voidDraw() Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Heisveis Slik det er nå, så kommer jeg bare til det punktet i installasjonen før maskinen skal installere "Kernel". Skjermen blir svart og det skjer ingenting. Problemet kommer i både Ubuntu og Kubuntu installasjonen. Har også prøvd å starte installasjonen fra Windows, med samme resultat. Jeg installerer fra en CD hvor jeg har brent et Kubuntu bilde (iso fil). På en annen CD har jeg Ubuntu (også iso fil). Jeg kommer akkurat like langt i installasjonen hver gang. Absolutt ingenting skjer på den svarte skjermen. Prøvde også å lage bootable minnepenn og jeg fikk det samme resultatet. Jeg får altså opp menyen til installasjonen. Velger jeg installer eller kjør, så blir bildet svart. Maskinen er en Dell Optiplex SX 270. .iso brent med CDBurnerXP. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til å funke? Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Har installert Ubuntu 10.04 på mange Optiplex GX270 uten problemer, men det var nettverksinstallasjon i tekstmodus. Vet ikke hvor mye forskjell det er mellom de maskinene annet enn størrelse, men du kan jo forsøke å installere fra Ubuntu alternate cd som også er i tekstmodus. Om ikke det fungerer ville jeg sett etter maskinvarefeil som f.eks feil med RAM, CD-ROM/CD-brenner, HDD osv. Kan jo begynne med å sjekke CD-en for feil når du har CD-en i den maskinen du skal installere på, du finner det i denne menyen på CD-en (mulig du må trykke en tast for å få opp menyen). Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Har prøvd med 2 forskjellige maskiner og begge har problemer. Flere andre har også problemer med å installere Ubuntu/Kubuntu på maskinene. En annen gruppe greide å få installert Edubuntu på deres maskin. Deretter prøvde vi å bruke den samme cd på en helt lik maskin. Fortsatt samme problemer Er virkelig glad dette er et skoleprosjekt og ikke hjemme pcen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Virker på meg som hardwarefeil når en Edbuntucd virker på én maskin og ikke en annen. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Flyttet over 1 RAM brikke til den ene maskinen. Den har nå 512MB. Bootet opp fra CD og nå ble vi akkurat ferdig med installasjonen o.l. Maskinen starter med valg av OS Problemet er nå løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå