abene Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Neste Chrome-versjon får raskere Javascript-motor. Les mer Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Synes man hver uke i flere år har lest denne påstanden, [browser_x] har nå blitt {lynrask, raskere, mye raskere} ved hver revisjon av javascriptmotorene rundt omkring. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er vel sant, regner jeg med, men ikke veldig mye til nyhet. Men hvis man ikke har annet å skrive om.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er ikke så mye javascript på de fleste sider, som f.eks hw.no, så man merker ikke at noe som før tok 50ms nå tar 1ms. Det dette åpner for er websider med tyngre javascript som før ikke var mulig, men disse er ikke blitt laget før nå, nettopp fordi gamle browsere hadde så treg javascriptstøtte. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 De må vel snart oppdatere Sunspider-testen da regner jeg med, før det blir så raskt at det bunner tiden (0ms)... Lenke til kommentar
nems Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Chrome blir lynrask Typisk tabloid overskrift. Det er snakk om 12% raskere, i ett av mange scriptspråk/koder, ikke noen revolusjon akkurat. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har noen et eksempel på nettside med masse javascript?Føler stort sett at den største flaskehalsen under surfing er at man skal vente på reklame/bilder/flashting som ligger på eksterne servere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har noen et eksempel på nettside med masse javascript?Føler stort sett at den største flaskehalsen under surfing er at man skal vente på reklame/bilder/flashting som ligger på eksterne servere. Nye Google bildesøk driver tydeligvis med ekstrem JavaScripting. I Firefox 3.6.12 på Ubuntu 10.10 64-bit går det møkktreigt å scrolle og ene kjernen hopper fort opp på 100%, mens i Google Chrome går alt glatt og nydelig med en ubetydelig prosessorbelastning. Det samme gjelder en del Lightbox-liknende script også, spesielt med fading/gradient av bakgrunnen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har noen et eksempel på nettside med masse javascript?Føler stort sett at den største flaskehalsen under surfing er at man skal vente på reklame/bilder/flashting som ligger på eksterne servere. Delvis slahsdot tror jeg..... Ellers: http://upsidedownturtle.com/boredboredbored/ Kjør på virkelig svak hardware, kjørte 100% smooth på en treig enkeltkjerne atom maskin med Opera i såfall, gjorde det også på en Celeron maskin jeg testa. Var virkelig tregt under Firefox på samme maskin, har ikke testa Chrome enda da.... Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Chrome blir lynrask Typisk tabloid overskrift. Det er snakk om 12% raskere, i ett av mange scriptspråk/koder, ikke noen revolusjon akkurat. Det er en sakte revolusjon, kanskje mer en evolusjon. Personlig syns jeg Chrome 9 er lynrask, så hvis 10 blir enda raskere, så er det sikkert ikke så veldig merkbart. 9'ern greier allerede 100/100 i acid3, og scorer veldig bra i andre tester, som f.eks. HTML5 test. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det som skjer er at for hver gang ytelsen øker, så presser man de nye grensene. Et evig kappløp som aldri vinnes... Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet) Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt. Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet) Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt. Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider. Tipper artikkelen du snakker om er denne, og ja, de er rimelig nærme, men Opera kommer best ut :-) Men dette gjelder alle nettleserne, ikke bare Opera vs. IE. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Synes Chrome er raskere enn Firefox. Det kommer vel sannsynligvis av at Firefox har en hel del addons installert. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jupp og da er det bare slå av dem og sammenlign. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Er Chrome en sikker nettleser? Det er ikke sånn att den f. eks. logger hva du søker på, sider du besøker etc. og sender dette videre til google for analyse så de kan gi deg relevant rekleme og slikt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det velger du selv. Chrome har mulighet til gjøre det meste. https://www.google.com/history/ Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Er det bare jeg som ikke merker så stor forskjell på de forskjellige browserene i praksis? (ta tenker jeg på hastighet) Nei, du er nok ikke alene der, var vel en person på Dinside tror jeg det var som gjorde en test med ett par browsere, den ene var IE8 den andre tror jeg var Opera, og selv om Opera har en javascript motor som er totalt overlegen IE8 så var lastetidene for nettsider omtrent like lange i snitt. Det er på tide at de dropper dette javascript maset og fokuserer på hele nettsider. Tipper artikkelen du snakker om er denne, og ja, de er rimelig nærme, men Opera kommer best ut :-) Men dette gjelder alle nettleserne, ikke bare Opera vs. IE. Den var det ja. Opera kommer som du sier best ut, men to sekunder fordelt over 5 nettsider, eller 0.4 sek pr nettisde er såpass lite at det er ubetydelig, at Chrome og Opera i tillegg er 15 ganger raskere på sunspider testen viser hvor tåpelig den er. Det velger du selv. Chrome har mulighet til gjøre det meste. https://www.google.com/history/ Du velger selv, men det er vel aktivert som default er det ikke det da? Og det er ett stort problem i mine øyna, da folk flest ikke er klar over at de blir logget. I IE9 må man f.eks. aktivere dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå