Gå til innhold

Ny vifte til 5930g

Anbefalte innlegg

Vifta på min kjære Acer tar snart kvelden, så jeg må ha meg ny. Har googla lenge og vel for å finne en ny, men det eneste jeg finner er den de har på eetnordic.com. Jeg gidder seriøst ikke å betale over 400 spenn for en slik vifte når garantien bare varer i 3 måneder, så finnes det andre alternativer? Da gjerne innenlands.

Videoannonse
Annonse

Lykke til... Har gjort det samme selv... Og fant bare EET som kunne levere til min 5930g også... Og min reaksjon var den samme.. 400kr + frakt med 3mnd garanti var ikke snakk om...

Regner med du har samme problem som meg.. vifta lager klikkelyder av og til

Det jeg gjorde var å åpne opp maskina og skrudde ut hele vifta rensa den helt for støv og monterte den igjen... Noe av det jeg har lagt merke til er at vifta har lett for å løsne litt etter 2-3 mnd. og dermed begynner å slå litt slik at den lager klikkelyder... Dermed er det å åpne opp maskina ca annenhver mnd og skru til skruene igjen..

Dette har jeg nå gjort i snart 1 år og vifta holder enda...

samme problemet har jeg på HDDen min.. Skruene løsner litt etter litt... er ikke lenge siden ene skrua hadde falt helt ut

Er nok ikke samme problem her. Har maskina oppe med jevne mellomrom for å ta vekk støv o.l., og har ikke merket noe til løse skruer. Nei, det virker faktisk som om motorlageret begynner å bli løst.. Ikke så mye å gjøre med, så må vel bare kjøpe ny vifte. Frister litt å kjøpe et par i en smell på det store interwebz, feks på ebay eller no. Koster jo ingen ting, og de er sikkert like gode som den til 400 spenn hoss EET..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...