surfegutt Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har en laptop som jeg har mistet passordet så jeg kommer ikke inn på pc,n, det er greit nok men jeg tenkte at jeg tar ut hardisken og overfører ønskede filer til ny hardisk, den leser jeg via et adapter og usb. da sier pc,n min at jeg må først formatere hardisken før jeg bruker den???. hvorfor kan jeg ikke lese hardisken tro. vet noen om en annen metode for å få lest hardisken?. PS hardisken har sittet i en gammel Dell maskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det kan være mange årsaker, som feil på partisjon eller filsystem. Det finnes en del program som kan lese disk uavhengig av filsystem, som f.eks Recuva og GetDataBack. Du kan prøve MBRlister for å undersøke det mest grunnleggende. Se min signatur. Lenke til kommentar
surfegutt Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Det kan være mange årsaker, som feil på partisjon eller filsystem. Det finnes en del program som kan lese disk uavhengig av filsystem, som f.eks Recuva og GetDataBack. Du kan prøve MBRlister for å undersøke det mest grunnleggende. Se min signatur. Hei! Takk for svaret, men jeg har nå via usb koblet ekstern hardisk til min pc, og prøvd å kjøre recuva, men jeg får bare beskjed om å formatere hardisken først, men da er vel alle filer borte?. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Formatering sletter ikke filene, bare innholdsfortegnelsen. Vet ikke om det er noen logisk grunn for at Recuva skulle be om at disken blir formatert. Det høres litt rart ut. Men jeg kjenner ikke bruken av Recuva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå