Cuneax Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Kinesiske utviklere har kommet opp med en ny OLED-struktur som øker levetid og lysstyrke. Les mer Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Oppfinnelsen får en enslig fargeutsending gjennom et lag av utstrålende lyssammensetning som forlenger det funksjonelle livet til OLED inntil 20 ganger. Hva betyr den setningen? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Sitatet er oversatt fra dette: "The invention obtains single color emission through a composite light emitting layer that prolongs the operational life of OLEDs by 20 times," Lenke til kommentar
Hillbill Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. Levetiden har så langt vært et litt mere sammensatt problem en det artikkelen gir inntrykk av. Så vidt jeg vet har de ulike fargene(RGB) tapt lysstyrke i ulikt tempo, og blått har tapt seg fortest(hvis jeg husker riktig her nå). Dette har skapt en del problemer i forhold til fargebalansen i bildet på litt større skjermer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Problemet som OLED hadde med blåfargen ble løst for to år siden, da var levetiden oppe i 70.000 timer. Det er fint at dette nå er oppe i 100.000 timer, noe som skulle være mer enn rikelig for de fleste, kondensatorene i strømforsyningen er nok sprengt eller div. loddinger er nok gått opp lenge før det. Det har vært mulig med storstilt produksjon av OLED i to år nå, men produsentene holder tilbake med hensikt siden de vet det blir hardt å selge LCD straks OLED får menneskelige priser. LG er vel en av produsentene som satser mest på OLED nå. Det er bare å få i gang produksjonen fortere enn fort så burde prisene falle i løpet av 2-3 år. Uansett så er det PC-skjermer jeg er mest interessert i. Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Bra det er framgang på OLED fronten! =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg