Gå til innhold

Trenger ny PC-skjerm!

Covi

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg ny PC no når 6970 skjermkortet kommer ut, og tenker det er på tide og bytte ut min gamle skjerm!

Jeg kommer mest til og bruke den til spilling, filmer, nettsurfing o.l :)

For enn gangs skyld tror jeg at jeg vil bruke ganske mye på en skjerm, så budsjett er på ca: 2-4000,-

Størrelsen vil jeg helst ha 24" - 27" (jo større jo bedre, men hvis du får en super 24, enn en OK 27 så tar jeg 24"...hvis dere forsto det hehe)

Vil helst ha 1920 x 1200!

Jeg har sett på IPS skjermer, og har hørt at de skal ha fantastisk bilde kvalitet, men ikke så gode på spilling, er det veldig dårlig på spilling? Og burde jeg da gå for TN skjerm? Har lyst på en skjerm med god bilde kvalitet!

Takker for all hjelp! Og er det noe mer info dere trenger, si ifra. !

Endret av Covi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig dårlig kommer vel an på øyet som ser. Jeg for min del ser ingen problemer når jeg spiller på min Dell U2410 skjerm, med noe slags spill, og det gjør heller ikke de fleste blader eller nettsider som har testet den, men det er klart det kan finnes noen som ikke er enig i det. Men bildekvaliteten er helt overlegen, til prisen. 4398,- inkludert frakt hos Dustin. Et sitat fra TrustedReviews.com's test av denne skjermen summerer den opp temmelig bra synes jeg: "Minor flaws aside, it's the best 24in monitor available for the money right now, whether you're a discerning gamer, graphics enthusiast or just someone who likes working on an excellent screen".

Et rimeligere alternativ, 24 tommer med IPS-panel, og ikke langt fra Dell'en i kvalitet, er HP ZR24w. 3198,-. Men den er nok i praksis litt tregere enn Dell'en til spilling.

PS: Dell har - i hvert fall inntil for et par dager siden - et tilbud på storebror U2711, til 4500,- ekskl. moms og frakt. Hvis det tilbudet står ennå, du har pengene og plassen, så er det bare en ting å si; løp og kjøp.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hei hei! Takker for svaret!

U2711 så veldig fristende ut, men det ser ut som tilbudet er kun for "DATAMASKINER OG ELEKTRONIKK FOR SMÅ OG MELLOMSTORE BEDRIFTER".

For bedrifter: http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=bsd&cs=nobsdt1&sku=381158&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=1&~ck=dellSearch

Koster det: 4 525,50 kr

Mens for hjem: http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&cs=nodhs1&sku=381158&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=1&~ck=dellSearch

Koster det: 7 618,75 kr

Går det an og bestille den for bedrifter? Eller må jeg finne en annen skjerm?

Lenke til kommentar

Neida, det pleier å gå fint å handle utstyr beregnet på bedrifter hos Dell. Du må bare huske å plusse på moms og frakt på prisen. Bestill som vanlig, og når du kommer til der du skal huke av for enten bedrift eller privat, så sett privat. I hvert fall var det sånn før.

Prøvde selv; Totalpris 6034,- kredittkort, uten bedriftsnummer, ikke fritatt for mva osv ... gikk fint det, men bestillte ikke på ordentlig, selvfølgelig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takker igjen for svar! Jeg må si at jeg blir litt grrr nam nam av den skjermen, men 6.000kr er mye penger hmm...! Uff, får se, har da sikkert 10-11 000,- til selve pcen, fortsatt 5 dager til 6970 kommer, så får tenke litt på det hehe!

Lenke til kommentar

Jeg kjøper 30" DELL jeg da på lørdag. Koster 20 000 kroner på nettbutikkene, så håper jeg blir fornøyd. Har også to 5870 som jeg skal kvitte meg med (noen som vil ha) for å kjøpe 6970. Eventuelt kjøper jeg GTX 580, ser først på ytelsen til 6970. Noen som kan skaffe skjermkort til meg uten moms, eller noen (som nizzen) som får alt til innkjøpspris? Hadde tre 24" BenQ, men er så kresen så jeg solgte de.

24" er greit det, men ville gått for 27 eller høyere om jeg var deg. Dells 27" får du jo 1440p på. Min 30"=1600p.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper 30" DELL jeg da på lørdag. Koster 20 000 kroner på nettbutikkene, så håper jeg blir fornøyd. Har også to 5870 som jeg skal kvitte meg med (noen som vil ha) for å kjøpe 6970. Eventuelt kjøper jeg GTX 580, ser først på ytelsen til 6970. Noen som kan skaffe skjermkort til meg uten moms, eller noen (som nizzen) som får alt til innkjøpspris? Hadde tre 24" BenQ, men er så kresen så jeg solgte de.

24" er greit det, men ville gått for 27 eller høyere om jeg var deg. Dells 27" får du jo 1440p på. Min 30"=1600p.

For den prisen får jo du 3x u2711. Sett de i eyefinity, så hadde jeg aldri forlatt pc stuen min ihvertfall hehe.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...