det være noen ukompatible monstre ute å går og lager bråk for deg så er alt som skjer er at du sannsynligvis får sitte og se på en svart skjerm. 1 Lenke til kommentar
fishermanjohn Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Tusen takk for svar.. +1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå