bjarne963 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 hei jeg har akkurat kjøpt meg en ny skjerm Samsung sam2233rz 120hz. jeg har tidligere brukt en elendig 19" wide Belinea skjerm når jeg brukte Belinea skjermen i counter strike source så hadde jeg en maks fps på 850-950 i gjennomsnitt lå fps på ca 500-600 fps å hadde ikke noe spesielt fps drop i smoke. men nå som jeg har byttet til nye skjermen faller fps i smoke faktisk helt ned til 20 fps! ligger mellom ca 20-70 fps hva kan dette komme av? regner med at man ikke ska oppleve en så stor forskjeld på fps på grunn av skjermen i smoke! ps: eg gidder ikke å høre på whine om at det ikke går ann å ha så mye fps i cs, at det ikke er bruk for det! care... de som apselutt ikke vill tro meg ska få screenshot Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Har du installert skjermdrivere som fulgte med eller er det plug and play? Kjører du samme utgang på skjermkortet som med den gamle skjermen? En teori er at den nye skjermen funker som "secondary" skjerm, hvilket kan gi lavere ytelse.. Endret 9. desember 2010 av phlake Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) hei jeg har akkurat kjøpt meg en ny skjerm Samsung sam2233rz 120hz. jeg har tidligere brukt en elendig 19" wide Belinea skjerm når jeg brukte Belinea skjermen i counter strike source så hadde jeg en maks fps på 850-950 i gjennomsnitt lå fps på ca 500-600 fps å hadde ikke noe spesielt fps drop i smoke. men nå som jeg har byttet til nye skjermen faller fps i smoke faktisk helt ned til 20 fps! ligger mellom ca 20-70 fps hva kan dette komme av? regner med at man ikke ska oppleve en så stor forskjeld på fps på grunn av skjermen i smoke! ps: eg gidder ikke å høre på whine om at det ikke går ann å ha så mye fps i cs, at det ikke er bruk for det! care... de som apselutt ikke vill tro meg ska få screenshot Poenget med at det ikke er noe behov i å ha så mye FPS, er nettopp at skjermen ikke klarer å vise så mange bilder. Øyet ditt klarer heller ikke å oppfatte mer enn 30 bilder per sekund, men 60 bilder per sekund er mest optimalt for 'perfekt' flyt i bildet. Har du deaktivert V-sync? Andre ting som kan gjøre en forskjell er at du har gått opp i skjermstørrelse og det kreves derfor mer av maskinen din som f.eks. skjermkort og prosessor. Hva har du ellers i maskinen? Endret 9. desember 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Poenget med at det ikke er noe behov i å ha så mye FPS, er nettopp at skjermen ikke klarer å vise så mange bilder (60Hz viser 60 bilder, 120Hz viser 120 bilder). Ned til 20 FPS høres derimot alt for lite til CS-bruk. Har du deaktivert V-sync? Det er ikke det som er poenget, husk. Her er det snakk om et ytelsesfall, ikke hvorvidt man har bruk for mye eller lite fps :o) Forøvrig skal ikke fps droppe så radikalt med vsync på, da ville den holdt seg stabilt på antall fps som oppdateringsfrekvensen tilsier. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 V-sync skal ikke brukes uansett med en LCD skjerm og kan utgjøre noe problemer som tearing og FPS-fall. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Tearing oppstår vel når man IKKE bruker vsync, fordi skjermkortet og skjermen havner ut av sync? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hva er native oppløsning på gammel vs ny skjerm? Hvis gammel skjerm var på 1024x768 =786432 pixler per frame. Ny skjerm 1680x1050 = 1764000 pixler per frame. D.v.s 2,3 ganger så mange pixler som skal renderes per frame. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) V-sync er i bunn og grunn bygd for oppdatering av bildene på CRT-skjermer. LCD oppdaterer ikke bildene på samme måte (men pikselvis hvis jeg husker riktig) og det er derfor ikke behov for V-sync. Jeg mener å ha lest at V-sync kan skape noe problemer på blant annet ATI-skjermkort med LCD skjerm uten å vite sikkert. Edit: Det høres derimot mistenksomt ut at FPS-droppen er såpass stor. Jeg vil tro at det er noe annet som ligger til grunn for problemet. Endret 9. desember 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Vi kan se mer enn 30 FPS. Det er bare film- og Tv-industrien som lurer dere til å tro at alt går flytende i 24 FPS, ved å tilegge bevegelsesløring slik at alt virke "flytende" Uten den sløringen så ser du at ting litt hakkete f.eks. i dataspill. Kilde Edit: btw for å få mer FPS i source enginge spill, er det bare å taste fps_max_limit xxx i konsolen, ikke verre enn det Endret 9. desember 2010 av Greddi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå