3xt Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hei Jeg lurte på om noen vet noe mer om saken? http://www.dinside.no/857751/elkjop-lar-deg-bytte-konkurrentens-varer-uten-aa-vise-kvittering Vil det si at jeg kan komme feks 10. januar med en elektro vare som elkjøp har, så bytte den og få en en ny vare hos dem? For hvis vi ikke har kvittering så kan vi jo sann sett komme med varer som er kjøpt før jul, men så var vi missfornøyd vil de fortsatt ta imot varen? Noen som vet noe mer om det ?^^ "Det eneste kravet Elkjøp har til varen, er at varen er intakt og at den finnes i Elkjøp sortiment." Noen som vet hva de mener med "intakt", vil det si at den er ubrukt? eller så lenge den er i god stand og med eske? var ikke helt sikker om det er riktig plass å poste noe sant :S Endret 9. desember 2010 av 3xt Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Dette har jo vært praksis i kjeden jeg jobber i 7 år og regner med de fleste tilbyr det samme. Eneste kravet er som sagt at den er i sortimentet. Hvor runde i kantene Elkjøp er her siden de uttaler at man kan teste produktene vet jeg ikke, men ser varen ny ut så holder det i massevis. Endret 9. desember 2010 av datating Lenke til kommentar
3xt Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Dette har jo vært praksis i kjeden jeg jobber i 7 år og regner med de fleste tilbyr det samme. Eneste kravet er som sagt at den er i sortimentet. Hvor runde i kantene Elkjøp er her siden de uttaler at man kan teste produktene vet jeg ikke, men ser varen ny ut så holder det i massevis. Hvilken kjede er det du jobber i daa ? tar dere imot varer uten kvittering, så lenge varen "ser" ny ut og det er i deres sortiment ? Men det er akkurat det jeg lurer på. f.eks jeg får en ps3 til jul da og så lager jeg uheldig hvis en liten noen små riper på chassiet, ville det bli sett som "ikke ny" lenger? og om jeg sann sett kunne ha kommet med varer som ikke var julegaver men som er litt elder? Endret 9. desember 2010 av 3xt Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg jobber i en Expertbutikk. Dette er en tjeneste som kjedene tilbyr, så det er opptil de enkelte og bestemme retningslinjene her. Hvis du er ute etter å utnytte disse tilbudene er jeg sikker på at du greier det hvis du ofrer nok av tid på dette. Kan ikke tenke meg at noen tar imot produkter med skader. Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Men lar de deg bytte ut varer mot cash? Fikk igjen et skjermkort på reklamasjon av komplett, men jeg trenger det ikke. Pakken står derfor fortsatt uåpnet på hyllen Lenke til kommentar
darket Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 det skjermkortet er neppe i elkjøps sortiment, så da får du ikke byttet det hos elkjøp, hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Litt upresis formulering, men jeg sendte inn et ødelagt skjermkort. Siden det ikke ble solgt i butikken lengre fikk jeg et splitter nytt et, av en nyere modell. (I omtrent samme prisklasse). Ville jeg da kunne byttet ut dette nye skjermkortet mot cash? Endret 9. desember 2010 av Error Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg skjønner at dette vil gjøre det enklere for folk flest (forsåvidt også oss som er ansatte i service-/returavdeling i disse kjedene), men åpner ikke dette for heleri? Error: jeg gjør regning med at retur av vare uten kvittering gir deg listepris på produktet tilbake, mens retur med kvittering gir deg den summen du i utgangspunktet betalte. Men for å svare på det du egentlig spør om: Har du kvittering får du pengene tilbake om du ønsker det, har du ikke kvittering kan du bytte mot en annen vare. Dette er sakset fra Elkjøp sine vilkår, mens Lefdal sine vilkår er nesten identisk formulert. Expert garanterer ingen retur uten kvittering. Så dersom du har handlet hos Elkjøp eller Lefdal vil du kunne returnere skjermkortet der, gitt at det er i ordinært sortiment, men uten kvittering vil du ikke få cash. Du vil få beløp tilsvarende listepris til gode, såvidt jeg forstår, som kan brukes til å handle internt i kjeden. Blah, jeg overså at det var kjøpt hos Komplett. Elkjøp og Lefdal fører minimalt med interne komponenter til PC, og nesten garantert ikke ditt spesifikke skjermkort. Som darket sier, "det skjermkortet er neppe i elkjøps sortiment, så da får du ikke byttet det hos elkjøp, hvis det var det du tenkte på." Merk forøvrig (gjelder Elkjøp og Lefdal): Vær oppmerksom på at returretten ikke gjelder for mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement eller spill/film som har brutt emballasje. "Det eneste kravet Elkjøp har til varen, er at varen er intakt og at den finnes i Elkjøp sortiment." Noen som vet hva de mener med "intakt", vil det si at den er ubrukt? eller så lenge den er i god stand og med eske? Litt riper og småplukk går som regel greit, dog avhengig av produkttype og omfang. Er varen i salgbar stand (evt. som B-vare til redusert pris) bør du ihvertfall være safe. Og "salgbar stand" kan selvsagt være subjektivt, så vurderingen blir opp til serviceavdelingen, men vi ønsker jo helst å gjøre kunden fornøyd Endret 9. desember 2010 av srbz 1 Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Vær oppmerksom på at returretten ikke gjelder for mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement eller spill/film som har brutt emballasje. Nå har vi da et nytt produkt: galaxy tab. galaxy tab er jo regnet som en 'mobiltelefon'. Dvs, ikke mulig å bytte? Ps, ja ipad er også et nytt produkt. Men du kan ikke (offesielt) ringe med den. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg skjønner at dette vil gjøre det enklere for folk flest (forsåvidt også oss som er ansatte i service-/returavdeling i disse kjedene), men åpner ikke dette for heleri? Error: jeg gjør regning med at retur av vare uten kvittering gir deg listepris på produktet tilbake, mens retur med kvittering gir deg den summen du i utgangspunktet betalte. Men for å svare på det du egentlig spør om: Har du kvittering får du pengene tilbake om du ønsker det, har du ikke kvittering kan du bytte mot en annen vare. Dette er sakset fra Elkjøp sine vilkår, mens Lefdal sine vilkår er nesten identisk formulert. Expert garanterer ingen retur uten kvittering. Så dersom du har handlet hos Elkjøp eller Lefdal vil du kunne returnere skjermkortet der, gitt at det er i ordinært sortiment, men uten kvittering vil du ikke få cash. Du vil få beløp tilsvarende listepris til gode, såvidt jeg forstår, som kan brukes til å handle internt i kjeden. Blah, jeg overså at det var kjøpt hos Komplett. Elkjøp og Lefdal fører minimalt med interne komponenter til PC, og nesten garantert ikke ditt spesifikke skjermkort. Som darket sier, "det skjermkortet er neppe i elkjøps sortiment, så da får du ikke byttet det hos elkjøp, hvis det var det du tenkte på." Merk forøvrig (gjelder Elkjøp og Lefdal): Vær oppmerksom på at returretten ikke gjelder for mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement eller spill/film som har brutt emballasje. "Det eneste kravet Elkjøp har til varen, er at varen er intakt og at den finnes i Elkjøp sortiment." Noen som vet hva de mener med "intakt", vil det si at den er ubrukt? eller så lenge den er i god stand og med eske? Litt riper og småplukk går som regel greit, dog avhengig av produkttype og omfang. Er varen i salgbar stand (evt. som B-vare til redusert pris) bør du ihvertfall være safe. Og "salgbar stand" kan selvsagt være subjektivt, så vurderingen blir opp til serviceavdelingen, men vi ønsker jo helst å gjøre kunden fornøyd Takker for svar Men hva mener du med "listepris", hva vil det si? B-vare vil det si at jeg ikke får fullt beløp? hvis vi sir at jeg leverer inn en PS3 med noen små plukk og noen få riper, vil det si at jeg ikke vil få fullt pris av en PS3 (husker ikke akkurat prisen på en PS3) For jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg kunne levert inn noe som ikke var en julegave og så fått en tilgodelapp og nesten/fullt beløp tilbake, hvis dere skjønner hva jeg mener mhh hvis jeg har en pc, som jeg hadde ønsket å levert inn til elkjøp, men så finner jeg ut at elkjøp har akkurat den samme pc'en men prosessoren er et lite hakk kraftigere, vil det føre til at jeg ikke kan levere inn pc'en da :s? for den pc'en elkjøp har, har en I5 460m mens den jeg har har en I5 450m :S? Endret 10. desember 2010 av 3xt Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg ser potensialet i å kjøpe gjenstander som er satt betraktelig ned i pris nå før jul, for så å levere inn uten kvittering til listepris etterpå :-) En - to - vips og det er bare å finne en gjenstand med, for eksempel, 50% avslag, og du kan kjøpe hva du vil med 50% avslag i praksis :-P Men tviler på at det lar seg gjøre spesielt bra i praksis, da.. Ting som blir satt ned så mye, er gjerne billige ting i utgangspunktet.. Litt spesielt å ha verdier for en TV i dårlige tastatur, liksom :-P Eller finne tilbud på nett, som filmtilbud og lignende? Det er liksom ikke så uvanlig å få filmer/spill i gave, akkurat. En kan gjerne komme med en del av dem. "Jeg har så stor filmsamling, at jeg hadde de fleste filmene jeg fikk, og jeg har alle filmer ute som jeg vet jeg vil ha, fikk de siste utestående til jul ^^" Altså... :-P I'm just sayin' :-P Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Vær oppmerksom på at returretten ikke gjelder for mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement eller spill/film som har brutt emballasje. Nå har vi da et nytt produkt: galaxy tab. galaxy tab er jo regnet som en 'mobiltelefon'. Dvs, ikke mulig å bytte? Ps, ja ipad er også et nytt produkt. Men du kan ikke (offesielt) ringe med den. Dette er jeg ærlig talt ikke sikker på da jeg aldri selv har opplevd at kunder har ønsket å bytte slikt enda. Jeg kan egentlig bare spekulere i årsakene, men jeg regner med at det er en av to: 1) mobiltelefoner selges ofte med bindingsavtale, noe som gjør det verre å få returnert. Bindingsavtaler kan kanselleres av operatør på forespørsel av oss i butikken, men dette er ikke ønskelig i tilfeller der det i utgangspunktet ikke er gjort feil fra vår side, eller produktet blir returnert pga. defekt. 2) folk flest har en tendens til å behandle telefonene sine dårlig, slitasje oppstår fort, og det er ofte vanskeligere å selge en mobil som er brukt i to uker enn en TV som har vært brukt over den samme perioden. Takker for svar Men hva mener du med "listepris", hva vil det si? B-vare vil det si at jeg ikke får fullt beløp? hvis vi sir at jeg leverer inn en PS3 med noen små plukk og noen få riper, vil det si at jeg ikke vil få fullt pris av en PS3 (husker ikke akkurat prisen på en PS3) For jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg kunne levert inn noe som ikke var en julegave og så fått en tilgodelapp og nesten/fullt beløp tilbake, hvis dere skjønner hva jeg mener mhh hvis jeg har en pc, som jeg hadde ønsket å levert inn til elkjøp, men så finner jeg ut at elkjøp har akkurat den samme pc'en men prosessoren er et lite hakk kraftigere, vil det føre til at jeg ikke kan levere inn pc'en da :s? for den pc'en elkjøp har, har en I5 460m mens den jeg har har en I5 450m :S? Listepris vil si det vi tar for produktet i øyeblikket. Produktets prissetting kan endres over tid, og i krediteringstilfeller der kunden har kvittering, får kunden tilbake samme beløp som h*n ga i utgangspunktet. Har du ikke kvittering må vi basere oss på hva produktet koster i dag. B-vare vil si at vi selger det videre til redusert pris, fordi det er returnert, har vært utstillingsmodell, mangler emballasje etc. I tilfeller der produktet ikke engang har vært åpnet selger vi det ut igjen som A-vare til ordinær pris, men dette har ikke noe å si for hvor mye du som kunde får tilbake ved kreditering. Ved retur av en ripete PS3 vil du enten få full pris tilbake, eller ingenting, avhengig av om PS3-en er kun "småslitt" eller "lettere herpa". I utgangspunktet har Elkjøp en policy på at produktet må være under 30 dager gammelt for å få returnert det, men uten kvittering kan jo ikke dette dokumenteres, så jeg antar du får returnert maskinen uavhengig av alder, så lenge den ikke er herpa/ødelagt, og gitt at den fremdeles er i sortimentet. Prisen du vil få uten kvittering blir igjen listepris, så om den nye modellen koster mer må du betale mellomlegg selv. Jeg ser potensialet i å kjøpe gjenstander som er satt betraktelig ned i pris nå før jul, for så å levere inn uten kvittering til listepris etterpå :-) En - to - vips og det er bare å finne en gjenstand med, for eksempel, 50% avslag, og du kan kjøpe hva du vil med 50% avslag i praksis :-P Men tviler på at det lar seg gjøre spesielt bra i praksis, da.. Ting som blir satt ned så mye, er gjerne billige ting i utgangspunktet.. Litt spesielt å ha verdier for en TV i dårlige tastatur, liksom :-P Eller finne tilbud på nett, som filmtilbud og lignende? Det er liksom ikke så uvanlig å få filmer/spill i gave, akkurat. En kan gjerne komme med en del av dem. "Jeg har så stor filmsamling, at jeg hadde de fleste filmene jeg fikk, og jeg har alle filmer ute som jeg vet jeg vil ha, fikk de siste utestående til jul ^^" Altså... :-P I'm just sayin' :-P Dyre ting, som TV, PC, store hvitevarer etc., får du ikke i nærheten av 50% rabatt på uansett. Mindre ting, som støvsugere, små kjøkkenapparater og generelt tilbehør har ofte større potensiale for prisavslag. Potensialet for å utnytte dette er der, absolutt, men selv om "prosentvis fortjeneste" i enkelte tilfeller kan bli endel, er det neppe særlig mye å hente på det i kroner og øre per produkt. Endret 10. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
3xt Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Vær oppmerksom på at returretten ikke gjelder for mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement eller spill/film som har brutt emballasje. Nå har vi da et nytt produkt: galaxy tab. galaxy tab er jo regnet som en 'mobiltelefon'. Dvs, ikke mulig å bytte? Ps, ja ipad er også et nytt produkt. Men du kan ikke (offesielt) ringe med den. Dette er jeg ærlig talt ikke sikker på da jeg aldri selv har opplevd at kunder har ønsket å bytte slikt enda. Jeg kan egentlig bare spekulere i årsakene, men jeg regner med at det er en av to: 1) mobiltelefoner selges ofte med bindingsavtale, noe som gjør det verre å få returnert. Bindingsavtaler kan kanselleres av operatør på forespørsel av oss i butikken, men dette er ikke ønskelig i tilfeller der det i utgangspunktet ikke er gjort feil fra vår side, eller produktet blir returnert pga. defekt. 2) folk flest har en tendens til å behandle telefonene sine dårlig, slitasje oppstår fort, og det er ofte vanskeligere å selge en mobil som er brukt i to uker enn en TV som har vært brukt over den samme perioden. Takker for svar Men hva mener du med "listepris", hva vil det si? B-vare vil det si at jeg ikke får fullt beløp? hvis vi sir at jeg leverer inn en PS3 med noen små plukk og noen få riper, vil det si at jeg ikke vil få fullt pris av en PS3 (husker ikke akkurat prisen på en PS3) For jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg kunne levert inn noe som ikke var en julegave og så fått en tilgodelapp og nesten/fullt beløp tilbake, hvis dere skjønner hva jeg mener mhh hvis jeg har en pc, som jeg hadde ønsket å levert inn til elkjøp, men så finner jeg ut at elkjøp har akkurat den samme pc'en men prosessoren er et lite hakk kraftigere, vil det føre til at jeg ikke kan levere inn pc'en da :s? for den pc'en elkjøp har, har en I5 460m mens den jeg har har en I5 450m :S? Listepris vil si det vi tar for produktet i øyeblikket. Produktets prissetting kan endres over tid, og i krediteringstilfeller der kunden har kvittering, får kunden tilbake samme beløp som h*n ga i utgangspunktet. Har du ikke kvittering må vi basere oss på hva produktet koster i dag. B-vare vil si at vi selger det videre til redusert pris, fordi det er returnert, har vært utstillingsmodell, mangler emballasje etc. I tilfeller der produktet ikke engang har vært åpnet selger vi det ut igjen som A-vare til ordinær pris, men dette har ikke noe å si for hvor mye du som kunde får tilbake ved kreditering. Ved retur av en ripete PS3 vil du enten få full pris tilbake, eller ingenting, avhengig av om PS3-en er kun "småslitt" eller "lettere herpa". I utgangspunktet har Elkjøp en policy på at produktet må være under 30 dager gammelt for å få returnert det, men uten kvittering kan jo ikke dette dokumenteres, så jeg antar du får returnert maskinen uavhengig av alder, så lenge den ikke er herpa/ødelagt, og gitt at den fremdeles er i sortimentet. Prisen du vil få uten kvittering blir igjen listepris, så om den nye modellen koster mer må du betale mellomlegg selv. Jeg ser potensialet i å kjøpe gjenstander som er satt betraktelig ned i pris nå før jul, for så å levere inn uten kvittering til listepris etterpå :-) En - to - vips og det er bare å finne en gjenstand med, for eksempel, 50% avslag, og du kan kjøpe hva du vil med 50% avslag i praksis :-P Men tviler på at det lar seg gjøre spesielt bra i praksis, da.. Ting som blir satt ned så mye, er gjerne billige ting i utgangspunktet.. Litt spesielt å ha verdier for en TV i dårlige tastatur, liksom :-P Eller finne tilbud på nett, som filmtilbud og lignende? Det er liksom ikke så uvanlig å få filmer/spill i gave, akkurat. En kan gjerne komme med en del av dem. "Jeg har så stor filmsamling, at jeg hadde de fleste filmene jeg fikk, og jeg har alle filmer ute som jeg vet jeg vil ha, fikk de siste utestående til jul ^^" Altså... :-P I'm just sayin' :-P Dyre ting, som TV, PC, store hvitevarer etc., får du ikke i nærheten av 50% rabatt på uansett. Mindre ting, som støvsugere, små kjøkkenapparater og generelt tilbehør har ofte større potensiale for prisavslag. Potensialet for å utnytte dette er der, absolutt, men selv om "prosentvis fortjeneste" i enkelte tilfeller kan bli endel, er det neppe særlig mye å hente på det i kroner og øre per produkt. Du jobber vel ikke tilfeldigvis hos elkjøp xD? du kan vel ikke tilfeldig hvis si noe om i tillfellet med pc'en? tror du jeg har en sjanse? fordi prosessoren er forskjellig? fra 450-460? Men takk skal du ha for svaret Endret 10. desember 2010 av 3xt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 du kan vel ikke tilfeldig hvis si noe om i tillfellet med pc'en? tror du jeg har en sjanse? fordi prosessoren er forskjellig? fra 450-460? Men takk skal du ha for svaret Hvis prosessoren, eller andre komponenter, avviker fra den PC'en som Elkjøp selger, så er den pr. definisjon ikke i Elkjøps sortiment, og du får ikke byttet den inn der. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Men om de har en nyere utgave av en maskin som enda ikke er utgått så kan den byttes mot den nyere mot mellomlegg. Eksempelvis Acer Aspire 7741-373G og Acer Aspire 7741G-374G. Forskjellen ser ut til å være at sistnevnte har bedre skjermkort, en ekstra GB RAM, og koster 500 mer. Edit: men det er helt riktig som Marekatten sier, om Elkjøp ikke fører maskinen din så får du heller ikke returnert den der. Finn varekoden på maskinen din (står som oftest under) og se om du finner den eksakt samme på Elkjøp. Husk også at butikkpris ofte kan være høyere enn internettpris, så hvis du finner ut at Elkjøp fører maskinen din og du har lyst å bytte, kan du bestille ny på nett før du går i butikken, så kanskje du tom. slipper evt. mellomlegg? Endret 11. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
3xt Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Men om de har en nyere utgave av en maskin som enda ikke er utgått så kan den byttes mot den nyere mot mellomlegg. Eksempelvis Acer Aspire 7741-373G og Acer Aspire 7741G-374G. Forskjellen ser ut til å være at sistnevnte har bedre skjermkort, en ekstra GB RAM, og koster 500 mer. Edit: men det er helt riktig som Marekatten sier, om Elkjøp ikke fører maskinen din så får du heller ikke returnert den der. Finn varekoden på maskinen din (står som oftest under) og se om du finner den eksakt samme på Elkjøp. Husk også at butikkpris ofte kan være høyere enn internettpris, så hvis du finner ut at Elkjøp fører maskinen din og du har lyst å bytte, kan du bestille ny på nett før du går i butikken, så kanskje du tom. slipper evt. mellomlegg? Maskinen min er Acer timline X 5820TG da, men det eneste forskjellen mellom modellene er jo at elkjøp sin har I5 460m mens min er det I5 450m... Og at elkjøp har 6cellers batteri mens jeg har 9 cellers batteri :S Men må selve butikken ha varen for å kunne levere tilbake en vare, eller holder det så lenge den finnes på hjemme siden til elkjøp? Endret 12. desember 2010 av 3xt Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 ASLXPTN02288 er Elkjøp sin varekode for TimelineX 5820TG som ligger på nettsiden deres. Om din utgave har en annen varekode er vanskelig for meg å si, og det er ikke sikkert det står på maskinen din heller siden dette ofte er Elkjøp sine "egne" koder som ikke nødvendigvis samsvarer 100% med produsenten sine. Beste måten å finne det ut på er nok å prøve Lenke til kommentar
3xt Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Kan noen si meg om selve butikken må ha varen, eller holder det at nettbutikken har varen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Butikken har som regel større utvalg enn nettbutikken når du tar i betraktning at alt som finnes på sentrallageret i Jönköping kan bestilles til butikk. Selv om varen ikke finnes på nettbutikken trenger ikke det umiddelbart bety at butikken ikke fører den, og selv om butikken har lagerstatus 0 på en bestemt vare trenger det heller ikke bety at de ikke fører den. Og selv om varen evt. skulle være utgått så kan man være grei og kreditere den dersom det er sannsynlig at man klarer å selge den ut igjen - men et absolutt kriterie er fremdeles at varen har en korresponderende varekode hos Elkjøp. Igjen: snakk med din lokale butikk, de kan gi deg et 100% sikkert svar på hvorvidt varen kan krediteres. Endret 13. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
3xt Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Butikken har som regel større utvalg enn nettbutikken når du tar i betraktning at alt som finnes på sentrallageret i Jönköping kan bestilles til butikk. Selv om varen ikke finnes på nettbutikken trenger ikke det umiddelbart bety at butikken ikke fører den, og selv om butikken har lagerstatus 0 på en bestemt vare trenger det heller ikke bety at de ikke fører den. Og selv om varen evt. skulle være utgått så kan man være grei og kreditere den dersom det er sannsynlig at man klarer å selge den ut igjen - men et absolutt kriterie er fremdeles at varen har en korresponderende varekode hos Elkjøp. Igjen: snakk med din lokale butikk, de kan gi deg et 100% sikkert svar på hvorvidt varen kan krediteres. Det skal jeg gjøre, men skal vente til januar, tror det ville være best? Måtte bare spørre, for lokal butikken her hvor jeg bor, har ihvertfall ikke pc'en i butikken da :S ville bare egentlig vite om det var mulig å bytte den inn mot en tilgodelapp selv om lokalbutikken ikke selger den :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå