Lekr Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er de de som er syke eller har en veldig god grunn til å være fraværende som får konte, må man stryke, må man levere "blankt"? Lenke til kommentar
Alice91 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, gyldig dokumentert fravær (sykdom, død i familien, etc) eller å levere blankt/stryke gir rett til kont hvis det er tilbudt. Hvis ikke får man muntlig utsatt prøve. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Siden jeg går på UiB så kan jeg nevne hvordan det er der. Konting vil si å bare ta faget opp igjen. Om faget går både vår og høstsemester så er det ikke nødvendigvis en tidlig konteeksamen. På enkelte eksamener som er tidlig hvor da faget også kjøres som vanlig det semesteret kreves gyldig sykefravær. I prinsippet så kan du konte alle fag tre ganger, uten gyldig sykefravær. Eneste er at du må vente til neste gang faget kjøres som vanlig. http://www.uib.no/utdanning/om-aa-studere/eksamen/eksamensplaner-og-eksamenslokaler Endret 10. desember 2010 av DeadManWalking Lenke til kommentar
Alice91 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 På ntnu tror jeg de fleste konter er i august rett før nytt semester. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Du må møte opp iallefall. Og enten levere blankt, halvblankt eller bare et konte-skjema. Om du ikke møter opp må du ha sykemelding. Hvis ikke er du ille ute. Endret 11. desember 2010 av dkny Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det er ikke sånn ved UiB. Det bare teller som et av tre forsøk. Ingen andre konsekvenser. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ved UiO avgjør gyldig forfall til eksamen kun spørsmålet om retten til utsatt eksamen i den grad dette avholdes. Dersom du ikke møter på ordinær eksamen men møter og består på utsatt eksamen vil det såvidt jeg vet regnes som at du besto på første eksamensforsøk (dvs, du har to muligheter igjen på å "konte"). Du kan fremstille deg for en eksamen inntil tre ganger (dvs, du kan "konte" to ganger). Dette er ikke avhengig av hva du har gjort på de tidligere eksamenene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå