Gjest Sykemeldt Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hei. Lurer litt på deres synspunkt. På tirsdag tidlig ettermiddag kom jeg på jobb, litt småsyk, men frisk nok til å jobbe og jeg sa ja til sjefen til å jobbe tidlig dagen etter og 2 andre dager denne uka. Utover kvelden ble jeg værre, men var bestemt på at jeg skulle klare å komme på jobb dagen etter. Når jeg kom hjem fra jobb den kvelden (8 timer etter jeg hadde sagt ja til vaktene), var jeg så hoven i munn og hals og jeg ikke kunne snakke og jeg kunne omtrent ikke puste. Svelge kunne jeg bare glemme og smertene var uutholdelige. Vi dro på legevakten og jeg ble sykemeldt med akutt halsbetennelse, for høyt nivå av streptokokker og virusinfeksjon. Jeg sendte en melding til sjefen og fortalte dette og ringte morgenen etter ringte jeg halv syv om morgenen for å si at jeg var blitt sykemeldt osv. Sjefen ble så forbanna! Ho sa det var (ordrett) jævlig teit av meg siden jeg hadde sagt ja til å jobbe, at ho ikke kunne stole på meg og å få lønning for den vakta kunne jeg bare glemme! Og når jeg ble frisk skulle jeg komme opp på jobben for da måtte vi ta en samtale. Og igjen var det jævlig teit og dårlig gjort av meg og lønn kunne jeg bare glemme! Jeg sa jeg kunne da ikke vite at jeg kom til å bli så syk, men det var jævlig teit av meg tydeligvis å bli så syk. Det var akkurat som å høre på moren sin når man er små og får kjeft. Aldri hørt sjefen min så forbannet og det er første gang jeg er sykemeldt! Er egentlig sykemeldt ut uken, men skal høre med ho etterpå om jeg fortsatt har vakter for nå mister jeg vel jobben virker det som. Har ho gitt bort vaktene mine blir jeg litt surere da ho ikke ville vite hvor lenge jeg ble borte engang. Overreagerte hun eller overreagerer jeg? 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sannsynligvis så har hun aldri fått akutt halsbetennelse eller ørebetennelse selv... Fra hennes side så skjønner jeg frustrasjonen, men hun har ingen grunn til å bli sinna. Husker jeg fikk akutt ørebetennelse på jobb en gang, fikk helt plutselig ekstreme smerter i øret og måtte dra. Så jeg vet hvordan det er. Du kan jo si at du regnet med å komme på jobb selvom du var litt småsyk, men at det faktisk ble så ille at du ikke hadde sjans. Hadde hun reagert på samme måte hvis du hadde falt på isen og brukket lårhalsen selvom du hadde sagt ja til å jobbe først? Tror ikke det.... Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror jeg hadde kjørt rett på jobb å kjefta sjefen min opp i mente. Ikke faen om jeg hadde funnet meg i noe sånt. 11 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Du kunne jo umulig forutsi hva som skulle skje videre, men nå har du jo lært litt om reaksjonsmønsteret til sjefen sånn at du kan tilpasse deg det, for det virker ikke som hun er særlig forståelsesfull (evt at dette trigger tidligere hendelser hos henne), sannsynligvis fordi hun har krav hengene over seg som hun ikke helt klarer å innfri og derfor noe desperat dytter skylden videre på deg. Det gjelder å forstå den andre parten og håndtere det selv om man nødvendigvis ikke helt forstår hvorfor de opptrer sånn og det ligger som regel alltid følelsesmessige ting tilbake i tid som skaper slike episoder. Du har sikkert dine du også som andre reagerer på og da ønsker sikkert du at andre skal trå varsomt mot deg og forstå situasjonen din. Lenke til kommentar
lmlindbo Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er desverre sånn at det er en del dårlige ledere der ute. Ut fra det du sier (som bare er en side av saken) ser det ut som sjefen din gikk langt over streken. Hvis sjefen din ønsker en samtale, så bli med på det. Men ikke godta noe drit. Si det som det er. At du var småsjuk, men hadde tenkt å ta vaktene allikevel. Men så blei du ordentlig sjuk, og ute av stand til å gå på jobb. Har litt problemer med å se hvordan sjefen din skal kunne gi deg sparken fordi du ble sjuk. I forhold til norsk lovgivning osv. Hilsen Sjef 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Dette er uakseptabel oppførsel av sjefen din. Om du er organisert så ta kontakt med fagforbundet og få med deg en representant på møtet. Evnt om du ikke er organisert eller har en tillitsvalgt på jobb så får du den personen med deg. Vedkommende skal i første omgang være med som støtte, men ved behov så kan tillitsvalgt tale din sak. 5 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Dersom dere har en tillitsvalgt på arbeidsplassen, så ville jeg tatt med vedkommende til den samtalen. Slik går det ikke an å oppføre seg som sjef! 5 Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sendte henne en sms istad og sa at hvis det ble vanskelig å finne noen til å ta vaktene mine i morgen og lørdag fikk jeg til svar: "Bare bli hjemme!" Spurte deretter om når jeg jobber neste gang, men fikk aldri noe svar ... Lenke til kommentar
frevild Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes hun virker uprofesjonell. Hun burde forstå at folk som er småsyke, kan bli så syke at de ikke klarer å jobbe. At en småsyk ansatt sier ja til å jobbe et par dager fremover, er derfor ikke noe en sjef kan stole blindt på. En sjef må være forutseende og ta høyde for at slikt kan skje. Har sjefen din gått ut fra at du skulle stille på jobb, har hun derfor begått en feil som sjef. Hun kan bare klandre seg selv for dette. At hun klandrer den ansatte, er enda en feil fra hennes side. Så, som sagt. Hun virker uprofesjonell som sjef. 4 Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror jeg hadde kjørt rett på jobb å kjefta sjefen min opp i mente. Ikke faen om jeg hadde funnet meg i noe sånt. Bortsett fra at TS ble så dårlig at h*n ikke snakke, så er jeg helt enig med deg Lenke til kommentar
Gjest Sykemeldt Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Leverte sykemeldingen min idag. Sjefen stod omtrent å sa at jeg løy! Hun sa hun skulle ringe legen og overprøve sykemeldingen min! Altså høre med legen hvor syk jeg egentlig var! Hun sa jeg var ustabil og at det alltid var noe galt og de ikke kunne stole på meg og jeg har vært borte fra jobb 2 ganger tidligere. Dro på NAV for å høre ang. dagpenger, men dessverre hadde jeg ikke tjent nok. Når han på NAV spurte om en ting knakk jeg fullstendig sammen i skranken. Jeg ble tatt inn på et rom til en saksbehandler som ville høre på meg selvom jeg bare gråt. Heldigvis hadde jeg med min bedre halvdel som kunne snakke litt for meg. Hun på NAV fikk nesten bakoversveis når hun hørte hvordan jeg ble behandlet på jobb og ba meg kontakte legen min. Hun sa at slik det var nå var jeg ikke i stand til å jobbe der og hun anbefalte meg å bli sykemeldt. Jeg måtte også stoppe flere ganger på vei hjem for jeg knakk sammen og da var det litt vanskelig å kjøre. Det må da være ganske ille når NAV ber meg om å sykemelde meg? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Du må irettesettes. Du har vært slem gutt..... Nei, ærlig talt. Dette høres noko merkelig ut og som en uakseptabel ledelsesstil Du var faktisk syk? Det var ikke bare tull? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Vurdert å banke sjefen helseløs? Hvis ikke, er det på tide. Den megga der kan stille seg på hjørnet, annet håp er det i alle fall ikke. 5 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvor lenge har du jobbet i denne bedriften og hvor mange ganger har du vært bort før? Sånne ting vil jo gå på din troverdighet. Lenke til kommentar
Gjest Sykemeldt Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 1: Jeg er jente 2: Ja, jeg var syk med halsbetennelse, virusinfeksjon og feber Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Sjefen din høres ut som en med lite empati og dårlige lederegenskaper. Gjør som andre har nevnt, få med deg tillitsvalgt på møtet, og si rett ut at du føler at sjefen din har gått over streken, og behandlet deg uprofesjonelt, respektløst og urettferdig. God bedring! Endret 18. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 har det ordnet seg for deg? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Vis henne denne posten Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Fy faen for ei jævla bitch, denne sjefen. Nakkeskudd! Dette høres nesten ut som en episode av Hotel Cæsar med stuepiker og kvinnelig sjef. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Sånn går det når lederstillinger skal kjønnskvoteres. Ellers om du har fast jobb og ikke er via f.eks benanningsbyrå kan du ikke sparkes av en slik grunn. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå