M5Glenn Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Holder på å montere mitt nye Waterchill sett ! Jippi !!! Et par spørsmål til dere erfarne; 1) Klarer til nød å plasere radiatoren på toppen av mitt midi-kabinett. Men, må ha CD-rom´en rett under vifta til radiatoren. (Vifta plaseres som originalt - suger kald luft gjennom radiatoren utenfra). Problemet er at CD-rom´en blokerer sperrer slik at det blir bare 8-10mm. klaring mellom CD-romen og viften. Bare 30% av viften får "friluft" ut i kabinettet. Vil dette påvirke kjøle-evnen til radiatoren/systemet ? Har ikke plass til radiatoren ennet sted - og ikke flere ledige slots. 2) Når vi er inne på radiatoren... Står noe i manualen jeg ikke helt forstår. At den ene nippelen bør/skal(?) forteinsvis plaseres høyere i systemet en den andre. Har jeg forstått dette riktig ? Er det viktig ? Min radiator vil henge horisontalt - dvs. at både inn og ut niplene vil være i samme høyde... 3) Finnes det noen "mal" noe sted, som kan brukes til å tegne/skjære ut hull til radiatoren i kabinettet ? 4) Kjører IntelP4 Socket478 system. Skal ha på NB(Chipset) blokk. På Asetek´s site står det at det ikke er huller i hovedkortet til å feste NB blokken. Det foreslåes å lime. Syntes det hørtes litt skummelt ut... Forslag eller erfaringer ? Andre tips eller triks ? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Du skriver ikke hva kabinett du har. Har du chieftech midi så er det plass til radiatoren helt nede fremme. Noen modifikasjoner på kabinettet må gjøres. T bort den nederste hd-holderen og plastdingsen, samt skjære hull i fronten. Nå er jo midi kabbinettene til Chieftech ganske store (DX1) så er det ikke muligheter der så anbefaler jeg deg å montere radiatoren utenfor kabinettet. Tror ikke kjølingen blir veldig effektiv med så lite plass. Det med plassering av ut/inn på radiatoren tror jeg ikke har noen betydning etter at du har fått all luften ut av systemet. En siste løsning er å bytte ut Sunon viften med Pabst. Da får du 18mm klaring til, + en stillere vifte. Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Har et AOpen midi kabinett. Hvis jeg setter radiatoren nede i front får jeg ikke plass til pumpe/tank nederst i kabinettet. (Leste et sted at det er anbefalt at pumpen/tanken står nederst). Kanskje jeg heller burde vurdere en Pabst vifte... Kjøler den like god da ? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg bruker Pabst på min WaterChill. Merket ikke noe endring på temp, men på støy. Har i tillegg viftekontroller med 3 hastigheter. (Har bestilt ny trinnløs viftekontroller 0 til 12 volt) Mitt oppsett er: Asus A7V333Hercules 9700Pro (waterchilled) Amd1900XP (waterchilled) Chieftech midi + disker/lydkort og annet stasj Lenke til kommentar
Raz Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Holder på å montere mitt nye Waterchill sett ! Jippi !!! Et par spørsmål til dere erfarne; 1) Klarer til nød å plasere radiatoren på toppen av mitt midi-kabinett. Men, må ha CD-rom´en rett under vifta til radiatoren. (Vifta plaseres som originalt - suger kald luft gjennom radiatoren utenfra). Problemet er at CD-rom´en blokerer sperrer slik at det blir bare 8-10mm. klaring mellom CD-romen og viften. Bare 30% av viften får "friluft" ut i kabinettet. Vil dette påvirke kjøle-evnen til radiatoren/systemet ? Har ikke plass til radiatoren ennet sted - og ikke flere ledige slots. 2) Når vi er inne på radiatoren... Står noe i manualen jeg ikke helt forstår. At den ene nippelen bør/skal(?) forteinsvis plaseres høyere i systemet en den andre. Har jeg forstått dette riktig ? Er det viktig ? Min radiator vil henge horisontalt - dvs. at både inn og ut niplene vil være i samme høyde... 3) Finnes det noen "mal" noe sted, som kan brukes til å tegne/skjære ut hull til radiatoren i kabinettet ? 4) Kjører IntelP4 Socket478 system. Skal ha på NB(Chipset) blokk. På Asetek´s site står det at det ikke er huller i hovedkortet til å feste NB blokken. Det foreslåes å lime. Syntes det hørtes litt skummelt ut... Forslag eller erfaringer ? Andre tips eller triks ? Jeg har et chieftech kabinett hvor jeg plasserte radiatoren øverst i toweret. Jeg borret ett 120 mm i diameter hull på toppen hvor jeg skrudde fast vifta og ikke selve radiatoren. Radiatoren kommer da selvfølgelig nederst med cdbrenner og dvdrom under. At radiatoren din står horisontalt gjør absolutt ingenting, at det står i manualen at den skal stå vertikalt og at den "nippelen" skal være høyere enn den andre har sikkert noe med tyngdekraft å gjøre og at det da ikke skal være så tungt for pumpa å pumpe gjennom radiatoren (?). Dersom du bestemmer deg for å skjære hull pass på å ha ordentlig utstyr før du begynner. Bruk maskeringstape på toppen og bruk så en passer til å tegne opp ett 120mm hull OG hullene som skruene skal inn i. Når det gjelder chipsettet kan du vel kjøpe termisk lim som man bruker til sånt. Jeg har ikke erfaring med det dog. Ellers finnes det sikkert andre som har erfaringer med å feste blokk uten lim... Her har du resultatet mitt: http://www.dodraugane.com/pictures/PIC00002.jpg Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Takk for tilbakemeldinger ! Ser ut til at jeg plaserer vifte/radiator på utsiden, bak kabinettet (med 80-120mm Funnel) og lager to hull til slangene inn. Men - sånn som vifte/radiator er satt opp originalt vil vifta suge luft gjenom radiatoren og inn i kabinettet. * Tror dere det utgjør noen forskjell om jeg snur på det, og lar vifta blåse luft inn på radiatoren og inn i kabinettet ? Et par andre ting: * Asetek skriver at jeg skal bruke Ø12 slange fra pumpa inn på radiatoren. Skal jeg bruke Ø10 slage til resten av kretsen, eller skal det brukes Ø12 noe annet sted i kretsen også ? * Har ikke montert GPU blokka til Saphire Radeon9800Pro kortet ennå. Er det en "shim/brakett" rund GPU´en som må tas bort på 9800Pro som på 9700 kortene ? Gleder meg som en hund til jeg får montert alt og prøvekjørt systemet !!! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 http://www.ocshoot.no/cgi-bin/ubb/ultimate...=6;t=000541;p=4 <-- Der er det iallefall MANGE som har montert Waterchill. Og har du spørsmål om Asteek produkter kan jeg love deg at NilsG er denne rette person og spørre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå