Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vanskelig å finne radio til bil

xibriz

Anbefalte innlegg

Det er ett hav av muligheter, men kanskje noen av dere er mer oppegående enn meg på området?

Sånn kjappe krav tenker jeg meg:

- Kraftig innebygd forsterker slik at jeg slipper egen forsterker til framsettet

- 1-2 linjeutganger

- Rød belysning slik at den passer inn i resten av dashbordet :)

- CD er ikke ett krav da jeg kun hører på radio

- Spilleren må være svart

- Parrot kunne vært interessant men ikke ett krav

Forslag? :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker å utvide til sub etterhvert, men gidder ikke ta alt på en gang (har forsterkere å sub liggende).

Fordelen ved å få spilleren til å dra frontsettet er selvfølgelig mindre kabling, pluss at jeg kan klare meg med en forsterker kontra to.

Foreslå gjerne ett greit frontsett (komponent) som passer til spilleren (5,25" mellomtone).

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet:

Headunit: Alpine IDA-X305S (kun fordi jeg synes den er utrolig tøff)

Front: Focal 130VR eller Focal 130KR

*Bak: Orginalt i bilen

*Sub: Kicker solo-baric 12" (L5 eller L7, husker ikke helt. 3-4-5 år gammel) i lukket kasse (pga. mindre størrelse)

*Forsterker for front og bak: alpine 4-kanals (husker ikke modell)

*Forsterker for sub (brokoblet): alpine 2-kanals (husker ikke modell)

*Kondensator

* = Utstyr jeg har

Pris ca: 6-7000,-

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for følgende oppsett:

Headunit: Alpine IDA-X305S + Alpine KCE400BT modul

Front: Focal 130KR + Alpine MRP-F240 (brokoblet)

Bak: Orginal

Sub: Kicker S12L7 + Alpine MRP-M850

Noen innsigelser? :)

Spør du meg, så vil jeg si du har bomma på valget av sub, men nå er ikke jeg noen fan av kicker heller da... Jeg vil heller ha noe som spiller skikkelig pent, og ikke bare høyt ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Hehe, suben er noe jeg har liggende fra "gammelt av". Det blir ikke ny i første omgang, men gjerne foreslå ett merke som jeg kan ha i bakhodet når den skal byttes ut :)

Mye penger å betaler for en headunit for kun radion, får jo andre headunits som også ser bra ut til en mye lavere pris :) Ser bra ut, skal innrømme det, men langt fra verdt pengene.

Lenke til kommentar

Jeg tror man kan koble USB-stick til den å spille MP3er?

Hvis ikke må jeg kanskje kjøpe meg en iPod :p

Den er helt sikkert ikke verd alle pengene, men jeg kutter heller ut å dra på pizzeria 2-3 ganger å kjøper meg den spilleren jeg har lyst på for min egen del :)

EDIT: Og en god headunit er noe man tar med seg når man bytter bil, har hadd min tidligere Alpine-spiller i 4-5 år :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Jeg tror man kan koble USB-stick til den å spille MP3er?

Hvis ikke må jeg kanskje kjøpe meg en iPod :p

Den er helt sikkert ikke verd alle pengene, men jeg kutter heller ut å dra på pizzeria 2-3 ganger å kjøper meg den spilleren jeg har lyst på for min egen del :)

EDIT: Og en god headunit er noe man tar med seg når man bytter bil, har hadd min tidligere Alpine-spiller i 4-5 år :)

Den er klart det, sier ikke at det er et dårlig kjøp, jeg kjenner en som har samme spiller, og han har vært fornøyd siden dag 1 og anbefaler den til alle, men han også sier at den er overpriset. Selv sier han et det er mange spillere der ute som overgår denne til samme prisklasse, og han har jobbet med bilstereo i snart 15 år, men smaken er som baken :)

Spilleren ser rå ut, uten tvil, ser enda bedre ut i virkeligheten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...