Gå til innhold

Ixus 400 eller S45??

Anbefalte innlegg

Hvilket skal jeg velge når en ser bort fra det åpenbare så som størrelsen og mulighet for raw-format på S45. :D

Bruksområdet er som et kompaktkamera, point&shoot. Ikke noen erstatning for et SLR.

Er spesielt interessert i brukererfaring og bildekvalitet. :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Når det gjelder Ixus 400 så vil jeg si at det er et bra kamera. Det sier vel alle om sine egne kamerar men :p

Vil si jeg har klart å ta noen bra bilder, men også mange dårlige. Dette kan selvfølgelig skyldes at det ikke er den beste fotografen bak kamera også da. Det jeg har merket meg som svakheter så langt er at det kan ta litt tid før det klarer og fokusere og ta et bilde når den skal bruke blitz. Har også hatt problemer med at den ikke klarer å fokusere på bevegelige motiver på automatisk innstilling. Mulig dette kan fikses ved å stille på noen manuelle instillinger, men det har jeg ikke forsket så mye på.

Jeg synes også at kamera lett gir røde øyne, selv når anti rødøyne funksjonen er i bruk.

S45 kan jeg ikke si så mye om i grunn.... :wink:

alt i alt så vil jeg si jeg er fornøyd. Skulle gjerne lagt ut noen bilder som du kunne sett på men jeg har ingen side jeg kan legge dette på

Lenke til kommentar

Skal du ha et point& shoot kamera burde du velge ixus 400.

Men ikke gjør den samme feilen som jeg gjorde, nemlig og kjøpe et kamera uten noen manuelle muligheter.

Nå som jeg har jeg lært litt mere om det, så jeg endelig bruke blender og lukkertider...

Så min anbefaling blir egentlig og kjøpe S-45 som har flere manuelle muligheter, da dette holder mye lenger, å du kan "leke" deg litt med bildene :wink:

Lenke til kommentar
Så min anbefaling blir egentlig og kjøpe S-45 som har flere manuelle muligheter, da dette holder mye lenger, å du kan "leke" deg litt med bildene :wink:

Hvilke innstillinger er det S-45 har som ikke ixus-400 har, som er greie å ha?

Lurer nemlig på å kjøpe S-45 eller ixus-400. Fordelen med ixus'en er størrelsen og fordelen (som jeg ser det) med S-45 er raw formatet.

Pris og bildekvalitet er vel ganske lik på begge?

Lenke til kommentar
Mener ixusen ikke har blender innstilings muligheter, og ikke like mange innstillings muligheter for lukkertider...

Kikk etter "Features per Shooting Mode"på Canons BeBit sider - og i rullgardinmenyen så finner du bare S50, men bytt ut 50 med 45 i den URL som dukker opp da og du skulle finne det i 'Setting Chart in Shooting Mode' under 'Shooting'... (Tips: sidevisning i 200% i Opera(7))

Og jeg liker også de manuelle mulighetene på mitt A60 :yes:

Lenke til kommentar

For å finne ut om man trenger de manuelle instillingene eller ikke må man jo spørre seg selv om hva man skal bruke kameraet til.

Så sant man ikke skal bli en hobby fotograf av høyt kaliber og bare ta bilder av ferier, når man er på en fest, bursdager osv.

Så er det vel ikke så mange som trenger alle de manuelle instillingene, er jo faktisk mange som klarer seg med et engangs kamera også når de er på ferie.

Er dette et kamera man skal bruke i ferie tiden, og dra med seg rundt omkring så bør man vel kanskje prioritere størrelsen litt.

Jeg har hvert i akkurat samme situasjon, og som omj sier, så har jeg også begynt å titte litt på Sony P10, jeg hadde foresten IXUS 400 til "lån" hjemme i et par dager nå, og må si at etter det lånet så forsterket det synet mitt på P10 ytterligere. Grunnen til dette var at det er et "bråkete" kamera, autofocusen høres jo ut som det går på utrolig slittene tannhjul :p + at sony kameraet er ganske mye kjappere.

Menyene til IXUS 400 syntes jeg var utrolig dårlig og uoversiklig aswell.

Lenke til kommentar

jeg valgte meg S45 foran Ixus 400, det var vel også litt pga en prisforskjell på 70 euro, men men :D

Jeg er veldig fornøyd, tror ikke manuelle ting er så nødvendig akkurat nå. Uansett tar kameraet veldig fine bilder, bortsett fra med digital zoom.

Har også første cybershot akmeraet til sony, så kjøpte dette fremfor å vente eller kjøpe enda et sony kamera pga at jeg fikk inntrykket av at sony var for mye full automatisert

Lenke til kommentar
jeg valgte meg S45 foran Ixus 400, det var vel også litt pga en prisforskjell på 70 euro, men men :D

Jeg er veldig fornøyd, tror ikke manuelle ting er så nødvendig akkurat nå. Uansett tar kameraet veldig fine bilder, bortsett fra med digital zoom.

Hva med størrelsen på kameraet? Får man det nedi en bukselomme?

Lenke til kommentar

min går veldig fint ned i bukselummen min.

Syns ikke det er så stor forskjell mellom de i størrelse, men det er meg. Uansett så vet jeg at S45 er bedre enn Ixus hehe :D

(det trass i at en kamerat som skal ha seg det påstår at hans er bedre. Uansett det er mennesket å si sånn)

Lenke til kommentar

Hva med størrelsen på kameraet? Får man det nedi en bukselomme?

Jeg får S45 nedi de fleste bukselommene mine. Noen få bukser med små lommer, der blir det for trangt. Du kan sjekke hvor stort det er i cm og finne deg ett eller annet som har omtrent samme mål. 2 mobil-telefoner f.eks.

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...